Pearl Jam promuje singiel rozszerzoną rzeczywistością – by odsłuchać piosenkę, trzeba skierować telefon na Księżyc

Pearl Jam promuje singiel rozszerzoną rzeczywistością – by odsłuchać piosenkę, trzeba skierować telefon na Księżyc
Już 18 lutego br. odbędzie się premiera najnowszej piosenki grunge’owego zespołu Pearl Jam – niektórzy jednak mogą przesłuchać jej nieco szybciej. W jaki sposób? Nakierowując swój telefon na Księżyc.
O autorze
1 min czytania 2020-02-17

To się nazywa nietypowa akcja marketingowa – do promocji swojego najnowszego singla zatytułowanego „Superblood Wolfmoon”, kultowy już zespół Pearl Jam postanowił wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość.

Fani, którzy nie chcą czekać na oficjalną premierę piosenki (18 lutego br.), muszą za pomocą smartfona wejść na stronę internetową – moon.pearljam.com – a następnie nakierować swój aparat komórkowy na Księżyc. Dopiero wtedy zostanie im udostępniona nowa piosenka Pearl Jam.

Singiel „Superblood Wolfmoon” z nietypową akcją marketingową znajdzie się na jedenastym w historii zespołu albumie zatytułowanym „Gigton”. Będzie to tym samym pierwsza płyta Pearl Jam od 2013 roku. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Zielony kiosk przed PKiN w Warszawie, billboard w postaci krzyżówki oraz akcja telefoniczna to tylko niektóre elementy kampanii promującej album Dawida Podsiadły „Małomiasteczkowy”. Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała jej realizacja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W połowie października 2019 roku w przestrzeni miejskiej Warszawy pojawiły się billboardy z cytatami, promujące nowy album Pezeta „Muzyka Współczesna”. Nośniki z fragmentami tekstów z najnowszej płyty artysty okazały się wstępem do szerszej akcji promocyjnej.

PS3

W lipcu br. na ścianie budynku w Warszawie pojawił się niezwykły mural, który wykorzystywał rozszerzoną rzeczywistość. Był on częścią promocji solowej płyty polskiego producenta – Kubiego Producenta.