Personalizacja marketingu w sklepach stacjonarnych – jak to zrobić?

Personalizacja marketingu w sklepach stacjonarnych – jak to zrobić?
Dopasowanie działań promocyjnych do preferencji odbiorców to kluczowy element współczesnych strategii reklamowych online oraz offline. Dzięki personalizacji marketingu sklepy stacjonarne mogą budować silniejsze relacje, zwiększać zaangażowanie klientów oraz maksymalizować zyski ze sprzedaży.
O autorze
2 min czytania 2023-10-26

Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jak nowoczesne technologie mogą wspierać marketing sieci handlowych i jakie rozwiązania z zakresu personalizacji warto wdrożyć w sklepie stacjonarnym.

Personalizacja w marketingu – czym jest i dlaczego jest tak ważna?

Personalizacja nie polega już wyłącznie na dodaniu imienia lub pseudonimu do e-maila z reklamą produktów czy usług. To kompleksowy proces, który obejmuje analizę danych, segmentację, tworzenie spersonalizowanych treści i dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów. Istotne jest także zachowanie równowagi między personalizacją a ochroną prywatności.

Jak mądrze podejść do wdrożenia personalizacji w działaniach marketingowych?

Personalizacja marketingu w sieciach handlowych może zapewnić ich właścicielom liczne korzyści, pod warunkiem przemyślanego podejścia do kwestii jej wdrożenia. Jednym z fundamentów tego procesu jest zbieranie danych o klientach. Sklepy stacjonarne mogą korzystać w tym celu z rozmaitych źródeł, takich jak programy lojalnościowe, karty klubowe, formularze rejestracyjne czy analizy transakcji zakupowych. W ostatnich latach narzędziem dostarczającym cennych informacji stały się również nowoczesne rozwiązania dla sieci handlowych, takie jak np. współpracujące z rozmaitymi aplikacjami zakupowymi mobilne kasy samoobsługowe.

Kolejnym krokiem do skutecznej personalizacji marketingu jest segmentacja klientów, a więc ich podział na grupy na podstawie wspólnych cech, takich jak zachowania zakupowe, preferencje, wiek czy lokalizacja. W ten sposób można łatwiej dostosować treści marketingowe do konkretnych odbiorców, zwiększając skuteczność kampanii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pozyskane dane o zakupach warto wykorzystywać do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji. Sklepy mogą więc sugerować klientom produkty powiązane ze wcześniejszymi zakupami lub oferować specjalne promocje.

Kwestią, na którą należy zwrócić szczególną uwagę, projektując spersonalizowane działania marketingowe, jest bezpieczeństwo informacji. Bezwzględnie należy więc zadbać o zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz wykorzystywać dane klientów wyłącznie za ich wyraźną zgodą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wygląda personalizacja marketingu w nowoczesnym wydaniu?

Dzięki nowoczesnym technologiom i narzędziom cyfrowym spersonalizowane kampanie promocyjne mogą stać się skuteczniejsze i jeszcze lepiej dopasowane do odbiorców. Analizując kilka przykładów z przestrzeni online oraz offline, można łatwo zauważyć, że kluczem do zwiększenia zaangażowania klientów w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz social mediach są dziś takie działania jak m.in.:

  • wykorzystywanie algorytmów uczenia maszynowego do analizy historii zakupów klientów oraz sugerowania im konkretnych produktów,
  • wykorzystanie remarketingu oraz tworzenie dynamicznych reklam i treści na podstawie zachowań konsumentów,
  • poprawa doświadczenia zakupowego poprzez ograniczenie kolejek lub oferowanie wygodnych form płatności,
  • inwestowanie w nowoczesne rozwiązania dla sieci handlowych, np. mobilne kasy samoobsługowe, interaktywne kioski czy skanery kodów kreskowych,
  • rekomendowanie klientom w mediach społecznościowych treści, które mogą ich zainteresować, na podstawie wcześniejszych interakcji

SmartCart od ZeroQs – przełomowy sposób personalizacji marketingu w sieciach handlowych

Jednym z przykładów na to, jak skutecznie personalizować działania promocyjne w sklepie stacjonarnym jest wprowadzenie do placówek handlowych inteligentnych koszyków zakupowych. Mobilne kasy samoobsługowe zbierają dane o produktach, które klient umieszcza w koszyku, analizując je oraz generując spersonalizowane rekomendacje produktów. Na ekranie wózka lub w aplikacji mobilnej klient widzi sugestie dotyczące produktów, które mogą go zainteresować. O funkcjonalność tego rozwiązania zapytaliśmy jego twórców.

– System SmartCart, który stworzyliśmy w ZeroQs to innowacyjne narzędzie wykorzystujące zaawansowane technologie do personalizacji działań marketingowych w sieciach handlowych – tłumaczy CEO firmy ZeroQs, Jarosław Kaczmarczyk. – Mobilna kasa samoobsługowa, poza tym, że umożliwia dostosowanie oferty sklepu do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów w czasie rzeczywistym, jednocześnie eliminuje konieczność oczekiwania w kolejkach do stanowisk kasowych i oferuje szereg dogodnych opcji płatności, co przekłada się na poprawę doświadczenia zakupowego po stronie klientów – dodaje.

Sięgnij po nowoczesne rozwiązania dla Twojej marki!

Personalizacja marketingu to dziś nie tylko trend – to konieczność dla wszystkich tych, którzy chcą w efektywny sposób docierać do klientów. Inwestowanie w nowoczesne narzędzia i technologie pozwala jeszcze precyzyjniej dostosować komunikację oraz ofertę swojej sieci handlowej do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów. Sięgając po najnowocześniejsze rozwiązania, np. wspomniane mobilne kasy samoobsługowe SmartCart od ZeroQs, możesz nie tylko poprawić jakość doświadczenia zakupowego swoich klientów, ale również zyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć przychody ze sprzedaży swoich produktów.

Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z ZeroQs.