W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy kampanii marki PUMA – Do You, która jednocześnie jest manifestem dla wszystkich kobiet, zachęcającym je do bycia sobą, niepoddawania się narzuconym normom, robienia rzeczy tylko dla siebie bez względu na to, jak postrzega to otoczenie.
Zobacz również
O kulisach akcji opowiada Piotr Kujda, współzałożyciel i szef agencji high&.
Autorzy i pomysłodawcy projektu
Pomysł na projekt był wynikiem pracy zespołu, w skład którego wchodzili: Piotr Kujda, Marcin Pyszora oraz Inez Kujda-Pyszora, która wymyśliła, żeby zrobić nową wersję utworu „Jestem Kobietą” na potrzeby kampanii. Bardzo ważną rolę w procesie twórczym pełnił również sam klient PUMA w osobie Kasi Węsławowicz i Natalii Pelczar.
Koncepcja
Koncepcja projektu zrodziła się z potrzeby zrobienia kampanii dedykowanej dla kobiet, w trochę innym stylu niż to, co jest teraz powszechnie robione. Nie chcieliśmy powielać znanych schematów, jeżeli chodzi o narrację projektów o podobnej naturze. Bardzo zależało nam na wprowadzeniu elementu fabularnego i zbudowaniu ciekawej historii, która zawrze w sobie przekaz kampanii i opowie o niej w intrygujący, nienachalny sposób. Założenia te przenieśliśmy na sposób komunikacji kampanii i content, który w ramach niej powstał w postaci między innymi teledysku czy testimoniali.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Realizacja
Nad projektem pracowało ponad 60 osób, wliczając w to cały zespół produkcyjny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Praca od momentu pojawienia się pomysłu na zrobienie projektu do jego realizacji i launchu poprzedzonego całym procesem akceptacji klienta, produkcji contentu itd. trwała około 3 miesięcy.
Kolejny etap
Kolejnym krokiem po premierze teledysku i utworu do kampanii była publikacja wideo testimoniali, które powstały z udziałem naszych bohaterek: Justyny Święs z The Dumplings, Mary Komasy, Dominiki Zatorskiej i Ani Bielawskiej, które rzucają więcej światła na to, czym dla dziewczyn jest tytułowe #DOYOU. Testimoniale są również rozwinięciem i zakończeniem historii opowiedzianej w teledysku i zwieńczeniem kampanii w digitalu. We wrześniu odbędą się również 3 nietypowe eventy treningowe organizowane przez PUMA pod szyldem #DOYOU.
Justyna i Mary:
Dominika:
Ania:
Wyzwania
Jak zwykle to bywa w tego typu produkcjach czas na realizację projektu był największym wyzwaniem.
Niespodzianki i nieplanowane sytuacje
Wydaje mi się, że największą niespodzianką podczas pracy nad projektem była ogromna dojrzałość i profesjonalizm Ani Bielewskiej i Dominiki Zatorskiej, dla których był to jeden z pierwszych projektów tego typu. Ania miała wcześniej trochę doświadczenia w pracy z kamerą i aparatem, gdyż jest początkującą modelką i aktorką. Z kolei Dominika to typowy naturszczyk. Dziewczyna, która od dziecka trenuje akrobatykę i nigdy wcześniej nie była na profesjonalnej sesji zdjęciowej oraz nie stała przed kamerą.
Piotr Kujda
współzałożyciel i szef agencji content marketingowej i creative partnerships high&
Poprzednio związany z Universal Music Group, w którym pełnił rolę business development directora, odpowiedzialnego za kreowanie innowacyjnych kanałów sprzedaży i marketingu artystów. Podczas swojej wieloletniej pracy w branży muzyczno-marketingowej zrealizował kilkadziesiąt aktywacji muzycznych na poziomie lokalnym i regionalnym dla takich marek jak: Coca Cola, Carlsberg, UBER, Unilever, Kompania Piwowarska, Lorenz czy HP, w ramach których pracował z szeregiem lokalnych i zagranicznych artystów m.in. Lana Del Rey, Ellie Goulding, Noel Gallagher, Seal, Hurts, Clean Bandit czy Die Antwoord. Umiejętności zawodowe doskonalił w działach International Marketing Interscope Records w Santa Monica oraz Music & Brands Universal Music Russia w Moskwie.