W ponad 2-minutowym filmie Apple widzimy sceny z życia kilku osób z niepełnosprawnościami. Ich codzienność staje się łatwiejsza dzięki funkcjom dostępnym w iPhone’ach, iPadach, Apple Watch czy komputerach Mac. Bohaterowie spotu korzystają z takich ułatwień jak tryb wykrywania obiektów i osób, czytnik ekranu VoiceOver czy funkcję Assistive Touch.
Zobacz również
– W Apple wierzymy, że dostępność jest prawem człowieka. Innowacyjne funkcje, takie jak wykrywanie drzwi, rozpoznawanie dźwięku, sterowanie głosowe i inne, zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić Ci korzystanie z urządzeń w sposób, który najbardziej Ci odpowiada – zapewnia marka.
W tle słyszymy utwór „I Am the Greatest” autorstwa Spinifex Gum i Marliya Choir. Zarówno tytuł filmiku, jak i słowa piosenki nawiązują do postaci Muhammada Aliego. Słynny bokser, który cierpiał na chorobę Parkinsona, stał się inspiracją do walki dla wielu osób z niepełnosprawnościami.
Spot został opublikowany kilka dni przed Międzynarodowym Dniem Osób z Niepełnosprawnościami, który od 30 lat jest obchodzony 3 grudnia. W ciągu niespełna tygodnia reklamę obejrzano łącznie ponad 13,5 mln razy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za reżyserię spotu odpowiada wielokrotnie nagradzana Kim Gherig, znana m.in. z reklam dla marek John Lewis, IKEA czy Gillette.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reklama jest dostępna również w wersji z audiodeskrypcją dla osób niewidomych.
PS. Marketing społeczny a osoby z niepełnosprawnościami
Osoby z niepełnosprawnościami stanowią aż 12,2% populacji Polski. Mimo to w kampaniach reklamowych ciągle pojawiają się sporadycznie i nierzadko jako ludzie potrzebujący. Czy marketing społeczny może i powinien walczyć z wykluczeniem osób z niepełnosprawnościami?
PS 2. Kampania o udogodnieniach w transporcie publicznym
Z kampanią o ułatwieniach dla osób z niepełnosprawnościami ruszył także ZTM. Bohaterami akcji są pasażerowie, którzy na co dzień poruszają się po miastach Metropolii.