Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku?
Na pewno było to uruchomienie Mobile Audience Data Managment Platform, czyli największego zbioru informacji o użytkownikach mobile w regionie Europy Centralnej oraz Wschodniej.
Na podstawie danych z 200 tys. aplikacji oraz 14 mln stron mobilnych gromadzimy i analizujemy dane użytkowników w Polsce, Ukrainie oraz Rosji. Dzięki takim danym możliwe jest budowanie precyzyjnych profili behawioralnych oraz zakupowych, a co z tym związane, realizowanie jeszcze bardziej precyzyjnych kampanii mobilnych. Ponadto możemy współpracować z innymi platformami i sprzedawać dane za ich pośrednictwem.
Zobacz również
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku?
Ten rok był wyjątkowo dobry, bo prócz wzrostów wyników finansowych podpisaliśmy umowę joint-venture z dużą grupą mediową z Azji – RoundArk. Nowa spółka będzie odpowiadać za rozwój Selectivv i Mobile Audience DMP na dynamicznie rosnących rynkach azjatyckich.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Edukacja rynku. To od tego, jaką wiedzę posiadają media planerzy i osoby w agencjach marketingowych zależy, jak bardzo otwarci są na testowanie nowych kanałów. Zwykle przekonanie klienta lub domu mediowego do pierwszego testu jest trudniejsze niż późniejsze systematyczne zwiększanie budżetu. Dlatego dużo czasu poświęcamy na spotkania i prezentowanie naszych case study. Pokazujemy co zadziałało, a co nie oraz na jakie efekty mogą liczyć klienci.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku?
Najbardziej cieszy nas generalny wzrost budżetów mobile w Polsce. Jeszcze rok temu miesięczne budżety na kanał mobilny, które uznawane były za duże oscylowały w okolicach 30-50 tys. zł. Dzisiaj budżety o wartości 100-200 tys. zł nikogo nie dziwią. Zajmujemy się wyłącznie kanałem mobilnym, więc duży wzrost budżetów reklamodawców bardzo pozytywnie wpłynął na nasze wyniki finansowe.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Polska branża rozwija się zgodnie z trendami pochodzącymi z Zachodu. Tak jak na Zachodzie, także u nas budżety marketingowe systematycznie rosną, podobnie jak udziały mobile w całym „torcie reklamowym”. Wynika to przede wszystkim ze wzrostu świadomości marketerów nt. możliwości targetowania, jakie dają smartfony.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Najważniejszy jest dla nas rozwój na rynkach zagranicznych – głównie wschodnich (Ukraina i Rosja) oraz w Azji. Te rynki mają ogromny potencjał dla firm zajmujących się mobile. Rozwój tam jest łatwiejszy i bardziej opłacalny niż walka na dojrzałych rynkach amerykańskim i zachodnio-europejskim.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Wielkim wyzwaniem jest dla nas rozbudowa Mobile Audience DMP. Z jednej strony planujemy integrację z innymi platformami DSP do wymiany danych, a z drugiej dodajemy kolejne źródła danych (m.in. z beaconów w sieciach handlowych). Kolejne wyzwanie to optymalne zarządzanie ogromną ilością danych, którą już teraz przetwarzamy. Tylko w Polsce mamy co sekundę 30 tys. wyświetleń reklam, które musimy przeanalizować i przyporządkować do danego profilu behawioralnego lub zakupowego.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Na świecie już od 2 lat, a w Polsce od końca tego roku, widzimy coraz większe zainteresowanie kampaniami wideo w mobile. Klienci przekonują się do tego formatu, bo wiedzą, że możliwości targetowania są dużo większe niż w desktopie lub chociażby w tradycyjnej TV.