Patagonia ruszyła z kampanią profrekwencyjną – marka ukryła apel wyborczy na metce swoich ubrań

Patagonia ruszyła z kampanią profrekwencyjną – marka ukryła apel wyborczy na metce swoich ubrań
Patagonia postanowiła zainicjować niekonwencjonalną kampanię profrekwencyjną w związku ze zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w USA – marka ukryła na metkach swoich ubrań dyskretny apel do klientów.
O autorze
1 min czytania 2020-09-16

Już 3 listopada br. odbędą się wybory prezydenckie, które są znaczące szczególnie dla młodych Amerykanów niezadowolonych z obecnych rządów Donalda Trumpa. Od tego, kto zostanie prezydentem Stanów Zjednoczonych zależą głosy – a jak wiadomo, często tych głosów finalnie brakuje. Dlatego też tak wiele amerykańskich marek, organizacji, czy nawet znanych osobistości inicjuje kampanie profrekwencyjne, by zachęcić obywateli do pójścia na wybory – przykładem tego jest chociażby portal Reddit i jego humorystyczne billboardy.

Z niekonwencjonalną kampanią profrekwencyjną ruszyła niedawno Patagonia, która jest jedną z najbardziej znanych proekologicznych marek na świecie – w ciągu swojej prawie 40-letniej działalności przeznaczyła blisko kilkadziesiąt milionów dolarów na wspieranie działań na rzecz naszej planety, sama też realizuje liczne prośrodowiskowe inicjatywy, takie jak np. Worn Wear, czyli internetowy komis, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. 

Założyciele Patagonii nie kryją się również tym, że są przeciwni polityce Donalda Trumpa i w związku ze zbliżającymi się wyborami prezydenckimi postanowili zintensyfikować swoje działania, by zachęcić klientów do głosowania – głównie wykorzystują do tego swoje profile w social mediach, choć nie tylko – robią to również w nieco inny, bardziej dyskretny, acz wydaje się skuteczniejszy sposób.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na metkach ubrań z najnowszej kolekcji marki pojawiło się bowiem, krótkie acz dosadne hasło: „Pokonaj dupków za pomocą głosów”. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie metki szybko zrobiło furorę w mediach społecznościowych, choć nie wszyscy od razu uwierzyli, że było to zamierzone działanie marki. Potwierdził to jednak na swoim Twitterze Brad Wieners, dyrektor copywritingu Patagonii. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

zdjęcie główne: twitter.com/mcpli

PS

Przykłady ciekawych kampanii profrekwencyjnych – również z naszego rodzimego podwórka – znajdziecie tutaj.