Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jak nowoczesne technologie mogą wspierać marketing sieci handlowych i jakie rozwiązania z zakresu personalizacji warto wdrożyć w sklepie stacjonarnym.
Personalizacja w marketingu – czym jest i dlaczego jest tak ważna?
Personalizacja nie polega już wyłącznie na dodaniu imienia lub pseudonimu do e-maila z reklamą produktów czy usług. To kompleksowy proces, który obejmuje analizę danych, segmentację, tworzenie spersonalizowanych treści i dostosowywanie oferty do indywidualnych potrzeb klientów. Istotne jest także zachowanie równowagi między personalizacją a ochroną prywatności.
Zobacz również
Jak mądrze podejść do wdrożenia personalizacji w działaniach marketingowych?
Personalizacja marketingu w sieciach handlowych może zapewnić ich właścicielom liczne korzyści, pod warunkiem przemyślanego podejścia do kwestii jej wdrożenia. Jednym z fundamentów tego procesu jest zbieranie danych o klientach. Sklepy stacjonarne mogą korzystać w tym celu z rozmaitych źródeł, takich jak programy lojalnościowe, karty klubowe, formularze rejestracyjne czy analizy transakcji zakupowych. W ostatnich latach narzędziem dostarczającym cennych informacji stały się również nowoczesne rozwiązania dla sieci handlowych, takie jak np. współpracujące z rozmaitymi aplikacjami zakupowymi mobilne kasy samoobsługowe.
Kolejnym krokiem do skutecznej personalizacji marketingu jest segmentacja klientów, a więc ich podział na grupy na podstawie wspólnych cech, takich jak zachowania zakupowe, preferencje, wiek czy lokalizacja. W ten sposób można łatwiej dostosować treści marketingowe do konkretnych odbiorców, zwiększając skuteczność kampanii.
Pozyskane dane o zakupach warto wykorzystywać do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji. Sklepy mogą więc sugerować klientom produkty powiązane ze wcześniejszymi zakupami lub oferować specjalne promocje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kwestią, na którą należy zwrócić szczególną uwagę, projektując spersonalizowane działania marketingowe, jest bezpieczeństwo informacji. Bezwzględnie należy więc zadbać o zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz wykorzystywać dane klientów wyłącznie za ich wyraźną zgodą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak wygląda personalizacja marketingu w nowoczesnym wydaniu?
Dzięki nowoczesnym technologiom i narzędziom cyfrowym spersonalizowane kampanie promocyjne mogą stać się skuteczniejsze i jeszcze lepiej dopasowane do odbiorców. Analizując kilka przykładów z przestrzeni online oraz offline, można łatwo zauważyć, że kluczem do zwiększenia zaangażowania klientów w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz social mediach są dziś takie działania jak m.in.:
- wykorzystywanie algorytmów uczenia maszynowego do analizy historii zakupów klientów oraz sugerowania im konkretnych produktów,
- wykorzystanie remarketingu oraz tworzenie dynamicznych reklam i treści na podstawie zachowań konsumentów,
- poprawa doświadczenia zakupowego poprzez ograniczenie kolejek lub oferowanie wygodnych form płatności,
- inwestowanie w nowoczesne rozwiązania dla sieci handlowych, np. mobilne kasy samoobsługowe, interaktywne kioski czy skanery kodów kreskowych,
- rekomendowanie klientom w mediach społecznościowych treści, które mogą ich zainteresować, na podstawie wcześniejszych interakcji
SmartCart od ZeroQs – przełomowy sposób personalizacji marketingu w sieciach handlowych
Jednym z przykładów na to, jak skutecznie personalizować działania promocyjne w sklepie stacjonarnym jest wprowadzenie do placówek handlowych inteligentnych koszyków zakupowych. Mobilne kasy samoobsługowe zbierają dane o produktach, które klient umieszcza w koszyku, analizując je oraz generując spersonalizowane rekomendacje produktów. Na ekranie wózka lub w aplikacji mobilnej klient widzi sugestie dotyczące produktów, które mogą go zainteresować. O funkcjonalność tego rozwiązania zapytaliśmy jego twórców.
– System SmartCart, który stworzyliśmy w ZeroQs to innowacyjne narzędzie wykorzystujące zaawansowane technologie do personalizacji działań marketingowych w sieciach handlowych – tłumaczy CEO firmy ZeroQs, Jarosław Kaczmarczyk. – Mobilna kasa samoobsługowa, poza tym, że umożliwia dostosowanie oferty sklepu do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów w czasie rzeczywistym, jednocześnie eliminuje konieczność oczekiwania w kolejkach do stanowisk kasowych i oferuje szereg dogodnych opcji płatności, co przekłada się na poprawę doświadczenia zakupowego po stronie klientów – dodaje.
Sięgnij po nowoczesne rozwiązania dla Twojej marki!
Personalizacja marketingu to dziś nie tylko trend – to konieczność dla wszystkich tych, którzy chcą w efektywny sposób docierać do klientów. Inwestowanie w nowoczesne narzędzia i technologie pozwala jeszcze precyzyjniej dostosować komunikację oraz ofertę swojej sieci handlowej do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów. Sięgając po najnowocześniejsze rozwiązania, np. wspomniane mobilne kasy samoobsługowe SmartCart od ZeroQs, możesz nie tylko poprawić jakość doświadczenia zakupowego swoich klientów, ale również zyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć przychody ze sprzedaży swoich produktów.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z ZeroQs.