Wszystko zaczęło się od opublikowanego przez organizację PETA nagrania, które przedstawia „prawdziwą cenę kaszmiru”. W filmie pokazani zostali pracownicy fabryk kaszmiru w Mongolii i Chinach, którzy w niehumanitarny sposób traktują zwierzęta. Uwaga – wideo zawiera brutalne sceny.
Kilka dni temu fundacja na rzecz zwierząt Viva oraz niemiecki oddział organizacji PETA rozpoczęli akcję skierowaną przeciwko marce Reserved, której zarzucają wykorzystywanie w swoich produktach kaszmiru. W ramach manifestacji, aktywiście stworzyli internetową petycję, za pomocą której wzywają brand do zaprzestania wykorzystywania w swoich produktach kaszmiru.
Zobacz również
Organizacje zapowiedziały również protesty przed sklepami marki, które odbędą się w kilku miastach w Polsce. Pierwsze akcje uliczne mają odbyć się 18 lutego br.
W odpowiedzi na zarzuty fundacji Viva i niemieckiego oddziału organizacji PETA, LPP zamieściło na swojej stronie internetowej oficjalne stanowisko. Firma przyznała, że jesienią ubiegłego roku opublikowała założenia nowej strategii zrównoważonego rozwoju, zgodnie z którą od 2021 roku „wełna, w tym kaszmir, używane do produkcji ubrań, będzie pochodziła wyłącznie z certyfikowanych i sprawdzonych źródeł, gwarantujących dobro zwierząt”. Natomiast w przypadku, gdy niemożliwe będzie zdobycie tego surowca w ten sposób, koncern całkowicie zrezygnuje z jego wykorzystania.
Jak napisało LPP w swoim oświadczeniu, o tym fakcie została poinformowała fundacja Viva oraz organizacja PETA Niemcy – mimo tego aktywiści „podjęli w lutym br. wzmożony atak przeciwko naszej marce, próbując przekonać opinię publiczną, że wykorzystywane przez nas surowce są pozyskiwane w sposób niehumanitarny. Na dowód tego (fundacja Viva – przyp. red.) posługuje się regularnie zdjęciami i filmami przygotowanymi przez PETA Niemcy pokazującymi drastyczne obrazy, nie mające związku z marką Reserved, aby tym samym wpłynąć na opinię publiczną i oczernić nasze dobre imię. Wykorzystuje w tej manipulacji media społecznościowe i tradycyjne” – pisze dalej firma.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
LPP zaznaczyło także, że w porównaniu do konkurencyjnych producentów odzieżowych, „w niewielkim stopniu wykorzystuje do produkcji kaszmir”. W nadchodzących kolekcjach marki Reserved surowiec ten stanowi bowiem zaledwie 0,007% udziału. Oznacza to, że na sto tysięcy sztuk odzieży jedynie 7 zawiera kaszmir – wyjaśnia firma.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tym samym LPP poddaje w wątpliwość rzeczywiste zamiary obu organizacji, biorąc też pod uwagę fakt, że aktywiści „rozpoczynając swe nawoływania w internecie do udziału w masowych protestach przeciwko naszej marce, wcześniej nie kontaktowali się z nami w tym temacie”.
Firma na koniec w swoim oświadczeniu dodała, że z uwagi na „brak etyki i manipulacje ze strony fundacji Viva” rozważa możliwość wstąpienia na drogę prawną przeciwko organizacji prozwierzęcej.
Pełne oświadczenie firmy LPP dostępne jest na stronie.
zdjęcie: instagram.com/fundacjaviva / screen oświadczenia LPP