Hand Made opracuje m.in. strategię kampanii promującej działania Państwowej Inspekcji Pracy na rzecz poprawy bezpieczeństwa pracy i ograniczenia wypadków w zakładach produkujących wyroby tartaczne i wyroby z drewna, a w szczególności program prewencyjny adresowany do pracodawców tej branży. Elementem programu będą m.in. szkolenia dla pracodawców, podczas których uczestnicy poznają sposoby ograniczania zagrożeń wypadkowych, zapoznani zostaną z zasadami oceny ryzyka zawodowego, otrzymają bezpłatne wydawnictwa, w tym listę kontrolną służącą do przeglądu zakładu pracy pod kątem bezpieczeństwa pracy. Celem prowadzonej akcji jest również budowanie świadomości i odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy wśród pracowników zatrudnionych w tartakach i stolarniach.
Na mapie Polski znajdziemy ponad 12 tysięcy podmiotów, które w swoją działalność mają wpisane wyroby tartaczne i wyroby z drewna. Zagrożeń w branży jest wiele, od tych związanych z obsługą maszyn, hałasem, zapyleniem, stosowaniem substancji chemicznych, aż po urazy powodowane przez środki transportu, poślizgnięcia, potknięcia i upadki.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Z danych Państwowej Inspekcji Pracy wynika, że w ostatnich 5 latach w wypadkach przy obróbce drewna straciło życie ponad 50 osób, a 300 doznało ciężkich obrażeń ciała. Wśród przyczyn wypadków przy pracy wskazać można niewłaściwą organizację pracy, brak lub stosowanie niewłaściwych urządzeń zabezpieczających, niedostateczne przeszkolenie pracowników w zakresie bhp.