W ramach zmiany wizerunku marki i nowej strategi sprzedażowej Glogera powstały dwie linie produktowe – obejmująca piwa z podstawowej oferty browaru oraz edycja limitowana „Sympatie Glogera”. W przypadku pierwszej z nich agencja wykorzystała dorobek naukowy patrona Browaru Miejskiego Gloger.
-Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze – mówi Mariusz Łowczynowski, copywriter w agencji Ostecx Créative. – Szukając inspiracji dla nowych etykiet Browaru Miejskiego Gloger sięgnęliśmy po „Encyklopedię staropolską”, która jest najbardziej znanym dziełem Zygmunta Glogera – historyka i etnografa, żyjącego na przełomie XIX i XX w. Na jej kartach znaleźliśmy wiele ciekawych haseł i opisów, które potraktowaliśmy jako punkt wyjścia dla stworzenia nowej tożsamości marki – wyjaśnia.
Zobacz również
W ten sposób powstała seria opakowań spójna z pozycjonowaniem Browaru Miejskiego Gloger, które opiera się na silnych związkach z regionem oraz nawiązaniu do tradycji piwowarskiej Podlasia.
Nazwy poszczególnych piw, w połączeniu z autorskimi ilustracjami, mają intrygować i wywoływać uśmiech na twarzach konsumentów. Podstawową linię produktową browaru, w której do tej pory zadebiutowało 8 piw, promuje hasło: „Obce piwa znać dobrze jest, swoje, obowiązek”, będące parafrazą motta „Encyklopedii staropolskiej” Zygmunta Glogera.
W przypadku edycji limitowej „Sympatie Glogera” zadaniem agencji było nawiązanie do nietuzinkowych postaci, które przewinęły się przez życie patrona browaru. Premierową serię z czterema oryginalnymi stylami piwa: Porterem Bałtyckim, Koźlakiem, Belgian Blond Ale i American IPA, zadedykowano Józefowi Piłsudskiemu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
-To było interesujące wyzwanie. Szczególnie, że Marszałek Piłsudski to postać, która potrafi wzbudzić wiele gorących dyskusji. Dlatego też tworząc nazwy piw i projektując opakowania staraliśmy się sięgnąć po pozytywne skojarzenia, bazując między innymi. na ciekawostkach z życia Marszałka – komentuje Michał Rybczyński, Account Manager w agencji Ostecx Créative. – Piwa zostały dobrze przyjęte przez rynek, a w słuszności obranej strategii utwierdziły nas władze Józef Piłsudski Institute of Historical Research w Londynie – dołączając „Sympatie Glogera” do swojej ekspozycji, jako przykład lekkiego podejścia do historii – podsumowuje Michał Rybczyński.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ostecx Créative to agencja z największym piwnym portfolio w Polsce. Za swoje opakowania otrzymała najważniejsze nagrody branżowe – KTR, Kreatura, Must Have Łódź Design Festiwal, Perły Opakowań Packaging Polska. Na co dzień pracuje zarówno dla browarów rzemieślniczych, regionalnych, jak i branżowych potentatów oraz zajmuje się obsługą reklamową Banku Zachodniego WBK.