Organizację Mistrzostw w Polsce wspierają miasto Kraków, UEFA oraz European Amputee Football Federation. Kolejni partnerzy i specjalny ambasador Mistrzostw zostaną ogłoszeni już w najbliższych miesiącach. OX Media ma zaszczyt wspierać organizatorów w przygotowaniach imprezy tak dużej rangi. Zadaniem agencji jest stworzenie logotypu i opracowanie identyfikacji wizualnej dla turnieju.
Amp Futbol to odmiana piłki nożnej, w którą grają zawodnicy po amputacji kończyn dolnych – w polu, lub górnych – w przypadku bramkarzy, udowadniając, że w sporcie nie ma rzeczy niemożliwych.
Zobacz również
Realizowany przez OX Media logotyp ma za zadanie służyć rozpoznawalności i promować Mistrzostwa Europy Amp Futbol Kraków 2020.
– Dzięki profesjonalnie opracowanej identyfikacji chcemy podkreślić prestiżowy charakter imprezy i budować jej markę. Logo ma reprezentować zarówno samą dyscyplinę, jak i miejsce organizacji turnieju – mówi Mateusz Widłak, prezes Amp Futbol Polska.
Agencja stanęła przed wyzwaniem połączenia z jednej strony elementów charakterystycznych dla Krakowa i kolorów reprezentacji Polski, a z drugiej związanych z mistrzostwami i charakterem rozgrywek – sylwetką zawodnika po amputacji, kulami, piłką, czy pucharem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Logotyp znajdzie się między innymi na stronie internetowej, w materiałach promocyjnych, grawerunku medalów i pucharu czy biletach i identyfikatorach. Oficjalna prezentacja logo odbyła się 13 września 2019, dokładnie na rok przed pierwszym meczem Mistrzostw. W rozgrywkach weźmie udział 16 reprezentacji z całej Europy. Mecze odbywać się będą na stadionie Cracovii oraz Garbarnii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Liczymy, że dzięki dobremu przeprowadzeniu turnieju uda im się również zorganizować ampfutbolowe Mistrzostwa Świata w 2022 – wspomina Mateusz Widłak.