OOHlife rusza z projektem standaryzacji kontaktów w reklamie zewnętrznej

OOHlife rusza z projektem standaryzacji kontaktów w reklamie zewnętrznej
OOHlife Izba Gospodarcza rozpoczęła prace nad projektem, którego celem wypracowanie wspólnego i jednolitego standardu liczenia kontaktów z reklamą zewnętrzną w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2025-09-15

To jedno z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoją obecnie dostawcy reklamy OOH zarówno w obszarze nośników klasycznych, jak i cyfrowych (DOOH).

Projekt zakłada stworzenie rozwiązania, które umożliwi wiarygodne, codziennie aktualizowane i porównywalne liczenie kontaktów z reklamą, niezależnie od typu nośnika czy jego lokalizacji. Docelowo powstać ma wspólna metodologia, z której będą korzystać operatorzy, domy mediowe oraz reklamodawcy.

Dziś zasięgi reklamy zewnętrznej są częścią badania Mediapanel, który obejmuje zarówno nośniki tradycyjne, jak i cyfrowe. To ważny krok dla rynku. Równolegle jednak wielu operatorów posługuje się własnymi modelami i danymi, szczególnie jeśli chodzi o liczbę rzeczywistych kontaktów z reklamą.

Dlatego OOHlife stawia sobie za cel wypracowanie wspólnego standardu liczenia kontaktów, by dane były porównywalne i użyteczne dla całego rynku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Branża reklamy zewnętrznej potrzebuje nowego standardu, który będzie odpowiadał na współczesne wyzwania. Chcemy, aby dane były wiarygodne, porównywalne, ale też użyteczne, czyli takie, które umożliwiają np. planowanie kampanii na podstawie natężenia ruchu czy demografii. Dlatego do współpracy zapraszamy różne podmioty – od dostawców danych i narzędzi analitycznych, po środowiska akademickie i ekspertów ruchu drogowego – mówi Nell Przybylska, dyrektor zarządzająca OOHlife Izby Gospodarczej.

Izba nie oczekuje wyłącznie ofert kompleksowych. Dopuszczone są również zgłoszenia dotyczące wybranych elementów projektu, np. metodologii liczenia kontaktów, dostarczania danych, rozwiązań wdrożeniowych czy analitycznych. Możliwe jest także składanie ofert przygotowanych we współpracy przez kilka podmiotów, takich jak uczelnie, firmy czy organizacje. Warunkiem jest jednak wyraźne określenie podziału zadań i zakresu odpowiedzialności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na zgłoszenia OOHlife Izba Gospodarcza czeka do 21 września 2025 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Następnie rozpocznie się analiza otrzymanych propozycji i wybór wykonawców, z którymi Izba podejmie dalsze rozmowy. Kolejny etap obejmie doprecyzowanie zakresu prac, harmonogramu działań oraz modelu współpracy. Pierwsze wdrożenia i testy wybranych rozwiązań planowane są na pierwsze półrocze 2026 roku.

Projekt stanowi element szerszej strategii profesjonalizacji i rozwoju rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Nowy standard ma nie tylko zwiększyć przejrzystość i porównywalność danych, lecz także stać się podstawą dla dalszej automatyzacji planowania kampanii, skuteczniejszego zakupu mediów oraz większej transparentności działań reklamowych w przestrzeni publicznej z korzyścią dla całej branży, jej klientów i odbiorców.

PS Playbook #3: OOH [PREMIERA]