Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki Orange opowiada Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej, Orange Polska.
Największy sukces w 2021 roku
Z pewnością ogromna popularność i stale rosnący zasięg usługi Orange Światłowód. Pandemia przyśpieszyła cyfryzację naszego życia i wiele osób zdało sobie sprawą, że stabilne łącze to podstawa e-pracy, e-szkoły i e-rozrywki. Jesteśmy dumni, że nie mamy sobie równych w tym zakresie, a liczba użytkowników Orange Światłowodu przekroczyła 900 tys. Dla porównania w pierwszym kwartale 2020 roku było to 564 tys. Poza tym cieszy nas zadowolenie klientów z naszych usług, które jest dla nas najlepszym miernikiem sukcesu.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
Zwiększanie przepustowości naszej sieci w odpowiedzi na zwiększające się zapotrzebowanie na transmisję danych. Permanentnie rozbudowujemy i modernizujemy sieć. Zarówno stacjonarną, w zasięgu światłowodu jest już ponad 5,7 mln gospodarstw domowych w ponad 168 miejscowościach różnej wielkości, jak i mobilną – z #hello5G mogą korzystać już mieszkańcy 46 miast i 492 mniejszych miejscowości w całym kraju. Łącznie ponad 6,3 mln osób.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
3 najciekawsze akcje w 2021 roku
W październiku br. w ramach trzeciej już akcji w tym roku posadziliśmy w Szostakach 3,3 ha lasu z Fundacją Las na Zawsze. Zgodnie z naszą nową strategią .Grow, intensyfikujemy działania w zakresie społecznej odpowiedzialności, w tym ochrony środowiska w duchu #OrangeGoesGreen.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pozostając przy strategii .Grow, w której stawiamy na równość i różnorodność w zespołach i umocnienie pozycji kobiet w naszej firmie, warto wspomnieć o projekcie WłączOne. To jest program dla kobiet interesujących się technologiami, który zachęca je do podejmowania pracy w branży nowoczesnych technologii.
Jako trzeci wymieniłbym Open’er Park Powered by Orange. Nowa formuła organizowania festiwalu, która wymagała zmiany podejścia pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa w nowej rzeczywistości. Sukces wyrażony frekwencją utwierdził nas, że było warto, bo wszyscy chyba tęsknimy za wspólnym przeżywaniem emocji na żywo.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Pozytywnym zaskoczeniem było uzmysłowienie sobie, ile wartościowych działań „zielonych” jest prowadzonych w różnych częściach naszej firmy. Wymienię tylko kilka. Od lat prowadzimy renowację dekoderów, nie tylko na rynek wewnętrzy, ale też eksportując; zbieramy zużyte baterie i telefony w naszych punktach sprzedaży; skutecznie namawiamy naszych klientów na przejście na e-faktury i e-umowy oraz drukujemy opakowania na ekologicznym papierze.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Tu nie będzie niespodzianek – digital, który od lat rośnie w siłę, a pandemia tylko umocniła trend. Niemniej coraz większą siłę oddziaływania ma także komunikacja w aplikacji Mój Orange, której liczba użytkowników co miesiąc dynamicznie się powiększa.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
Na pewno nadal na znaczeniu będzie zyskiwać data analytics i marketing automation. Poza tym dalej zamierzamy inwestować w obsługę klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Może to nie będzie zaskoczeniem, ale za jedne z najbardziej obiecujących uważamy silniejsze skoncentrowanie się na komunikacji i obsłudze segmentów klientów dojrzałych. Generacja Silver jest często nadal traktowania pobieżnie w wielu organizacjach, a ta grupa reprezentuje bardzo atrakcyjną siłę zakupową i może być niezwykle lojalnym klientem dla wielu firm.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Z perspektywy mijającego roku można z pewnością stwierdzić, że pandemia nie zaszkodziła branży marketingowej. Zmieniły się nieco potrzeby i ścieżki zakupowe, a wraz z nimi sposoby dotarcia do odbiorców. Znakomita większość zarówno marketerów, jak i agencji, dobrze radzi sobie w nowej rzeczywistości.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
- Utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie usług konwergentnych i dostępu do szerokopasmowego internetu.
- Dalsze działania zmierzające do osiągnięcia neutralności klimatycznej.
- Zmniejszenie cyfrowego wykluczenia z mocnym kursem na seniorów i cyfrową edukację dzieci.