Paweł Gontarek: Zadaniem SEO-wca jest wpływać na algorytmy Google’a

Paweł Gontarek: Zadaniem SEO-wca jest wpływać na algorytmy Google’a
Paweł Gontarek znany także jako „Zgred” to ekspert od SEO i właściciel agencji Semgence. W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Pawłem o tym, kiedy marka potrzebuje SEO, co wpływa na jego cenę i czym ono tak naprawdę jest.
O autorze
1 min czytania 2022-08-18

Paweł zajmuje się SEO od kilkunastu lat i w tym czasie współpracował z wieloma różnymi markami, piastował funkcję dyrektora ds. SEO w Fabryce Marketingu, a na swoim koncie ma niezliczone ilości publikacji – tak na swoim blogu, jak i w mediach oraz setki godzin szkoleń. W NowyMarketing Podcast zapytaliśmy Pawła „Zgreda” Gontarka, kiedy tak naprawdę marka potrzebuje SEO. Okazuje się, że nie zawsze startowanie z SEO na samym początku może być dobrym pomysłem.

– To zależy od tego, czego marka chce, co sobą reprezentuje, ile ma produktów czy usług oraz jak konkurencyjny jest rynek. Załóżmy hipotetycznie, że mamy sklep butikowy, w którym sprzedajemy 30 sukni ślubnych na krzyż. Chcemy wejść do SEO i pod hasłem „suknie ślubne” chcemy być na 1. pozycji. Analizując konkurencję, mówię wprost – startujecie z butikiem – odradzam Wam SEO. Barierą wejścia w tym momencie może być też np. kwota – mówi Paweł Gontarek.

Z Pawłem rozmawiamy o tym, czym tak naprawdę jest SEO, jak łączy się z copywritingiem i SEM, kiedy marka go potrzebuje, czy co należy uwzględnić w audycie. Sprawdź najnowszy epizod NowyMarketing Podcast.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się