’Oh, about beer I never lie,’ Crandall said – Content Marketing w wydaniu Browarów

’Oh, about beer I never lie,’ Crandall said – Content Marketing w wydaniu Browarów
Piwo i wszelkiej maści alkohole to wyjątkowo niesprzyjający marketingowi zawodnicy. Dlaczego? Ponieważ w wielu przypadkach kreacje i wszelkie próby stworzenia czegoś wyjątkowego wychodzą po prostu źle, agresywnie oraz nieudolnie. Oczywiście nie oznacza to, że niemożliwym jest stworzyć treści...
O autorze
2 min czytania 2017-08-30

fot. unsplash.com

…z procentami w tle, które będą miały swobodny, nienachalny wydźwięk i przypadną do gustu odbiorcom.

Choć browary często mogą się kojarzyć z suchymi żartami, niskobudżetowym serialem oraz nieokrzesanymi krasnoludami — za pomocą 5 przykładów, udowodnię, że piwo ma marketingową moc i wiele twarzy! Może być głosem kraju, walczyć przeciwko pijanym kierowcom, a przede wszystkim – nigdy nie stanie się passè.

1. Old Irish & 100% Real Virtual Reality

Kiedy kraftowy browar Old Irish wchodził na gruziński rynek, postanowił w umiejętny sposób przekonać obywateli tego kraju o wyjątkowości ich piwa. Okazało się, że nie będzie to proste zadanie, ponieważ Gruzini po prostu nie wierzą w podniosłe slogany reklamowe. Twórcy postanowili więc, że postawią na proste hasło: 100% irlandzkiej receptury, 0% kiczowatych tekstów. Później przyszedł czas na pokazanie obywatelom, dlaczego właśnie to piwo jest najlepsze, a sam browar godny zaufania. Puste słowa zostały w kącie, a gwiazdą stały się okulary VR, które zabrały przechodniów na wyprawę, której nigdy nie zapomną.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2. Żywiec & Ż

“Cieszmy się z małych rzeczy, bo wzór na szczęście w nich zapisany jest!” – tak w 2011 roku śpiewała Sylwia Grzeszczak, a browar Żywiec wziął sobie do serduszka ten tekst… i słusznie! Prostota to główny składnik kreacji Żywca, o prawdziwie magicznym charakterze. Konia z rzędem temu, który słysząc o tym piwie, nie ma przed oczami czerwonej literki Ż! W tym przypadku naprawdę nie trzeba wiele mówić. Wystarczy spojrzeć i cieszyć się z małych rzeczy!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Jelen & Superstitious

Dzięki Serbii możemy śpiewać “Prawy do lewego” i oglądać emocjonujące mecze tenisa ziemnego. W obliczu tych dobrodziejstw, Polacy od Serbów mogą się wiele nauczyć, a w pierwszej kolejności – dystansu do siebie! Jak przekuć narodowe stereotypy w najlepsze cechy? Z odpowiedzią przychodzi Jelen, serbski browar, który w 2010 roku pokazał światu, że Serbia, to nie tylko piękne zamki i niesamowite formy skalne, a przede wszystkim, wyjątkowi ludzie!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Carlsberg & lberg

Problem pijanych kierowców, mimo wielu kampanii społecznych, niestety nadal jest aktualny. Całe szczęście — producenci alkoholu nie pozostają bierni, a stają po stronie walczących z tym zjawiskiem. Wspaniałym przykładem tej strategii jest kreacja Carlsberga, która urzeka prostym, a jednocześnie mocnym przekazem.

5. Harbin Beer & Happiness Without Borders

W związku z Igrzyskami Olimpijskimi w 2016 roku, chiński browar Harbin postanowił wykorzystać sportowego ducha do pojednania osób mieszkających w przygranicznych rejonach Chin (Myanmar, Mongolia, Wietnam, Rosja, Kazachstan). Granice geograficzne zamieniły się w pola sportowych pojedynków oraz… pojednań! Spot ten jest kwintesencją wspólnego picia piwa — jedność oraz przyjaźń (a zarazem content na najwyższym poziomie)!

Piwo to jeden z najstarszych alkoholi, dlatego z nim w parze idzie historia, tradycja oraz określone rytuały. Teraz jest czas, aby przestało ono kojarzyć się z imprezami studenckimi, a zaczęło być symbolem przyjaźni, relaksu, wsparcia, a przy okazji hot contentu!

 

Autorka:

Dominika Drobiazg
agencja marketingowa Goodkloo