Jaffa Cakes trafia w dziesiątkę. Kampania OOH o 44% skuteczniejsza od średniej według System1

Jaffa Cakes trafia w dziesiątkę. Kampania OOH o 44% skuteczniejsza od średniej według System1
Jakie reklamy mogą pochwalić się największą efektywnością? Telewizyjne. Okazuje się jednak, że kampanie outdoorowe mogą je doścignąć. Udowadniają to kampanie Jaffa Cakes, które uzyskały zaskakująco wysoki wynik w ocenie System1 Group.
O autorze
1 min czytania 2024-08-01

Rating System1 Groupe pozwala ocenić responsywność reklam i ich wpływ na widzów. W ten sposób możliwe staje się zbadanie, które reklamy i kampanie spełniają swoje zadanie najlepiej i skutecznie przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

Jak się okazuje, wśród reklam outdoorowych prym wiedzie kampania Jaffa Cakes, która okazała się aż o 44% skuteczniejsza od średniej dla realizacji OOH. Kampania „We’re a cake. You Biscuit” uzyskała rzadko spotykane 5 gwiazdek (na 5,9 możliwych), podczas gdy „Clue’s On the Box” zostało ocenione na 4,9 gwiazdki. Firma System1 oceniła również długofalową efektywność malowanej reklamy produktów Jaffa Cakes, którą można oglądać w Stockport. W tym przypadku ocena utrzymała się na poziomie od 4,7 do 5,1 gwiazdki, w zależności od grupy odbiorców.

fot. lbbonline.com

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. adsofbrands.net

Tak wysokie wyniki oznaczają, że kreatywni twórcy są w stanie konkurować z niektórymi z najskuteczniejszych reklam telewizyjnych. Sukces Jaffa Cakes przypisuje się przede wszystkim klarownej komunikacji, wyraźnemu, widocznemu z dużej odległości logo i humorystycznym hasłom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jaffa Cakes to] pierwszorzędny przykład tego, jak budować markę na jednym z ostatnich naprawdę szeroko dostępnych mediów, poza domem. Granie na długoletnim pomyśle, który pochodzi od konsumenta, w prosty, emocjonalny i wizualny sposób. Imponujące – ocenia Andrew Tindall, starszy wiceprezes ds. partnerstw globalnych w System1.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: adsofbrands.net

PS SURREAL stworzyło humorystyczną serię reklam dedykowaną wyłącznie pracownikom branży marketingowej

Firma SURREAL, produkująca zdrowe płatki śniadaniowe, stworzyła kampanię reklamową skierowaną… ściśle do pracowników marketingu. Na billboardach i w sieci umieściła hasła pełne terminów znanych głównie z branży marketingowej.

PS2 Jury z Cannes kontra Twoi sąsiedzi

W Cannes zwycięzcy wybierani są przez jury składające się z dyrektorów kreatywnych i inne sławy reklamy. Jak to się ma do ludzi gdzieś tam, na ulicy, Twoich sąsiadów?

PS3 Reklama „Era BLIKA” – jak humor i emocje działają na korzyść marki?

Emocje niejednokrotnie decydują o skuteczności reklamy. I jako przykład wystarczy tutaj przywołać słynnego „Dziadka” z Allegro. Jednak nie tylko „pomarańczowi” stawiają na emocjonalność w reklamach, bo oto pojawia się nowa kampania… BLIKA.