Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Osoby z niepełnosprawnościami bohaterami spotu Apple „The Greatest”

Osoby z niepełnosprawnościami bohaterami spotu Apple „The Greatest”
Nowa reklama Apple skupia się na osobach z niepełnosprawnościami, których codzienność staje się łatwiejsza dzięki funkcjom systemu iOS.
O autorze
1 min czytania 2022-12-05

W ponad 2-minutowym filmie Apple widzimy sceny z życia kilku osób z niepełnosprawnościami. Ich codzienność staje się łatwiejsza dzięki funkcjom dostępnym w iPhone’ach, iPadach, Apple Watch czy komputerach Mac. Bohaterowie spotu korzystają z takich ułatwień jak tryb wykrywania obiektów i osób, czytnik ekranu VoiceOver czy funkcję Assistive Touch.

– W Apple wierzymy, że dostępność jest prawem człowieka. Innowacyjne funkcje, takie jak wykrywanie drzwi, rozpoznawanie dźwięku, sterowanie głosowe i inne, zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić Ci korzystanie z urządzeń w sposób, który najbardziej Ci odpowiada – zapewnia marka.

W tle słyszymy utwór „I Am the Greatest” autorstwa Spinifex Gum i Marliya Choir. Zarówno tytuł filmiku, jak i słowa piosenki nawiązują do postaci Muhammada Aliego. Słynny bokser, który cierpiał na chorobę Parkinsona, stał się inspiracją do walki dla wielu osób z niepełnosprawnościami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spot został opublikowany kilka dni przed Międzynarodowym Dniem Osób z Niepełnosprawnościami, który od 30 lat jest obchodzony 3 grudnia. W ciągu niespełna tygodnia reklamę obejrzano łącznie ponad 13,5 mln razy.

Za reżyserię spotu odpowiada wielokrotnie nagradzana Kim Gherig, znana m.in. z reklam dla marek John Lewis, IKEA czy Gillette.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Reklama jest dostępna również w wersji z audiodeskrypcją dla osób niewidomych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS. Marketing społeczny a osoby z niepełnosprawnościami

Osoby z niepełnosprawnościami stanowią aż 12,2% populacji Polski. Mimo to w kampaniach reklamowych ciągle pojawiają się sporadycznie i nierzadko jako ludzie potrzebujący. Czy marketing społeczny może i powinien walczyć z wykluczeniem osób z niepełnosprawnościami?

PS 2. Kampania o udogodnieniach w transporcie publicznym 

Z kampanią o ułatwieniach dla osób z niepełnosprawnościami ruszył także ZTM. Bohaterami akcji są pasażerowie, którzy na co dzień poruszają się po miastach Metropolii.