Zobacz nasze pozostałe podsumowania!
Zobacz również
Najważniejszy sukces 2015
Rok 2015 był dość intensywny, pełen nowych ciekawych partnerstw i wydarzeń, które można z pewnością zaliczyć do kroków milowych w historii Nestlé w Polsce. Jeśli jednak miałabym wskazać jeden największy sukces, byłoby to otwarcie nowej fabryki, 10. zakładu produkcyjnego Nestlé w Polsce i pierwszej fabryki karmy dla zwierząt w naszym kraju – Nestlé PURINA PetCare w Nowej Wsi Wrocławskiej. Dla nas – zespołu komunikacji – oficjalne otwarcie fabryki było wielkim eventem, w którym wzięła udział m.in.: Wiceminister Gospodarki – Ilona Antoniszyn-Klik, Wiceminister Pracy i Polityki Społecznej – Jacek Męcina oraz przedstawiciele władz lokalnych. Po części oficjalnej spotkania zaprosiliśmy gości do zwiedzenia fabryki. Mieli oni możliwość zobaczenia, jak w praktyce krok po kroku odbywa się produkcja karmy dla zwierząt domowych. Otwarta w marcu fabryka obecnie zatrudnia już ponad 400 osób i cały czas rozwija zatrudnienie i produkcję. To nasz wielki sukces.
Największa porażka 2015
Porażki szczęśliwie omijały nas w 2015 roku. Jednak warto w przyszłości skupić jeszcze większą uwagę na spójnych standardach, co przy tak ogromnej skali działania jest wyzwaniem. Przestrzegania naszych norm skutecznie wymagamy od naszych bezpośrednich dostawców, a oni z kolei zobowiązani są wymagać tego samego od swoich partnerów i tak dalej. Ten łańcuch może być dość długi. Działamy w prawie 90 krajach o niezwykle różnych systemach, normach czy uwarunkowaniach społeczno-kulturowych. Dlatego wkładamy wiele pracy, by wdrożone przez nas standardy obowiązywały w całym naszym łańcuchu dostaw. Centrala firmy będzie się na tym skupiać w 2016 roku.
Najciekawszy trend 2015
Globalna skala działania sprawia, że światowe firmy mogą w większej skali zrobić coś dobrego i użytecznego społecznie. Przykładem mogą tu być ciekawe partnerstwa prywatno-publiczne i rosnąca świadomość znaczenia CSR w komunikacji firm spożywczych. W naszym przypadku warto wspomnieć o Sojuszu dla Młodych – All4YOUth. Jest to zainicjowane przez Nestlé dobrowolne porozumienie firm na rzecz walki z bezrobociem młodzieży. W czerwcu 2015 roku podsumowaliśmy pierwszy rok działania Sojuszu. W samej Polsce Nestlé utworzyło w tym czasie aż 1000 miejsc staży i praktyk dla osób do 30. roku życia, a w całej Europie firma wraz ze swoimi partnerami biznesowymi przygotowała łącznie 50 000 ofert zatrudnienia i szkoleń dla młodych. W ciągu 2 najbliższych lat w skali kontynentu planowane jest podwojenie liczby ofert.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Trendy, które powinniśmy obserwować w 2016
Liczymy na jeszcze więcej wartościowych partnerstw i ciekawych inicjatyw w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Współpraca biznesu, sektora publicznego oraz instytucji i szkół jest niezbędnym elementem walki z szeregiem niepokojących zjawisk społecznych, gospodarczych, jak np. bezrobocie ludzi młodych, dopiero wchodzących na rynek pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jeśli chodzi o branżę spożywczą, w 2015 roku z pewnością dalej będzie się rozwijać świadomość żywieniowa Polaków i ich potrzeby informacyjne dotyczące produktów spożywczych będą rosnąć. My jako producent musimy na te potrzeby odpowiadać. Wydaje się więc, że trendem na 2016 rok będzie więcej informacji oraz bardziej interaktywna komunikacja z konsumentami.
Wyzwania na 2016
Zależy nam na utrzymywaniu silnej pozycji rynkowej w wielu kategoriach spożywczych, w których jesteśmy obecni, dalsze budowanie komunikacji z konsumentami oraz rozwijanie pozycji eksperta i partnera żywieniowego polskich rodzin, a także realizowanie naszego hasła “Jedz smacznie i zdrowo”. Będziemy również aktywnie angażować się w przeciwdziałanie bezrobociu wśród młodych.
Ocena obecnej kondycji branży
Sektor spożywczy to jedna z głównych gałęzi polskiego przemysłu, bardzo istotna dla gospodarki. Polacy wiedzą coraz więcej o odżywianiu i cenią zarówno tradycyjne potrawy, jak i nowości smakowe. Jednak rosnące tempo życia powoduje, że nie wszyscy mają czas na przygotowanie smacznych i zdrowych domowych potraw. Na popularności zyskują dania gotowe i mrożonki. Dla nas, jako producenta żywności, ważne jest wspieranie Polaków w ich przygodach kulinarnych, tak żeby mogli gotować łatwo, szybko, smacznie i zdrowo. Staramy się także skutecznie informować ich o produktach i ich przygotowaniu oraz promować świadome wybory żywieniowe.
Najlepsza kampania/ akcja 2015 roku
Jako jedną z najciekawszych kampanii tego roku mogę wymienić Adopciaki.pl. To realizowany w partnerstwie z Fundacją Viva! program odpowiedzialnej adopcji zwierząt. Wyszukiwarka na stronie internetowej programu pozwala określić cechy przyszłego ulubieńca i na tej podstawie proponowane jest zwierzę do adopcji. Każde z wytypowanych zwierząt przebywa wcześniej w domu tymczasowym pod opieką i stałą obserwacją przeszkolonych doradców adopcyjnych. Zwierzę jest przebadane weterynaryjnie, zdiagnozowane behawiorystycznie i ma dopasowaną przez specjalistę dietetyki weterynaryjnej karmę Purina, która stanowi część pakietu na start każdego Adopciaka.
We wrześniu wystartowała strona internetowa oraz fanpage na Facebooku Adopciaki.pl Program zainaugurował I Spacer Adopciaków, który odbył się we wrześniu 2015 br. w Parku Pole Mokotowskie. Później została przeprowadzona wielokanałowa kampania programu Adopciaki.pl, która objęła Prasę i Internet, a także nośniki outdoorowe. Patronat medialny nad programem objęły stacja TVN i program TVN Uwaga, redakcje Metrocafe oraz Kocie Sprawy. Ponadto, w ramach akcji „Micha dla zwierzaka, dom dla Adopciaka”, 1% ze sprzedaży zrealizowanej przez partnera strategicznego Nestlé Purina w okresie 1 września – 31 października br. został przeznaczony na wsparcie programu.
Początkowo program Adopciaki.pl objął swoim zasięgiem pięć dużych polskich miast: Warszawę, Łódź, Kraków, Katowice, Bydgoszcz oraz Trójmiasto. Docelowo mamy nadzieję, że stanie się modelowym procesem adopcyjnym w całym kraju.
Zobacz nasze pozostałe podsumowania!