fot. unsplash.com
…z procentami w tle, które będą miały swobodny, nienachalny wydźwięk i przypadną do gustu odbiorcom.
Zobacz również
Choć browary często mogą się kojarzyć z suchymi żartami, niskobudżetowym serialem oraz nieokrzesanymi krasnoludami — za pomocą 5 przykładów, udowodnię, że piwo ma marketingową moc i wiele twarzy! Może być głosem kraju, walczyć przeciwko pijanym kierowcom, a przede wszystkim – nigdy nie stanie się passè.
1. Old Irish & 100% Real Virtual Reality
Kiedy kraftowy browar Old Irish wchodził na gruziński rynek, postanowił w umiejętny sposób przekonać obywateli tego kraju o wyjątkowości ich piwa. Okazało się, że nie będzie to proste zadanie, ponieważ Gruzini po prostu nie wierzą w podniosłe slogany reklamowe. Twórcy postanowili więc, że postawią na proste hasło: 100% irlandzkiej receptury, 0% kiczowatych tekstów. Później przyszedł czas na pokazanie obywatelom, dlaczego właśnie to piwo jest najlepsze, a sam browar godny zaufania. Puste słowa zostały w kącie, a gwiazdą stały się okulary VR, które zabrały przechodniów na wyprawę, której nigdy nie zapomną.
2. Żywiec & Ż
“Cieszmy się z małych rzeczy, bo wzór na szczęście w nich zapisany jest!” – tak w 2011 roku śpiewała Sylwia Grzeszczak, a browar Żywiec wziął sobie do serduszka ten tekst… i słusznie! Prostota to główny składnik kreacji Żywca, o prawdziwie magicznym charakterze. Konia z rzędem temu, który słysząc o tym piwie, nie ma przed oczami czerwonej literki Ż! W tym przypadku naprawdę nie trzeba wiele mówić. Wystarczy spojrzeć i cieszyć się z małych rzeczy!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Jelen & Superstitious
Dzięki Serbii możemy śpiewać “Prawy do lewego” i oglądać emocjonujące mecze tenisa ziemnego. W obliczu tych dobrodziejstw, Polacy od Serbów mogą się wiele nauczyć, a w pierwszej kolejności – dystansu do siebie! Jak przekuć narodowe stereotypy w najlepsze cechy? Z odpowiedzią przychodzi Jelen, serbski browar, który w 2010 roku pokazał światu, że Serbia, to nie tylko piękne zamki i niesamowite formy skalne, a przede wszystkim, wyjątkowi ludzie!
4. Carlsberg & lberg
Problem pijanych kierowców, mimo wielu kampanii społecznych, niestety nadal jest aktualny. Całe szczęście — producenci alkoholu nie pozostają bierni, a stają po stronie walczących z tym zjawiskiem. Wspaniałym przykładem tej strategii jest kreacja Carlsberga, która urzeka prostym, a jednocześnie mocnym przekazem.
5. Harbin Beer & Happiness Without Borders
W związku z Igrzyskami Olimpijskimi w 2016 roku, chiński browar Harbin postanowił wykorzystać sportowego ducha do pojednania osób mieszkających w przygranicznych rejonach Chin (Myanmar, Mongolia, Wietnam, Rosja, Kazachstan). Granice geograficzne zamieniły się w pola sportowych pojedynków oraz… pojednań! Spot ten jest kwintesencją wspólnego picia piwa — jedność oraz przyjaźń (a zarazem content na najwyższym poziomie)!
Piwo to jeden z najstarszych alkoholi, dlatego z nim w parze idzie historia, tradycja oraz określone rytuały. Teraz jest czas, aby przestało ono kojarzyć się z imprezami studenckimi, a zaczęło być symbolem przyjaźni, relaksu, wsparcia, a przy okazji hot contentu!
Autorka:
Dominika Drobiazg
agencja marketingowa Goodkloo