TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PAGEN w kampanii #UNICEFdlaBiznesu

O autorze
3 min czytania 2022-05-05

Trwa unikalna w skali Polski i świata kampania #UNICEFdlaBiznesu, w ramach której UNICEF Polska chce przedefiniować standardy współpracy organizacji charytatywnych i biznesu. W tym celu odbyły się warsztaty strategiczne z udziałem 11 firm, zrealizowano serię podcastów z Jarosławem Kuźniarem i Voice House, a także wydano przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, którego premiera odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Wśród zaproszonych do udziału w kampanii znanych polskich i globalnych przedsiębiorstw zaangażowanych społecznie znalazła się firma PAGEN.  

Warsztaty strategiczne z udziałem 11 firm

W warsztatach z UNICEF Polska udział wzięli przedstawiciele takich marek jak: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Kubota, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Celem spotkań było zdiagnozowanie istniejących i potencjalnych obszarów współpracy biznesu i organizacji charytatywnych oraz korzyści, jakie mogą z niej wynikać dla obu stron. Podczas spotkań uczestnicy pod okiem trenera biznesu Piotra Piaseckiego, szukali nowych rozwiązań, korzystając z technik kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów.

Warsztaty strategiczne w UNICEF Polska stały się doskonałą okazją do wymiany poglądów, spostrzeżeń i wzajemnych inspiracji. Pracując w interdyscyplinarnym zespole, upewniliśmy się w przekonaniu, że światy biznesu i organizacji NGO da się pogodzić, a nawet zapewnić pomiędzy nimi synergię. Mieliśmy także okazję przekonać się osobiście, jak szybko i sprawnie reaguje UNICEF w obliczu zagrożenia zdrowia i życia dzieci. W obliczu wyzwań współczesnego świata przedstawiciele biznesu nie powinni zastanawiać się już nad tym, czy angażować się społecznie, ale jak robić to najbardziej efektywnie – powiedział Jacek Wach, Dyrektor ds. Marketingu PAGEN.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sztuka pomagania w 3 odcinkach

Seria podcastów „UNICEF dla biznesu” zrealizowana przez Voice House składa się z trzech odcinków dostępnych na Voice House, Apple Podcast, Spotify i Google Podcast. W każdym z nich, Jarosław Kuźniar rozmawia z dwojgiem przedstawicieli świata NGO i biznesu. Gośćmi pierwszego odcinka pt. „Jak NGO może współpracować z biznesem?” byli: Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska i wspomniany Piotr Piasecki, trener biznesu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei w drugim odcinku zatytułowanym „Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie?” Jarosław Kuźniar rozmawia z Renatą Bem i Jackiem Wachem z firmy PAGEN. W trzecim odcinku pt. „Nowe podejście do współpracy NGO i biznesu” Renata Bem oraz Piotr Piasecki opowiedzieli o warsztatach dla biznesu, których efektem jest przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, czyli kompendium wiedzy na temat współpracy przedstawicieli biznesu i organizacji charytatywnych. 

Podcasty, które zrealizowaliśmy wspólnie z Jarkiem Kuźniarem to rozmowy o tym, jak należy pomagać, by ta pomoc docierała do faktycznie potrzebujących. Ostatnie tygodnie pokazały, że jako naród potrafimy i mamy ogromną potrzebę pomagania. Ważne, żeby ta pomoc była skierowana tam, gdzie jest faktycznie potrzebna. Organizacje takie, jak nasza, mogą w tym realnie pomóc, bo mają wiedzę i doświadczenie, jednak potrzebują skali, którą może zapewnić wsparcie biznesu – powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska. 

Cenne wskazówki od praktyków dla praktyków w 3 rozdziałach

Przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”, który miał swoją premierę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, to kompendium wiedzy na temat współpracy przedstawicieli biznesu i organizacji charytatywnych. To materiał uniwersalny, z którego mogą korzystać różne podmioty.

Przewodnik jest wspólnym dziełem 15 osób. Wśród nich znajdują się zarówno przedstawiciele UNICEF Polska, trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, jak też eksperci z zaangażowanych społecznie firm: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Wszyscy podzielili się swoimi doświadczeniami na temat współpracy z organizacjami społecznymi lub wrażeniami z warsztatów „UNICEF dla biznesu”. 

Publikacja została podzielona na trzy części. Pierwsza „Razem dla innych, razem dla siebie” zawiera odpowiedź na trzy pytania: Czy polski biznes jest wrażliwy społecznie?, Co biznes daje organizacjom społecznym?, Co NGO może dać biznesowi? Kolejny rozdział zawiera narzędzia, jakie warto wykorzystać, aby przełamywać bariery. Przewodnik  „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” w dwóch wersjach językowych (PL i EN) dostępny na www.unicefdlabiznesu.pl 

Z naszych obserwacji i doświadczeń wynika, że wiele firm, które chcą wesprzeć organizacje takie jak nasza, już na wstępie ma liczne pytania o zasady takiej współpracy. Firmy w ramach działań CSR chcą angażować swoich pracowników, mieć realny udział w realizowanym projekcie, najlepiej tu, na miejscu. Jednym słowem, chcą mieć bezpośredni kontakt z beneficjentem końcowym. Wielu firmom wydaje się, że współpraca z nami tego nie gwarantuje. Nic bardziej mylnego. Realizujemy różne projekty i dlatego uważamy, że zawsze warto rozmawiać o wspólnych potrzebach, oczekiwaniach. Na pewno dzięki temu znajdziemy odpowiednią przestrzeń do współpracy, zaproponujemy najlepsze rozwiązanie i wypracujemy partnerską relację, która jest kluczowa przy prowadzeniu tego typu ważnych społecznie działań, podsumowuje Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji, UNICEF Polska. 

Warto zauważyć, że PAGEN wspierając UNICEF Polska jako „Przyjaciel UNICEF”, organizuje cyklicznie akcje krwiodawstwa na terenie zakładu produkcyjnego, włączył się w akcję ONKOODPOWIEDZIALNI – „W trosce o zdrowie pracowników”, wspiera WOŚP oraz Fundację Rak`n`Roll – Wygraj Życie, a także udzielał pomocy dla pogorzelców w Nowej Białej ofiarując stolarkę okienną we współpracy z Winkhaus Polska i Schüco International Polska.