„Żyjemy w XXI wieku, ale nasze postawy wobec miesiączki są od dawna przestarzałe i stale utrwalane przez stereotypy, które sprawiają, że kojarzy się ona z czymś wstydliwym” – powiedzieli przedstawiciele firmy Pantone w oficjalnym oświadczeniu, zapowiadającym wprowadzenie koloru o nazwie „Period”, który ma symbolizować krew menstruacyjną.
Jednocześnie światowy specjalista w zakresie kolorów nawiązał współpracę ze szwedzką marką Intimina – producentem m.in. kubeczków menstruacyjnych. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy chcą walczyć z problemem tabuizacji miesiączki i zapraszają społeczeństwo do otwartej rozmowy. „Już czas, żeby okres przestał być postrzegany jako prywatna sprawa albo negatywne doświadczenie” – powiedzieli przedstawiciele marki Intimina.
Zobacz również
Ponadto, w ramach wspólnej kampanii marka Intimina przekazała 8 tys. zł na rzecz organizacji charytatywnej ActionAid, która wspiera dziewczęta i kobiety żyjące w ubóstwie.
PS
Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dom z biżuterią Fine Hearts on Fire i Jade Trau, wraz ze słynną aktorką Amber Rose, stworzyły bardzo unikatową biżuterie przeznaczoną do przechowywania tamponów, które w wielu państwach na świecie podlegają opodatkowaniu. Kampania podkreśla, że dla wielu kobiet miesiączka jest luksusem.