Rating System1 Groupe pozwala ocenić responsywność reklam i ich wpływ na widzów. W ten sposób możliwe staje się zbadanie, które reklamy i kampanie spełniają swoje zadanie najlepiej i skutecznie przyciągają uwagę potencjalnych klientów.
Jak się okazuje, wśród reklam outdoorowych prym wiedzie kampania Jaffa Cakes, która okazała się aż o 44% skuteczniejsza od średniej dla realizacji OOH. Kampania „We’re a cake. You Biscuit” uzyskała rzadko spotykane 5 gwiazdek (na 5,9 możliwych), podczas gdy „Clue’s On the Box” zostało ocenione na 4,9 gwiazdki. Firma System1 oceniła również długofalową efektywność malowanej reklamy produktów Jaffa Cakes, którą można oglądać w Stockport. W tym przypadku ocena utrzymała się na poziomie od 4,7 do 5,1 gwiazdki, w zależności od grupy odbiorców.
Zobacz również
fot. lbbonline.com
fot. adsofbrands.net
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tak wysokie wyniki oznaczają, że kreatywni twórcy są w stanie konkurować z niektórymi z najskuteczniejszych reklam telewizyjnych. Sukces Jaffa Cakes przypisuje się przede wszystkim klarownej komunikacji, wyraźnemu, widocznemu z dużej odległości logo i humorystycznym hasłom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jaffa Cakes to] pierwszorzędny przykład tego, jak budować markę na jednym z ostatnich naprawdę szeroko dostępnych mediów, poza domem. Granie na długoletnim pomyśle, który pochodzi od konsumenta, w prosty, emocjonalny i wizualny sposób. Imponujące – ocenia Andrew Tindall, starszy wiceprezes ds. partnerstw globalnych w System1.
Zdjęcie główne: adsofbrands.net
PS SURREAL stworzyło humorystyczną serię reklam dedykowaną wyłącznie pracownikom branży marketingowej
Firma SURREAL, produkująca zdrowe płatki śniadaniowe, stworzyła kampanię reklamową skierowaną… ściśle do pracowników marketingu. Na billboardach i w sieci umieściła hasła pełne terminów znanych głównie z branży marketingowej.
PS2 Jury z Cannes kontra Twoi sąsiedzi
W Cannes zwycięzcy wybierani są przez jury składające się z dyrektorów kreatywnych i inne sławy reklamy. Jak to się ma do ludzi gdzieś tam, na ulicy, Twoich sąsiadów?
PS3 Reklama „Era BLIKA” – jak humor i emocje działają na korzyść marki?
Emocje niejednokrotnie decydują o skuteczności reklamy. I jako przykład wystarczy tutaj przywołać słynnego „Dziadka” z Allegro. Jednak nie tylko „pomarańczowi” stawiają na emocjonalność w reklamach, bo oto pojawia się nowa kampania… BLIKA.