One Show to organizowany od ponad 40 lat, najbardziej prestiżowy i jednocześnie największy festiwal designu i komunikacji marketingowej w USA. Do konkursu zgłoszono kilkadziesiąt tysięcy prac. Od 2009 roku na One Show przyznawana jest specjalna nagroda – Green Pencil. Spośród kilku tysięcy zgłoszeń wyłaniana jest tylko jedna (lub maksymalnie dwie) najlepsza kampania ekologiczna na świecie.
W poprzednich latach nagrodę Green Pencil otrzymywały tak kultowe kampanie, jak: „Save Our Species” Lacoste, „Trash Isles” czy „Inglorious Fruits and Vegetables”.
Zobacz również
Po raz pierwszy w historii tę nagrodę otrzymuje praca z Polski – kampania LEGO „Green Instructions” („Zielone Instrukcje”) zrealizowana przez Ogilvy Polska dla LEGO Polska.
Kampania rozpoczęła się w czerwcu 2020 r. Polegała na opublikowaniu dodatkowych „Zielonych Instrukcji” do istniejących, popularnych zestawów LEGO. Instrukcje pokazują, jak przebudować zestawy w ich bardziej ekologiczne odpowiedniki, które w prawdziwym świecie ograniczają postępowanie zmian klimatycznych, czyli jak przebudować np. auta w hulajnogi, samoloty w pociągi elektryczne, a kopalnie w elektrownie wiatrowe. Podczas kolejnego lockdownu, po świętach Bożego Narodzenia – LEGO opublikowało materiały dydaktyczne pomocne nauczycielom w prowadzeniu lekcji o zmianach klimatycznych i o tym, jak im możemy zapobiegać jako ludzkość. Były to lekcje z użyciem tych samych „Zielonych Instrukcji”, udostępnione w formie materiałów PDF oraz lekcji video (które poprowadził Przemysław Staroń, nagrodzony w 2018 r. tytułem „Nauczyciela Roku”).
– LEGO to nie tylko zabawka, lecz także środek masowej komunikacji z najmłodszym pokoleniem. Poprzez zabawę uczymy się więcej – to właśnie doświadczenie pozwala nam najmocniej przyswajać ważne informacje. Użyliśmy więc klocków LEGO jako języka komunikacji na temat ochrony środowiska, by dotrzeć do najmłodszego pokolenia. Kampania jest spójna z globalną platformą LEGO „Rebuild The World”, została jednak w 100% wymyślona lokalnie, w Polsce i zaadresowana precyzyjnie pod kątem wyzwań związanych z ochroną środowiska w naszym kraju – powiedział Maciej Twardowski, executive creative director Ogilvy Polska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Kampania „Zielone Instrukcje” jest lokalną i wyjątkową interpretacją naszej globalnej platformy „Rebuild The World”. Realizuje ona jednak w bardzo unikalny sposób temat lokalny – związany z Polską – i adresuje temat edukacji o zmianach klimatycznych w sposób, jaki nie został użyty nigdzie indziej. Czujemy się uhonorowani nagrodą, jaką odbieramy razem z Ogilvy Polska – nagrodą w jakże ważnym obszarze komunikacji. Jest ona potwierdzeniem autentyczności jednego z filarów działalności LEGO, czyli troski o naszą planetę. LEGO jest marką, która inspiruje przyszłych budowniczych świata. Cieszę się niezmiernie, że znaleźliśmy podczas tego niełatwego okresu, jakim były ostatnie miesiące, sposób na naukę przez zabawę, zwłaszcza w tak istotnym temacie. Beata Kucejko – komentuje LEGO marketing director Poland, Ukraine & Baltics.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W Ogilvy Polska tworzymy dla naszych klientów komunikację łączącą opowiadanie angażującej i relewantnej historii z realnymi działaniami marki. LEGO „Zielone Instrukcje” podejmuje niełatwy temat edukacji dotyczącej zmian klimatycznych i tego, jak im zapobiegać w kraju, w którym jest to szczególnie potrzebne. Mogliśmy podjąć się realizacji tak złożonej kampanii tylko dlatego, że mamy w Ogilvy Polska bardzo zróżnicowany kompetencyjnie zespół. Jesteśmy zaszczyceni, że nasza praca została uhonorowana tak wyjątkową nagrodą na tegorocznym One Show. Potwierdza ona jakość naszych kampanii i partnerskiego podejścia do współpracy z naszymi klientami – skomentowała sukces agencji Agnieszka Wasilewska, CEO Ogilvy Polska
Case study podsumowujące przebieg nagrodzonej kampanii dostępne jest na stronie www.oneclub.org/awards/theoneshow/-award/39295/green-instructions
Film, w którym twórcy kampanii opowiadają o kulisach jej powstawania, można zobaczyć na stronie: vimeo.com/560799928/e0d2c05666
Ogilvy Polska i LEGO Polska za kampanię „Zielone Instrukcje” oprócz Green PENCIL otrzymały na festiwalu One Show dwa wyróżnienia (Merit) w kategoriach: „Experiential & Immersive – Physical Products” oraz „IP & Products – Integrated Digital & Physical Product”. Kampania została również nagrodzona prestiżową nagrodą Graphite PENCIL w kategorii Impact na tegorocznym festiwalu D&AD w Londynie. Obecnie trwają obrady jury Cannes Lions.
GREEN PENCIL to nie tylko pierwsza taka nagroda dla agencji z Polski, to także pierwsza taka nagroda dla agencji Ogilvy na świecie. W związku z tym, że na całym świecie przyznano tylko 2 nagrody Green Pencil, w ramach One Show odbędzie się na żywo specjalne spotkanie z nagrodzonymi zespołami.
Już 11 czerwca, o godz. 19:00, będzie można obejrzeć na platformie One Show na żywo rozmowę z dyrektor marketingu LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie – Beatą Kucejko oraz Maciejem Twardowskim, executive creative directorem w Ogilvy Polska, dotyczącą powstawania tej kampanii. Aby obejrzeć spotkanie, należy się wcześniej zarejestrować na stronie www.creativeweek.com/creativeweek/begin?reg_type_id=175498&ref=Awards+Stage+Direct+Link