Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
Co roku najważniejszym wydarzeniem dla DaWandy jest ostatni kwartał roku, kiedy intensywnie przygotowujemy się do świątecznego szaleństwa, które jest szczególnie odczuwalne w przypadku takiego marketplace’u jak nasz – z ogromem unikalnych, ręcznie tworzonych produktów od lokalnych twórców. Jest to dla nas egzamin z tego, jak prowadziliśmy nasze działania marketingowe przez cały rok i czy uda nam się przekonać ludzi, że lepszym rozwiązaniem jest unikalny prezent od polskiego twórcy niż masówka z galerii.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Wyraźnie zmieniliśmy kształt struktury online marketingu. Dużo większy nacisk położyliśmy na branding naszych kreacji i komunikatów oraz budowanie odpowiednich oczekiwań u odbiorców. Pozyskujemy ruch i transakcje dzięki znacznie bardziej zbalansowanym sprzedażowym komunikatom. Wyprodukowaliśmy cztery nowe spoty TV pokazujące potencjał DaWandy jako miejsca z wyjątkowymi produktami. W spotach pokazaliśmy ponad 200 produktów z polskich pracowni. Uzmysłowiło nam to, jak duży potencjał ma polski design i rękodzieło. Kampania telewizyjna wspiera mocno nasze działania w Q4. Poza tym ATL to całkowicie inny poziom wrażeń dla chyba każdego e-commerce :).
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Znacznie wzrasta udział ruchu mobilnego, który w dalszym ciągu nie jest gotowy do robienia zakupów online. Spada efektywność zasięgowego displaya oraz email marketingu. Wciąż poszukujemy nowych rozwiązań, testujemy je. E-commerce domaga się większej kreatywności.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Raczej nic odkrywczego :). Nadal rosną i będą rosły: mobile, content i video. Media społecznościowe bardzo dynamicznie się zmieniają i już teraz widzimy, że w grupie młodych odbiorców do 21-25 roku życia Facebook przestaje być podstawowym kanałem socialowym, ustępując miejsca video i photo contentowi na innych platformach. Istotna staje się personalizacja contentu 1:1. Uczymy się prowadzić dialog z każdym z naszych użytkowników osobno, zamiast kierować jeden komunikat, który ma za zadanie trafić do wszystkich (hint: nie trafi :). Epoka PUSH minęła bezpowrotnie.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej (w Państwa przypadku e-commerce) w Polsce?
Z jednej strony coraz więcej miejsca i uwagi poświęcamy wyłącznie aspektom technicznym w online marketingu, prześcigając się w kolejnych coraz bardziej rozbudowanych technologicznie formatach. Jednocześnie zapominamy o spójnej strategii komunikacyjnej i prostym przesłaniu – odkryj i zaspokój potrzebę danego użytkownika, a nie sprzedawaj mu na siłę rzeczy, których nie potrzebuje. Z drugiej strony świetną sprawą jest coraz większa dostępność online marketingu dla najmniejszych e-commerce’ów, dzięki czemu działania jeszcze niedawno dostępne dla największych agencji marketingowych, teraz są dostępne dla każdego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Ważny jest dla nas jeszcze lepiej reagujący na potrzeby usera CRM – wykorzystujący synergię pomiędzy e-mailem a facebook messengerem, aplikacją mobilną i telefonem. Kolejne punkty to personalizacja komunikatów marketingowych do naszych użytkowników, spójny flow marketingowy pomiędzy różnymi kanałami online’owymi planowany w oparciu o LTV użytkownika.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Przekonanie użytkowników, że zakupy poprzez smartfon to nie brak rozsądku (niestety większość z nas wciąż ma swój wewnętrzny głosik, który tak podpowiada), tylko naturalna kolej rzeczy :). Prowadzenie marketplace’u z kilkunastoma tysiącami twórców i projektantów to nieustanna, konsekwentna edukacja. Wciąż uczymy się, czym jest online marketing i jak w bardzo prosty sposób można zadbać o swoją widoczność i zbudować swoją markę. Na pewno tutaj mamy jeszcze dużo do zrobienia!
Wyzwaniem będzie zbudowanie nowej strategii pozyskania i utrzymania użytkownika, która w długim terminie będzie bardzo zbilansowana i organicznie napędzana przez działania e-care.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Prawdopodobnie 2017 będzie po raz 3. z kolei rokiem omnichannel :). Najważniejsza moim zdaniem stanie się maksymalna personalizacja komunikatu serwowanego użytkownikowi. Unikalne cookie, to unikalny człowiek i unikalna informacja, którą musimy zaprezentować.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Wszystko zależy od tego, czy znajdziemy model atrybucji, w który uwierzymy i który pokaże nam, że warto zmienić strukturę budżetu. Wiemy, że najbardziej solidnym fundamentem wszystkich działań marketingowych jest brand, więc będziemy starali się budować jego rozpoznawalność na każdym punkcie styku z użytkownikiem, do którego chcemy trafić.