Trwa unikalna w skali Polski i świata kampania #UNICEFdlaBiznesu, w ramach której UNICEF Polska chce przedefiniować standardy współpracy organizacji charytatywnych i biznesu. W tym celu odbyły się warsztaty strategiczne z udziałem 11 firm, zrealizowano serię podcastów z Jarosławem Kuźniarem i Voice House, a także wydano przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, którego premiera odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Wśród zaproszonych do udziału w kampanii znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw zaangażowanych społecznie znalazła się firma PAGEN.
Warsztaty strategiczne z udziałem 11 firm
Zobacz również
W warsztatach z UNICEF Polska udział wzięli przedstawiciele takich marek jak: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Kubota, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Celem spotkań było zdiagnozowanie istniejących i potencjalnych obszarów współpracy biznesu i organizacji charytatywnych oraz korzyści, jakie mogą z niej wynikać dla obu stron. Podczas spotkań uczestnicy pod okiem trenera biznesu Piotra Piaseckiego, szukali nowych rozwiązań, korzystając z technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów.
Warsztaty strategiczne w UNICEF Polska stały się doskonałą okazją do wymiany poglądów, spostrzeżeń i wzajemnych inspiracji. Pracując w interdyscyplinarnym zespole, upewniliśmy się w przekonaniu, że światy biznesu i organizacji NGO da się pogodzić, a nawet zapewnić pomiędzy nimi synergię. Mieliśmy także okazję przekonać się osobiście, jak szybko i sprawnie reaguje UNICEF w obliczu zagrożenia zdrowia i życia dzieci. W obliczu wyzwań współczesnego świata przedstawiciele biznesu nie powinni zastanawiać się już nad tym, czy angażować się społecznie, ale jak robić to najbardziej efektywnie – powiedział Jacek Wach, Dyrektor ds. Marketingu PAGEN.
Sztuka pomagania w 3 odcinkach
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Seria podcastów „UNICEF dla biznesu” zrealizowana przez Voice House składa się z trzech odcinków dostępnych na Voice House, Apple Podcast, Spotify i Google Podcast. W każdym z nich, Jarosław Kuźniar rozmawia z dwojgiem przedstawicieli świata NGO i biznesu. Gośćmi pierwszego odcinka pt. „Jak NGO może współpracować z biznesem?” byli: Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska i wspomniany Piotr Piasecki, trener biznesu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z kolei w drugim odcinku zatytułowanym „Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie?” Jarosław Kuźniar rozmawia z Renatą Bem i Jackiem Wachem z firmy PAGEN. W trzecim odcinku pt. „Nowe podejście do współpracy NGO i biznesu” Renata Bem oraz Piotr Piasecki opowiedzieli o warsztatach dla biznesu, których efektem jest przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, czyli kompendium wiedzy na temat współpracy przedstawicieli biznesu i organizacji charytatywnych.
Podcasty, które zrealizowaliśmy wspólnie z Jarkiem Kuźniarem to rozmowy o tym, jak należy pomagać, by ta pomoc docierała do faktycznie potrzebujących. Ostatnie tygodnie pokazały, że jako naród potrafimy i mamy ogromną potrzebę pomagania. Ważne, żeby ta pomoc była skierowana tam, gdzie jest faktycznie potrzebna. Organizacje takie, jak nasza, mogą w tym realnie pomóc, bo mają wiedzę i doświadczenie, jednak potrzebują skali, którą może zapewnić wsparcie biznesu – powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
Cenne wskazówki od praktyków dla praktyków w 3 rozdziałach
Przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, który miał swoją premierę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, to kompendium wiedzy na temat współpracy przedstawicieli biznesu i organizacji charytatywnych. To materiał uniwersalny, z którego mogą korzystać różne podmioty.
Przewodnik jest wspólnym dziełem 15 osób. Wśród nich znajdują się zarówno przedstawiciele UNICEF Polska, trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, jak też eksperci z zaangażowanych społecznie firm: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Wszyscy podzielili się swoimi doświadczeniami na temat współpracy z organizacjami społecznymi lub wrażeniami z warsztatów „UNICEF dla biznesu”.
Publikacja została podzielona na trzy części. Pierwsza „Razem dla innych, razem dla siebie” zawiera odpowiedź na trzy pytania: Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie?, Co biznes daje organizacjom społecznym?, Co NGO może dać biznesowi? Kolejny rozdział zawiera narzędzia, jakie warto wykorzystać, aby przełamywać bariery. Przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” w dwóch wersjach językowych (PL i EN) dostępny na www.unicefdlabiznesu.pl
Z naszych obserwacji i doświadczeń wynika, że wiele firm, które chcą wesprzeć organizacje takie jak nasza, już na wstępie ma liczne pytania o zasady takiej współpracy. Firmy w ramach działań CSR chcą angażować swoich pracowników, mieć realny udział w realizowanym projekcie, najlepiej tu, na miejscu. Jednym słowem, chcą mieć bezpośredni kontakt z beneficjentem końcowym. Wielu firmom wydaje się, że współpraca z nami tego nie gwarantuje. Nic bardziej mylnego. Realizujemy różne projekty i dlatego uważamy, że zawsze warto rozmawiać o wspólnych potrzebach, oczekiwaniach. Na pewno dzięki temu znajdziemy odpowiednią przestrzeń do współpracy, zaproponujemy najlepsze rozwiązanie i wypracujemy partnerską relację, która jest kluczowa przy prowadzeniu tego typu ważnych społecznie działań, podsumowuje Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji, UNICEF Polska.
Warto zauważyć, że PAGEN wspierając UNICEF Polska jako „Przyjaciel UNICEF”, organizuje cyklicznie akcje krwiodawstwa na terenie zakładu produkcyjnego, włączył się w akcję ONKOODPOWIEDZIALNI – „W trosce o zdrowie pracowników”, wspiera WOŚP oraz Fundację Rak`n`Roll – Wygraj Życie, a także udzielał pomocy dla pogorzelców w Nowej Białej ofiarując stolarkę okienną we współpracy z Winkhaus Polska i Schüco International Polska.