TŁO
W wyniku pandemii COVID-19 rola naszych domów znacznie się poszerzyła. Ze stref wcześniej ograniczonych do odpoczynku stały się wielofunkcyjnymi przestrzeniami, w których nie tylko mieszkamy, lecz także pracujemy, uprawiamy sporty i bawimy się. Zmiana ta sprawiła, że zaczęliśmy poświęcać więcej czasu oraz uwagi zarządzaniu przestrzenią w swoich domach.
BADANIA
Przeprowadziliśmy badania, dzięki którym poznaliśmy nawyki grzewcze Polaków. Dowiedzieliśmy się, że 26% właścicieli domów jest niezadowolonych z temperatury w ich domu: dla 20% jest za zimno, podczas gdy dla 7% jest za gorąco. Ponadto, 38% właścicieli nie ma możliwości dostosowania temperatury osobno w każdym pomieszczeniu domu, natomiast 82% chciałoby mieć taką możliwość. Mniejsza grupa respondentów (15%), która mimo możliwości kontrolowania temperatury w miejscu zamieszkania, tego nie robi, argumentuje, że korzystanie z tej funkcji jest za trudne i zbyt czasochłonne. Prawie jedna trzecia (28%) właścicieli przyznała, że ma w miejscu zamieszkania do czynienia z konfliktami związanymi z temperaturą i należą one do najczęstszych przyczyn kłótni pomiędzy domownikami. Większość Polaków (70%) przekłada komfort rodziny nad wysokości wydatków na ogrzewanie, równocześnie jedna trzecia (30%) respondentów jest zmuszona do przedkładania wysokości rachunków nad komfort domowników.
Zobacz również
WPROWADZENIE PRODUKTU NA RYNKI EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ
Firma Resideo wprowadzała na rynek evohome evolved – inteligentny termostat, który pozwala na kontrolę ogrzewania w poszczególnych pomieszczeniach domu i chciała przypomnieć o całej portfolio inteligentnych termostatów marki Honeywell Home. CELE Głównym celem kampanii było zaprezentowanie serii inteligentnych termostatów z evohome na czele, pokazując użytkownikom końcowym, że technologie te są łatwe w użyciu i temperaturę można dostosować do planu dnia i potrzeb każdego z domowników oraz prezentując instalatorom, że montaż inteligentnych termostatów jest równie prosty.
STRATEGIA
Kampanii przyświecało hasło „KOMFORT DLA KAŻDEGO Z RESIDEO”. Za pomocą tych kilku słów przekazywaliśmy, że:
- najważniejszym atutem inteligentnych termostatów jest ich intuicyjność (użytkowania i instalowania),
- systemy inteligentnego ogrzewania dostosowują się do potrzeb domowników i ich stylu życia, czyli: komfort jest dla każdego.
Celem strategicznym kampanii było pokazanie, że kontrolowanie temperatury dzięki termostatom jest dziecinnie proste. Dlatego też bohaterem kampanii jest 13-letni chłopiec, który uczy swoich dziadków, jak przy użyciu urządzenia mobilnego mogą dostosowywać temperaturę w swoim domu. Chcieliśmy również przekonać instalatorów, że inteligentne termostaty są łatwe w instalacji. Dlatego też w spocie pojawia instalator w dojrzałym wieku, obalając mit, że tylko bardzo młodzi instalatorzy radzą sobie z nowymi technologiami, który bez problemu dokonuje instalacji systemu evohome.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
TAKTYKA
Na kampanię złożyły się działania:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- spot (tu w wersji polskiej) – realizujący wszystkie strategiczne założenia kampanii;
- materiały marketingowe, wspierające kampanię, w których wykorzystane zostały zdjęcia z sesji zdjęciowej z bohaterami filmu;
- digital marketing – Google search i display;
- social media marketing – Facebook i Instagram;
- media relations;
- newsletter;
- działania w punktach sprzedaży.
WYNIKI
- blisko 1,5 mln wyświetleń na YouTube w Polsce oraz Bułgarii, Czechach, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech;
- ponad 18 mln wyświetleń w Google we wszystkich 6 krajach;
- ponad 1,7 mln wyświetleń w mediach społecznościowych w Polsce;
- ponad 1,5 tys. publikacji w Europie Wschodniej, o łącznym zasięgu ponad 3 mln;
- 5000 wyświetleń kampanii, dzięki współpracy z wydawcami B2B;
- ponad 1,6 tys. przeszkolonych instalatorów.
NAGRODY
Kampania otrzymała 4 międzynarodowe nagrody:
- Stevie Awards (złoto);
- MarCom Awards (platyna);
- Spotlight (złoto);
- Global Digital PR Awards (za najefektywniejsze wykorzystanie YouTube’a).
Kampania Smart Boy 2 (Smart Trick) przewyższyła pod względem wyników swojego poprzednika – kampanię Smart Boy, która promowała inteligentne rozwiązania dla domu.
Smart Boy został obejrzany ponad 1 mln razy i zdobył srebrną nagrodę w konkursie Spotlight. Spoty z kampanii z 2020 roku można obejrzeć tutaj: polski oraz bułgarski, czeski, rumuński, słowacki i węgierski.
O NATALII DŁUGOSZ
Nad projektem czuwała Natalia Długosz – od 15 lat odpowiada za strategię, marketing i komunikację w międzynarodowych korporacjach, wprowadzając produkty na rynek, uruchamiając kampanie znacząco zwiększające sprzedaż i rozpoznawalność marek oraz zdobywające międzynarodowe nagrody (w tym 3x Stevies). W 2019 roku otrzymała tytuł Dyrektora Marketingu Roku w kategorii „Master of International Marketing” (MediaRun). W 2023 roku została nagrodzona tytułem „Woman of the Year” (Stevies).
Obecnie, od października 2018 roku – manager ds. marketingu i komunikacji globalnej firmy Resideo, odpowiada za region Europy Środkowo-Wschodniej i wspiera działania w regionie EMEA. Wcześniej, od lutego 2013 roku – manager ds. marketingu i komunikacji na Europę Wschodnią w koncernie Honeywell (100 Fortune). Poprzednio, od listopada 2009 roku, odpowiadała za działania marketingowe na rynku polskim dla marki Devi w Danfoss. Współpracowała również z wydawnictwem Agora jako redaktor. Karierę zawodową rozpoczęła od badań rynkowych oraz firmy Millward Brown SMG/KRC.
Jest absolwentką filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz studiów podyplomowych: zarządzanie marką w Szkole Głównej Handlowej, business english w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, psychologia biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego oraz coaching na Akademii Leona Koźmińskiego.
Od 2021 roku – członkini jury „Złotych Spinaczy” – największego konkursu PR w Polsce.
Od 2022 roku należy do klubu dyrektorek i dyrektorów PR – zrzeszającego ekspertów PR razem działających na rzecz branży. Od 2023 roku wykłada na Uniwersytecie Warszawskim.
O RESIDEO
Resideo jest wiodącym producentem zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które zapewniają komfort, bezpieczeństwo i ochronę oraz pomagają zarządzać energią w ponad 150 milionach domów na całym świecie. Historia innowacji jest zapisana w naszym DNA – posiadamy 2300 patentów na urządzenia i oprogramowanie. Stosujemy się do najwyższych standardów ESG (Environmental, Social, Governance) i jesteśmy dumni z tego, że uzyskaliśmy srebrną ocenę od EcoVadis, która potwierdza nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i praw człowieka. W regionie EMEA mamy szerokie portfolio produktów z dziedzin bezpieczeństwa, wody (w tym rodzinę produktów Braukmann) i komfortu (np. nasze marki Honeywell Home i Centra) – z około 110 różnymi grupami produktów. Ponad 87% naszej oferty jest wytwarzanych w jednym z sześciu zakładów produkcyjnych Resideo w Europie. Resideo jest globalną firmą o wartości 6.4 miliarda USD (2022).