W porównaniu do lat poprzednich, o jedną czwartą wzrosła liczba firm realizujących działania społecznie odpowiedzialne — wynika z opublikowanego w marcu raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Pozytywna, zrealizowana z pomysłem akcja CSR-owa może poprawić wizerunek marki w oczach klientów i kulturę samej organizacji, ale przede wszystkim pomóc innym osobom.
Swoją najnowszą akcję CSR-ową eurobank kieruje do pracowników, którzy dzięki podjętej aktywności fizycznej będą mogli pomóc podopiecznym Fundacji Mam Marzenie. Biegi, nordic walking, rower – to od uczestnika akcji zależy, jaką dyscyplinę sportu wybierze. Warunek jest jeden – musi się ona wiązać z pokonywaniem kilometrów. Celem akcji “Our People Round The World” jest bowiem pokonanie długości równika, czyli 40 075 km przez pracowników eurobanku. Przebyte kilometry są na bieżąco zliczane przez zewnętrzną aplikację, a następnie synchronizowane z bazą danych projektu. Aktualny wynik pokazuje się na liczniku kilometrów, umieszczonym na stanowiącej serce całej akcji stronie internetowej. Za wdrożenie tej interaktywnej witryny odpowiadali specjaliści z OSOM STUDIO.
Zobacz również
Agencja stworzyła również graficzną koncepcję, której głównym elementem jest obracającą się kula ziemska i równik, który podświetla się odpowiednio do przebytego już dystansu. Na stronie wydarzenia umieszczono interaktywną mapę Polski, która stopniowo będzie zapełniać się mozaiką ze zdjęciami oraz filmami biorących udział w akcji pracowników eurobanku. Dodatkowo posty opublikowane w mediach społecznościowych i oznaczone dedykowanym akcji hashtagiem #OurPeopleRoundTheWorld pojawiły się w zamieszczonym na stronie social hubie.
– Zaprojektowana przez agencję strona internetowa stała się rzeczywiście sercem całego wydarzenia. Dzięki interaktywnej kuli ziemskiej, która ukazuje przejechany już odcinek wraz z licznikiem kilometrów, możemy na bieżąco śledzić rezultaty akcji. Świadomość, jak niewiele brakuje do osiągnięcia celu i wsparcia instytucji charytatywnej, jeszcze bardziej mobilizuje nas do pokonywania kolejnych dystansów – mówi Małgorzata Bukowska, e-PR manager z eurobanku.
Na pokonanie długości równika team eurobanku ma 4 tygodnie. Kiedy akcja dobiegnie końca, bank przeleje na konto Fundacji Mam Marzenie kwotę odpowiadającą liczbie pokonanych kilometrów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stronę stworzoną na potrzeby akcji można zobaczyć klikając w link.
Słuchaj podcastu NowyMarketing