Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Rok 2017 ugruntował pozycję eurobanku wśród innowacyjnych instytucji w obszarze daily bankingu. Daliśmy to odczuć naszym klientom przez wprowadzenie nowych usług, m.in. Android Pay oraz karty multiwalutowej. Nasze działania zostały zwieńczone kampanią promującą konto z Programem Rodzina i Przyjaciele, dzięki któremu nasi klienci mogą otrzymać zwrot za płatności kartą. Rezultaty naszych działań mogliśmy obserwować na rosnących wskaźnikach znajomości i rozważania marki, które potwierdziły słuszność obranej strategii.
Miło wspominamy również działania CSR, takie jak akcja „Our People Round The World”, polegająca na sportowej aktywności naszych pracowników na rzecz szczytnego celu, czy też trwająca kampania #BezSmogu, rozwijająca sieć czujników monitorowania powietrza.
Zobacz również
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Największym sukcesem naszej marki jest utrzymanie wysokiej pozycji w rankingach Newsweeka (1. miejsce w kategorii Bankowość Hipoteczna) oraz Złotego Bankiera (2. miejsce w kategorii Złoty Bank), które świadczą o tym, że obsługa klienta w eurobanku jest na bardzo wysokim poziomie. Jest to jeden z kluczowych elementów w utrzymaniu długofalowej relacji z klientami, który wpływa w istotny sposób na ich satysfakcję z korzystania z Banku.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Zaznaczenie swojej obecności w obszarze daily bankingu, na którym jest ogromna konkurencja i budowanie atrybutów wizerunkowych, które pozwolą nam na efektywne utrzymanie obranego kursu w roku 2018, a także dają przestrzeń do nieco aktywniejszej i odważniejszej komunikacji.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Mając świadomość tego, że każdy z nas ma coraz mniej czasu i dociera do nas coraz więcej informacji, skupialiśmy się przede wszystkim na optymalizacji User Experience, dążąc do tego, żeby klientom korzystało się z eurobanku wygodniej i łatwiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z drugiej strony w erze „mobile first” często zapominamy, że w Polsce jednak zdecydowana większość osób wciąż bardzo chętnie korzysta z placówek, szczególnie w małych miastach. Dlatego zdecydowaliśmy się pójść pod prąd trendom i przeprowadzić kilka akcji specjalnych w mniejszych miastach, które miały za zadanie zachęcić do codziennego bankowania z eurobankiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Branża marketingowa z roku na rok osiąga coraz wyższy poziom optymalizacji prowadzonych działań i wydawanych budżetów. Wydaje się również, że faktycznie, nie tylko teoretycznie branża myśli o klientach docelowych oraz korzysta w sposób przemyślany z dostępnych narzędzi i kanałów i coraz mniej polega na intuicji. Co za tym idzie, w obliczu ogromnej konkurencji odniesienie sukcesu wydaje się być znacznie trudniejsze, dlatego rozwiązaniem może być przełamywanie schematów. Rok 2018 zapowiada się bardzo interesująco w tym kontekście.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
W 2018 będziemy nadal kontynuować obraną strategię, koncentrując się na umacnianiu swojej pozycji w obszarze daily banking i z drugiej strony odpowiadając sprawnie na potrzeby kredytowe klientów. Jednak to dla nas również rok wprowadzania nowych rozwiązań w kanałach digitalowych kontaktu z bankiem i przede wszystkim, z perspektywy marketingowej, rok, w którym przedstawimy naszą nową platformę komunikacji.
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
W 2018 będziemy nadal usprawniać i optymalizować User Experience naszych klientów, dodatkowo dbając o ich finansowy komfort. Największe wyzwanie czeka nas w obszarze komunikacji, gdzie w obliczu optymalizacji budżetu będziemy dążyć nie tylko do tego, aby przebić się przez clutter, ale również zainteresować naszą komunikacją potencjalnych klientów, co w przypadku kategorii bankowej jest szczególnie trudne.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Nie spodziewamy się rewolucji w trendach w 2018. W dalszym ciągu będziemy obserwować, jak klientocentryczność przekłada się na działania podejmowane przez firmy, a także korzystając z coraz to nowszych kanałów digitalowych, będziemy świadkami podejmowania wielu działań pilotażowych mających na celu wypracowanie najbardziej efektywnych ścieżek dotarcia do klientów.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Tutaj również nie planujemy rewolucji. Stawiamy na media szerokiego zasięgu. Na bazie dotychczasowych doświadczeń i rozwoju kanałów digitalowych na pewno będziemy w większym zakresie obecni w tym kanale, choćby testując na zasadzie pilotażu pojawiające się możliwości. Rozmawiając o pilotażach, nie sposób nie wspomnieć również o działaniach niestandardowych, których cel będzie czysto wizerunkowy.
O rozmówczyni:
Monika Talaga
Dyrektor Departamentu Marketingu, eurobank