Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku
Ważnych wydarzeń w życiu iSpot Apple Premium Reseller w ubiegłym roku było wiele. Po pierwsze, w kwietniu obchodziliśmy pierwsze urodziny unikatowej w skali Europy strefy iSpot Premium Zone w CH Arkadia. To miejsce, które oprócz salonu posiada osobną przestrzeń, w której odbywają się prezentacje sprzętu premium oraz warsztaty z obsługi sprzętu technologicznego. Po drugie, w czerwcu na czele marki stanął nowy Dyrektor Zarządzający – Eddy Vermeir. We wrześniu 2017 świętowaliśmy otwarcie kolejnego – 26. w naszym portfolio – salonu w warszawskiej Galerii Północnej. Koniec roku był równie ekscytujący, gdyż wraz z polskimi twórcami startupu robota edukacyjnego Photon, wprowadziliśmy go do oferty iSpot. Każde z wyżej wymienionych wydarzeń miało duży wpływ na rozwój marki iSpot i jednocześnie na umocnienie swojej pozycji na rynku.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku
Jako dostawca sprzętu premium chcemy być postrzegani nie tylko przez pryzmat współpracy z marką Apple, ale również z innymi znakomitymi twórcami sprzętu smart home wysokiej jakości. Dlatego największym sukcesem mijającego 2017 roku było powiększenie się tego grona o nowe marki, wśród których znalazł się producent urządzeń audio – Harman Kardon.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku
Najtrudniejszym wyzwaniem 2017 roku było zdecydowanie otwarcie nowego salonu iSpot. Jako autoryzowany dostawca sprzętu Apple w Polsce, podlegamy bardzo restrykcyjnym wymaganiom nie tylko prawnym, ale również tym, związanym z wystrojem wnętrz. Ich spełnienie jest dużym wyzwaniem i angażuje wiele osób w proces powstania nowego salonu na każdym etapie przygotowań: od prawników, przez specjalistów wystroju wnętrz i sprzętu Apple, po marketingowców, PR-owców i konsultantów.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku
Najciekawszym trendem, który zauważyliśmy w 2017 roku był wzrost zainteresowania technologią nowych grup klientów, do których ciągle staramy się docierać: dzieci i osoby starsze. Wraz z pojawianiem się na rynku coraz ciekawszych i bardziej spersonalizowanych produktów dla każdej z tych grup docelowych, odpowiadamy na potrzeby najmłodszych i najstarszych użytkowników technologii. Przykładowo, w październiku ubiegłego roku swoją premierę miał u nas robot edukacyjny Photon, który spotkał się z ogromnym zainteresowaniem dzieci. Głód programowania wśród najmłodszych obserwujemy już od dłuższego czasu, organizując co roku CodeWeek w ramach tego światowego wydarzenia promującego kodowanie dla każdego.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Z ciekawością obserwujemy to, co dzieje się obecnie w branży marketingowej, a dzieje się sporo. Zmiany, które zauważamy będą miały silny wpływ na konsumentów w 2018. Mam tu na myśli szczególnie dwa trendy: personalizacja produktów oraz możliwość stania się influencerem przez każdego klienta. Pierwszy z nich umacnia się od dłuższego czasu, ale coraz nowsze narzędzia na rynku, umożliwiają bardziej wnikliwe badanie odbiorców i dostosowanie produktów do nich. Jeszcze precyzyjniejsza odpowiedź na potrzeby użytkowników jest kluczem do sukcesu marketingowo-sprzedażowego. Drugi trend jest wyraźną nowością. Każdy klient może stać się influencerem. Coraz więcej marek zdało sobie sprawę, że polecenie zwykłego nabywcy jest tym cenniejsze, że koleżanka Kasia czy Marta jest nam bliższa niż wysoko zasięgowa influencerka. To marketing szeptany XXI wieku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?
W nadchodzącym 2018 roku przede wszystkim skupiamy się na edukacji, podobnie jak w poprzednich latach. To wiodący kierunek, któremu podporządkowujemy większość naszych działań. Wśród nich jest wiele wydarzeń, które organizujemy. Świetnym przykładem jest wspomniany wcześniej CodeWeek czy warsztaty z obsługi i konfiguracji sprzętu. Podczas spotkania uczestnicy zostają wyposażeni przez eksperta w praktyczne umiejętności, które usprawnią ich codzienną pracę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?
Wyzwanie, z którym musimy się na pewno zmierzyć w nowym roku, to utrzymanie równie wysokiej jakości dostarczanych usług naszym klientom, co w poprzednich latach. Jako marka premium wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że bezpośredni kontakt i rozmowa z klientami definiują obszary, które warto rozwinąć.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?
Trendy, których możemy się spodziewać w najbliższym roku to z pewnością jeszcze większa personalizacja oferty i jeszcze większy udział klienta w procesie tworzenia produktów. Potencjał widzimy również w trendzie robotyzacji edukacji. Dzięki aplikacjom i zabawkom technologicznym, nauka zyskała nowe oblicze, atrakcyjne szczególnie dla młodszych użytkowników. Dlatego podobnych do Photona zabawek będzie pojawiać się coraz więcej, a kodowanie wkrótce stanie się niezbędną umiejętnością taką jak obsługa komputera teraz.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.?
Na ten moment ciężko mi mówić o konkretnych danych, ale nie planujemy rewolucji w tym zakresie. Na pewno budżet dostosujemy do potrzeb rynku i na tej podstawie będziemy dokonywać zmian, wspierając zarówno działania online, jak i offline.
Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Osobiście uważam, że kanały online, takie jak sklep www.ispot.pl, zyskają na znaczeniu. Co nie oznacza, że lokalizacje stacjonarne stracą swój prestiż. Bogata oferta aktywności w salonach iSpot sprawia, że jest to kreatywna przestrzeń, gdzie technologia dosłownie spotyka się z człowiekiem. Płaski ekran i klawiatura nigdy nie zastąpią bezpośredniej relacji i kontaktu z konsultantem.
O rozmówcy:
Bartłomiej Janiszek
Marketing Manager, iSpot Apple Premium Reseller