Paweł zajmuje się SEO od kilkunastu lat i w tym czasie współpracował z wieloma różnymi markami, piastował funkcję dyrektora ds. SEO w Fabryce Marketingu, a na swoim koncie ma niezliczone ilości publikacji – tak na swoim blogu, jak i w mediach oraz setki godzin szkoleń. W NowyMarketing Podcast zapytaliśmy Pawła „Zgreda” Gontarka, kiedy tak naprawdę marka potrzebuje SEO. Okazuje się, że nie zawsze startowanie z SEO na samym początku może być dobrym pomysłem.
Zobacz również
– To zależy od tego, czego marka chce, co sobą reprezentuje, ile ma produktów czy usług oraz jak konkurencyjny jest rynek. Załóżmy hipotetycznie, że mamy sklep butikowy, w którym sprzedajemy 30 sukni ślubnych na krzyż. Chcemy wejść do SEO i pod hasłem „suknie ślubne” chcemy być na 1. pozycji. Analizując konkurencję, mówię wprost – startujecie z butikiem – odradzam Wam SEO. Barierą wejścia w tym momencie może być też np. kwota – mówi Paweł Gontarek.
Z Pawłem rozmawiamy o tym, czym tak naprawdę jest SEO, jak łączy się z copywritingiem i SEM, kiedy marka go potrzebuje, czy co należy uwzględnić w audycie. Sprawdź najnowszy epizod NowyMarketing Podcast.
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
- Po raz drugi w ramach YouTube Works Awards wyróżnione zostaną najbardziej kreatywne, a jednocześnie skuteczne polskie kampanie na YouTube. O tym, dlaczego warto wziąć udział w konkursie i jak napisać dobre zgłoszenie opowiadają w naszym podcaście Olga Kudryk i Dorota Cudna-Sławińska;
- Z Magdaleną Korol z Creativa Legal rozmawiamy o prawnym punkcie widzenia ostatnich afer w social media. Tj. konfliktu Kuby Klawitera z Media Markt czy Kanału Sportowego ze streamerem PAGO3. Kto ma rację w tych sprawach? Dowiedz się tego z najnowszego odcinka naszego podcastu;
- Albert Stęclik to jeden z cofounderów agencji Dziadek do orzechów. Agencji, która od początku swojego istnienia, tj. od 2016 r., co roku odnotowuje kolejne nagrody kreatywne na swoim koncie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing