Funkcja skierowana jest głównie do reklamodawców oferujących szeroki zakres produktów, umożliwia wstawienie wyszukiwanego słowa kluczowego w tekst reklamy, tym samym zwiększając widoczność danej reklamy pośród licznej konkurencji. Nie chodzi tu o powszechnie używaną funkcję wstawiania słowa kluczowego {KeyWord}, a o dostosowania samego komunikatu, do poszczególnych wyszukiwań.
Dla przykładu, Twój klient oferuje w sklepie internetowym kurtki i posiada w swojej ofercie znane marki m.in. Hugo Boss, Calvin Klein czy Tommy Hilfinger. Zamiast tworzyć osobną reklamę dla każdego produktu, budujesz szkielet, który posłuży zareklamowaniu każdej kurtki:
Zobacz również
Kurtki jesienne
domena.pl
Nie przegap! 40% przecena kurtek
jesiennych {=kurtki.model}
Reklama wyświetlona po wyszukaniu frazy „kurtki jesienne hugo boss” będzie wyglądać następująco:
Kurtki jesienne Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
domena.pl
Nie przegap! 40% przecena kurtek
jesiennych Hugo Boss
Dane dostosowania mogą zawierać dowolne informacje, dzięki czemu nie ograniczają naszych działań do „kopiowania” wyszukiwanego słowa kluczowego i umieszczenia go w tekście reklamy. W naszym przekazie możemy zastosować klika powiązanych ze sobą modułów dostosowania:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szkielet:
Kurtki jesienne
domena.pl
Kurtki {=kurtki.model} na jesień
za {=kurtki.cena} zł. Nie przegap okazji!
Przy wyszukaniu „kurtki jesienne hugo boss” jednostki reklamowej będzie prezentować się następująco:
Kurtki jesienne
domena.pl
Kurtki Hugo Boss na jesień
za 1299 zł. Nie przegap okazji!
Użyta funkcja modułów dostosowania w czasie rzeczywistym na pewno oszczędzi ogrom czasu wielu reklamodawcom. Wraz ze wspomnianą w artykule Godzino-minutnik od Google funkcją odliczania, Google uzbroił marketerów w silną broń w walce o klienta i kierowaniu reklam, gdzie jedyną granicę stanowi ludzka kreatywność.
Kolejne moduły reklam dostosowywanych poznasz już niebawem w kolejnym artykule na łamach serwisu NowyMarketing.pl.
Wiktor Sobolak
Junior Search Engine Marketing Expert w Dostrzegani.pl