Idąc śladem wielu firm dążących do neutralności klimatycznej, japoński gigant technologiczny również postawił sobie za cel zmniejszenie swojego negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Panasonic zobowiązał się do wyeliminowania lub zrównoważenia do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych generowanych przez swoją działalność.
Zobacz również
Jednym z największych wyzwań na drodze do spełnienia celu okazała się „walka” z chińską fabryką w mieście Wuxi niedaleko Szanghaju, produkującą baterie litowo-jonowe oraz niklowo-metalowe. Sześć lat starań firmy Panasonic na rzecz dekarbonizacji dużego zakładu w Chinach przyniosło jednak zamierzony efekt.
Do osiągnięcia neutralności klimatycznej przyczyniło się m.in. zastosowanie dla całej fabryki odnawialnych źródeł energii. W zakładzie zastąpiono także fizycznych pracowników robotami, a do oświetlenia wielkiej powierzchni wykorzystuje się flourescencyjne światło bazujące na lampach LED.
Via @Phred_Dvorak: @Panasonic, one of the biggest corporate carbon emitters in the world according to estimates by the company and outside experts, got its highest-emitting Chinese factory to “virtually net zero” carbon dioxide. It took six years. https://t.co/VO42iEKtb4 — Michael Chui (@mchui) February 15, 2022
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działania Panasonic na rzecz dekarbonizacji dużego zakładu w Chinach pokazują, jak dużym wyzwaniem dla firm jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Firma udowadnia jednak, że nie jest to cel niemożliwy do spełnienia.
PS
Glovo ogłosiło w 2021 roku zrealizowanie swojego celu, jakim jest neutralność pod względem emisji CO2. Firma zobowiązała się do tego w grudniu 2019 roku.
PS 2
McDonald’s otwiera w Wielkiej Brytanii pierwszy lokal o zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Do jego budowy wykorzystano materiały z recyklingu – m.in. opony, zużyte sprzęty AGD czy plastikowe butelki.