Peja tatuuje się w kampanii Pyszne.pl, zachęcając do sięgania po dania wegańskie

O autorze
3 min czytania 2022-01-13

Z okazji Veganuary 2022 Pyszne.pl mierzy się ze stereotypami dotyczącymi kuchni roślinnej, łącząc siły z rozpoznawalnymi postaciami polskiego show biznesu. W akcji uczestniczy między innymi Peja, stojący na czele VeGangu, do którego przystępują także Maria Winiarska, Red Lipstick Monster, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Na znak poparcia dla inicjatywy, ambasadorowie pokazują na swoich ciałach podobne tatuaże, polecają ulubione dania i zachęcają do dołączenia.

Nieodpowiednie dla twardzieli, bez smaku, monotonne, trudne w przygotowaniu i mało sycące? Choć wybór jedzenia wegańskiego jest szerszy niż kiedykolwiek wcześniej, nadal można zetknąć się z takimi opiniami. Pyszne.pl chce to zmienić, inspirując do próbowania bogactwa kuchni roślinnej poprzez prezentowanie szczególnie budzących apetyt dań z restauracji.

Wszystko zaczyna się od rapera Pei, który właśnie opublikował na swoim Instagramie wideo relacjonujące jego wizytę w salonie tatuażu. Na jego plecach pojawił się symbol noża, na które nabite jest… awokado. To znak wsparcia dla inicjatywy Veganuary. Raper przekonuje do częstszego wybierania dań wegańskich. Jako pierwszego zaprasza do wspólnego bezmięsnego posiłku swojego tatuażystę. Bad boys wybrali z tej okazji coś w sam raz na pierwsze doświadczenie z kuchnią całkowicie bezmięsną – autorskiego Nacho VeGang z roślinnym burgerem, dostępnego w restauracjach Pasibus, tylko na Pyszne.pl i wyłącznie w styczniu.

– Jako zdeklarowany mięsożerca zawsze podchodziłem do weganizmu z pewnym dystansem. Jednak jako osoba otwarta na nowe coraz częściej sięgam po takie jedzenie z uwagi na zdrowie, ale także z ciekawości nowych smaków. A że w wielu przypadkach jest ono dosłownie pyszne, naturalne jest, że traktuję jedzenie wegańskie jako regularne uzupełnienie właściwej diety. Daleko mi do namawiania kogokolwiek do przejścia na weganizm, ale spróbować takiego burgera, koreańskiego tofu czy buddha bowl z falafelem powinien każdy – stwierdza raper.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Swoje sposoby na smaczne, różnorodne, łatwe i sycące jedzenie wegańskie ujawnią w ramach kampanii także: Maria Winiarska, Red Lipstick Monster, Chujowa Pani Domu i Andrzej Wrona. Osoby pochodzące z tak różnych światów łączy jedno – zamiłowanie do kuchni roślinnej. Dlatego też każda z nich pokaże w styczniu na swoim Instagramie tatuaż podobny do tego, który sprawił sobie Peja, wzmacniając przekaz zachęcający do wybierania dań wegańskich.

Oprócz Pasibusa, w akcję zaangażowało się także wiele innych restauracji, przygotowując specjalne zniżki, dostępne między innymi w programie lojalnościowym serwisu Pyszne Punkty. Oferta lokali z kuchnią roślinną na Pyszne.pl rośnie z każdym rokiem – w 2021 użytkownicy serwisu zamówili o 49% więcej dań wegetariańskich i wegańskich niż w roku poprzednim.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak wskazują wyniki badania “Polacy o kuchni wegańskiej 2022” zrealizowanego na zlecenie serwisu, już 63% Polaków sięga po dania wegańskie – 2/3 spośród nich robi to co najmniej raz w miesiącu. Prawie 60% uważa, że bycie weganinem jest trudne, niemal połowa zgadza się jednak co do tego, że samo włączanie do menu dań roślinnych jest łatwe. Polacy uważają, że kuchnia wegańska jest zdrowsza i bardziej modna niż niewegańska, ustępuje jej jednak pod względem smaku, różnorodności, łatwości przygotowania czy zaspokajania apetytu. Polacy poleciliby ją przede wszystkim kobietom oraz osobom o niskim poziomie aktywności fizycznej, o niewielkim apetycie, podążającym za modą, o małych wymaganiach smakowych oraz z nadwagą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Roślinne jedzenie długo kojarzyło się jako mało charakterne, mdłe, a ci najbardziej sceptyczni twierdzili, że każde wegańskie danie można zjeść łyżką – a przez długi czas to stwierdzenie nie było dalekie od prawdy. W ciągu ostatnich kilku lat możemy obserwować, jak diametralnie zmieniło się podejście do kuchni roślinnej. Ma ona wiele twarzy. Wegańska oferta restauracji jest dzisiaj równie atrakcyjna, co dania w tradycyjnej odsłonie – jedzenie bez mięsa przestało być postrzegane jako kompromis w odniesieniu do smaku czy wartości odżywczych. W parze rosnącą popularnością kuchni roślinnej idzie skupienie przyjemności, jaką powinno dawać jedzenie. Praktycznie zerowego wysiłku wymaga dziś przełamanie stereotypu sałatki jako jej fundamentu – zauważa Maciej Otrębski z RoślinnieJemy.

– Ambasadorzy marki – tzw. VeGang – ramię w ramię z najciekawszymi konceptami gastronomicznym przez kolejne tygodnie stycznia będą przełamywali najpopularniejsze stereotypy dotyczące weganizmu i kosztowali dań wegańskich. Zachęcamy wszystkich do próbowania roślinnych burgerów, pizz, a także dań kuchni polskiej, korzystając z filtra „wegańska” na naszej stronie i w aplikacji. Nie pozostaje powiedzieć nic innego, jak Smacznego! – dodaje Katarzyna Makowska, brand manager Pyszne.pl.

Oprócz działań PR i influencerskich, kampania obejmuje media digitalowe i kanały własne Pyszne.pl. Za kreację odpowiada zespół wewnętrzny marki oraz agencje Lensomai Communication i 180heartbeats + JUNG v MATT.