TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Periscope – teraz każdy może mieć swoją telewizję

Periscope – teraz każdy może mieć swoją telewizję
Wkraczająca w niemal każdą sferę naszego życia technologia wciąż stwarza nowe możliwości ekspresji. Liczba wykorzystujących ją osób rośnie bardzo szybko: w Polsce smartfony posiada już ponad 60% ludzi, a 10 milionów korzysta za pomocą takich urządzeń z serwisów społecznościowych.
O autorze
3 min czytania 2015-11-16

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo >

Towarzyszący zmianom społecznym trend w rozwoju tych mediów to wyraźne przejście od słów, przez obrazki, do dominujących obecnie materiałów wideo. 

Jednym z efektów zachodzących zmian jest szybko rosnąca popularność live streamingu. Stajemy się coraz większymi entuzjastami komunikacji instant – nie chcemy już pozostawać biernymi widzami, ale kreować, produkować i pokazywać innym własne materiały, tworzyć autorskie opowieści, dzielić się swoim życiem, relacjonować na gorąco to, co dzieje się tu i teraz. Chcemy być również zaangażowanymi obserwatorami i komentować wydarzenia relacjonowane przez innych, a nawet wpływać na ich przebieg dzięki zamieszczanym komentarzom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wprowadzona na rynek w marcu 2015 roku aplikacja mobilna o charakterze społecznościowym Periscope z powodzeniem spełnia te wymogi. To proste w obsłudze narzędzie skutecznie skraca dystans między nadawcą a odbiorcą – każdy użytkownik platformy może mieć własną telewizję, może być twórcą materiału wideo i jego nadawcą, ale także uczestnikiem i komentatorem wydarzeń relacjonowanych przez innych. Każdy ma możliwość zostania reporterem lub celebrytą.

Dostępny w 25 językach i posiadający obecnie 10 milionów zarejestrowanych użytkowników Periscope wyprzedził swojego rywala, aplikację Meercat i już w kilka miesięcy po zaprojektowaniu został kupiony przez Twittera za 100 mln dolarów. Spójrzmy zatem, jak wygląda interface. Ikonka w lewym dolnym rogu (odbiornik telewizyjny) oznacza dostęp do własnych transmisji oraz treści promowanych przez platformę – w obu przypadkach są to materiały, które zostały przygotowane w ciągu ostatnich 24 godzin. Ikonka umieszczona obok umożliwia dostęp do informacji na temat prowadzonych transmisji live, a kolejna – rozpoczęcie nadawania wideo. Ikonka w prawym dolnym rogu pozwala nam przejść do listy najpopularniejszych i najbardziej lubianych nadawców. Kiedy śledzimy wybrane wydarzenie, na ekranie pojawiają się bieżące komentarze, a w prawym dolnym rogu znajduje się informacja na temat liczby osób, które właśnie oglądają transmisję. Liczbę polubień danego materiału widać w formie wzlatujących w górę kolorowych serduszek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Średni czas materiałów przygotowanych przez użytkowników to aż 350 godzin dziennie. Niedoskonała jakość obrazu i dźwięku materiałów filmowanych za pomocą smartfona nie jest problemem, gdyż najważniejsza jest ich treść. Jest to treść ulotna – film żyje w sieci zaledwie 24 godziny – nie mamy tu jednak do czynienia z ograniczeniami dotyczącymi jego długości, jak w przypadku materiałów dostępnych na Snapchacie (których maksymalna długość wynosi niewiele ponad 7 sekund).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kto wykorzystuje Periscope na co dzień? 

80% użytkowników to osoby w wieku 16-24 lat, przy czym 71% materiałów to materiały nadawane przez mężczyzn. Oprócz „zwykłych” użytkowników (relacjonujących najrozmaitsze treści, począwszy od pościgów policyjnych, których są przypadkowymi świadkami, po instrukcje dotyczące przygotowania szejka z awokado) korzystają z niego influencerzy, blogerzy oraz dziennikarze (u nas np. Jarosław Kuźniar), reporterzy oraz marki.

Co mogą zrobić marki, żeby wykorzystać Periscope jak najlepiej? 

Po pierwsze: prezentować tu swoje produkty, ponieważ materiały wideo są bardziej atrakcyjne niż zwykłe grafiki. Po drugie: dzielić się relacjami na żywo z dotyczących ich wydarzeń oraz najświeższymi informacjami na temat nowych produktów i ofert specjalnych. Platforma jest również pomocna w prowadzeniu interaktywnej obsługi klienta, a dzięki temu, że stwarza duże szanse na szybką i skuteczną reakcję, wykorzystywana do prowadzenia PR-u w sytuacjach kryzysowych.

Wśród tych, które wykorzystały ją z powodzeniem znalazła się m.in. bezpłatna wyszukiwarka lotów Skyscanner – relacje nadawane na żywo przez 21 influencerów/blogerów podróżniczych na 5 kontynentach wygenerowały w ciągu 24 godzin trwania akcji łącznie 16 000 serc od odbiorców. Turkish Airlines zdecydowały się na promocję połączeń transatlantyckich oraz swojego wizerunku, nadając livestream z lotu na trasie Stambuł-Nowy Jork oglądany z perspektywy załogi, który wygenerował 300 000 polubień i przyniósł przewoźnikowi ponad 5 000 followersów. Producent likieru St Germain stworzył 6 materiałów promocyjnych swojego sztandarowego produktu, które wygenerowały łącznie 55 000 lajków. Pomysłem Nestle na promocję lodów Nestle Drumstick były relacje nadawane pierwszego dnia lata z miejsc kojarzących się ze spędzaniem czasu wolnego, takich jak parki rozrywki, podwórka i plaże. Promowane na Twitterze przez wykorzystanie hashtaga #FIRSTDAYOFSUMMER wygenerowały aż 5000 obejrzeń.

 –

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu „Social Media 2010-2015-2010” Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare