Odbiór zamówienia bez oczekiwania w kolejce? McDonald’s testuje nowy koncept drive-thru

Odbiór zamówienia bez oczekiwania w kolejce? McDonald’s testuje nowy koncept drive-thru
Klienci nowoczesnego punktu McDonald’s w Teksasie będą mogli odebrać zamówienie jeszcze szybciej, omijając tradycyjną kolejkę McDrive. To wszystko dzięki zastosowaniu nowej technologii usprawniającej odbiór i dostawę jedzenia.
O autorze
1 min czytania 2022-12-06

fot. corporate.mcdonalds.com

Z myślą o podróżujących i zamawiających posiłki na wynos, McDonald’s postanowił wprowadzić nowy format placówki drive-thru w Fort Worth w Teksasie.

Koncept o nazwie Order Ahead Lane umożliwia klientom złożenie zamówienia z wyprzedzeniem, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, aby następnie odebrać posiłek ze specjalnego taśmociągu. Cały proces jest znacznie skrócony, ponieważ klienci omijają kolejki samochodów, które ustawiają się w tradycyjnych punktach McDrive, a posiłek jest przygotowany zanim jeszcze konsument zjawi się na miejscu.

Jak zapewnia McDonald’s, nowoczesna technologia pozwala nawet na zlokalizowanie samochodów klientów, którzy zbliżają się do restauracji, aby skuteczniej ustalić, kiedy należy rozpocząć przygotowywanie zamówienia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zakup odbywa się praktycznie bez interakcji międzyludzkich, ponieważ zamówienie jest dostarczone wprost do rąk klienta za pomocą specjalnego przenośnika.

Obiekt został zaprojektowany zmyślą o klientach w ruchu, którzy planują zjeść w domu lub w podróży, zatem w małej, futurystycznej placówce nie znajdziemy stolików i krzeseł. Zamiast tego wewnątrz pojawiły się półki do odbioru zamówień przez kurierów, a także kilka cyfrowych kiosków dla osób, które nie mogą złożyć zamówienia za pośrednictwem aplikacji w smartfonie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tuż przy budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych oraz miejsca parkingowe przeznaczone dla kierowców dostawczych

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Technologia w tej restauracji nie tylko pozwala nam obsługiwać naszych klientów w nowy, innowacyjny sposób, ale daje również naszemu zespołowi restauracji możliwość większego skupienia się na szybkości i dokładności zamówień, co sprawia, że doświadczenie jest przyjemniejsze dla wszystkich – skomentował Keith Vanecek, franczyzobiorca testowej placówki w Teksasie.

Restauracja z Order Ahead Lane to kolejny futurystyczny punkt do odbioru zamówień jedzenia na mapie USA. Na podobne rozwiązanie postawiła również sieć Taco Bell. W Minnesocie powstał punkt, w którym zamówienia są przygotowywane na piętrze nowoczesnego budynku, a stamtąd jedzenie zjeżdża z do konsumenta w windzie-tubie, która jest stylizowana na futurystyczny teleporter.