NowyMarketing prognozuje rok 2018: Provident

NowyMarketing prognozuje rok 2018: Provident
O podsumowanie roku 2017 i prognozy na 2018 poprosiliśmy przedstawicieli wielu marek. Na nasze pytania odpowiedziała również Katarzyna Szerling, Członek zarządu i Dyrektor ds. marketingu w Provident Polska S.A.
O autorze
2 min czytania 2018-01-26

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2017 roku

W 2017 roku obchodziliśmy 20-lecie działalności na polskim rynku i w związku z tym nasze działania komunikacyjne były w dużej mierze oparte na tym przekazie. Zorganizowaliśmy dużą kampanię urodzinową, w której postanowiliśmy pokazać w symboliczny sposób, jak zmieniały się aspiracje i potrzeby naszych klientów na przestrzeni dwóch dekad, a także zorganizować konkurs dla klientów z atrakcyjnymi nagrodami. Całość została wpisana w dotychczasową komunikację, której konsekwentnie używanym claimem jest „Wierzymy w Twój plan”.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2017 roku

Utrzymanie i wzmacnianie pozycji niekwestionowanego lidera sektora pożyczkowego w Polsce. Opublikowany w tym roku raport Rzecznika Finansowego pokazał, że Provident ma blisko 40-proc. udziału w tym rynku, co przy tak dużej konkurencji, z jaką mamy do czynienia w naszej branży, jest olbrzymim sukcesem.

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2017 roku

Jest nim niewątpliwie zmiana wizerunku marki, nad którą staramy się konsekwentnie pracować. Długi, 20-letni staż działalności na rynku ma bowiem swoje plusy i minusy. Przez ten czas firma bardzo się zmieniła, co było podyktowane zarówno zmianami zachodzącymi na rynku, jak i nowymi oczekiwaniami klientów. Jesteśmy dziś nowoczesną organizacją, tylko w niewielkim stopniu przypominającą tę sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Dla nas symbolem tej zmiany była zmiana logotypu, nowy claim i platforma komunikacji, które powstały w 2016 roku. Zakorzenienie tego nowego wizerunku w świadomości klientów i innych osób z zewnątrz wymaga jednak od nas dalszych działań.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2017 roku

Jako jedyni wprowadziliśmy trend komunikacji emocjonalnej wśród firm pożyczkowych. Wyszliśmy z założenia, że to nie pieniądze są głównym celem klientów korzystających z oferty Providenta, ale realizacja ich własnych planów. Dlatego w naszej komunikacji marketingowej pojawia się wiele liczb. Jednak nie są to liczby, które standardowo czytamy w komunikacji marketingowej instytucji finansowych. Nie prezentują oferty pożyczkodawcy, nie nawiązują do wysokości oprocentowania, liczby rat czy czasu trwania pożyczki. Zamiast tego oglądamy liczby, które nie mają wymiaru finansowego, lecz emocjonalny. To historia liczb istotnych dla klientów w ściganiu ich własnych marzeń.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?

Niewątpliwie cały czas zdarzają się bardzo ciekawe kampanie. Jednak w mojej ocenie na kondycję branży w największym stopniu wpływa obecnie trend przywiązywania coraz większej wagi do efektywności działań marketingowych. Z jednej strony przynosi to pozytywne efekty – służy innowacji, nowym pomysłom, ale z drugiej strony, jeśli niektóre firmy traktują ten temat zbyt dosłownie, mogą decydować się na cięcie kosztów, na czym w naturalny sposób ucierpi też jakość ich kampanii.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2018 rok?

Będziemy kontynuować komunikację w ramach naszej nowej platformy, którą spina claim „Wierzymy w Twój plan”, ale oczywiście mamy też ambicje zaskoczyć czymś rynek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2018 roku?

Naszym głównym wyzwaniem jest poszukiwanie obszarów, w których możemy wprowadzić jeszcze jakieś ulepszenia, innowacje. Jak już wspomniałam, jesteśmy liderem rynku, więc to my wyznaczamy pewne standardy – mamy tego świadomość, dlatego musimy to robić w sposób przemyślany i odpowiedzialny.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018 roku?

Myślę, że w obszarze marketingu na popularności będą zyskiwać rozwiązania, które angażują odbiorcę emocjonalnie w interakcje z marką, a więc np. video content czy VR marketing.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2018 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Nie udzielimy takich informacji ze względu na bardzo konkurencyjny rynek pożyczek.

 

O rozmówczyni:

Katarzyna Szerling
Członek zarządu i Dyrektor ds. marketingu w Provident Polska S.A.