#ObalicReklamy – Special Patrol Group walczy z reklamami podmieniając w Warszawie plakaty znanych marek

#ObalicReklamy – Special Patrol Group walczy z reklamami podmieniając w Warszawie plakaty znanych marek
Na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie pojawiły się karykatury popularnych plakatów znanych marek. To działanie subvertisingowej grupy Special Patrol Group, która walczy z konsumpcjonizmem.
O autorze
1 min czytania 2018-10-09

Special Patrol Group to londyński ruch subvertisingowy. Ich głównym celem jest walka z wszechobecnym konsumpcjonizmem przez podmienianie znanych reklam na karykaturalne, stworzone przez grupę plakaty.

Niedawno działalność Special Patrol Group można było zauważyć w Warszawie – członkowie grupy na przystankach komunikacji miejskiej podmienili reklamy takich marek jak Chanel czy polskiego mleka. Zamiast nazwy francuskiego domu mody umieścili hasło „Capitalism”, zaś przy reklamie mleka zwrócili uwagę na cierpienie zwierząt, które powstaje w wyniku produkcji nabiału.

Na niektórych przystankach autobusowych wywiesili też plakaty, które były swego rodzaju manifestem grupy.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na przystankach tramwajowych i autobusowych w Poznaniu pojawiły się tajemnicze plakaty z hasłem „Trzeba mieć jaja?”. Akcja organizowana przez Towarzystwo Sportowe Polonia Poznań ma na celu wzbudzenie większego zainteresowania futbolem kobiecym.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#PrzygarnijPlakat to tytuł kampanii AMS, w której po raz pierwszy w historii plakaty nagrodzone na Międzynarodowym Biennale Plakatu zostały wyeksponowane w przestrzeni miejskiej w lipcu b.r. Dodatkowo, na przystankach można było posłuchać werdyktu Jury, poznać informacje o autorze oraz wziąć udział w konkursie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się