Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

„Paliwa kopalne są toksyczne dla waszych marek”: sekretarz ONZ apeluje o zaprzestanie promowania firm paliwowych

„Paliwa kopalne są toksyczne dla waszych marek”:   sekretarz ONZ apeluje o zaprzestanie promowania firm paliwowych
Sekretarz generalny ONZ, António Guterres, wezwał wszystkie kraje do zakończenia współpracy z firmami, które mają związek z przemysłem paliw kopalnych. Zwrócił się w szczególności do agencji reklamowych oraz PR-owych, które współpracują z takimi markami.
O autorze
1 min czytania 2024-06-11

Z okazji Światowego Dnia Środowiska, w środę 5 czerwca br. w Amerykańskim Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku, swoje przemówienie wygłosił António Guterres – Sekretarz generalny ONZ. Guterres mówił między innymi o tym, że ludzkość „posuwa eksploatację planety do granic możliwości”. Odniósł się do produkcji oraz sprzedaży paliw kopalnych. Firmy, które są związane z tym przemysłem nazwał „ojcami chrzestnymi chaosu klimatycznego”.

Szef ONZ, w swojej przemowie, zwrócił się także bezpośrednio do agencji reklamowych i PR-owych, które obsługują klientów z tej branży. Powiedział, by „zaprzestały odgrywania roli czynników umożliwiających niszczenie planety”.

– Wiele osób w branży paliw kopalnych bezwstydnie dokonało proekologicznego prania pieniędzy, mimo że próbowało opóźnić działania klimatyczne – za pomocą lobbowania, gróźb prawnych i masowych kampanii reklamowych – powiedział Guterres.

Zaapelował w sposób stanowczy do wszystkich krajów, żeby te nie pozwalały na reklamowanie producentów tradycyjnych paliw. Porównał promowanie paliw kopalnych do promocji tytoniu, która została zakazana z uwagi na zagrożenie dla zdrowia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Od dziś przestańcie przyjmować nowych klientów z branży paliw kopalnych i opracujcie plany porzucenia istniejących! Paliwa kopalne nie tylko zatruwają naszą planetę. Są toksyczne dla waszych marek – dodał.

Zakaz reklamowania paliw kopalnych na świecie

Już w 2022 roku Francja, jako pierwszy kraj na świecie, zakazała reklamowania firm, które zajmują się paliwami kopalnymi. Krytycy uważają jednak, że prawo nie jest wystarczające, ponieważ nie dotyczy np. gazu ziemnego. Pierwotna ustawa szła o krok dalej i proponowano w niej również zakaz reklamy samochodów napędzanych paliwami kopalnymi czy podróży lotniczych. Podobne zakazy rozważane są w Kanadzie i Irlandii. Z kolei w Amsterdamie reklamy pali kopalnych nie są dozwolone w transporcie publicznym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się