Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Phone Free February: Global Solidarity Foundation zachęca do ograniczenia czasu spędzanego z telefonem w dłoni

Phone Free February: Global Solidarity Foundation zachęca do ograniczenia czasu spędzanego z telefonem w dłoni
Phone Free February to inicjatywa, której celem jest zachęcenie ludzi na całym świecie do wypracowywania zdrowych nawyków dotyczących korzystania z telefonów komórkowych.
O autorze
1 min czytania 2025-02-06

Początek roku to inicjatywa Dry January, której pomysłodawcy zachęcają do miesięcznej rezygnacji ze spożywania alkoholu. W lutym organizacja Global Solidarity Foundation namawia natomiast do tego, aby maksymalnie ograniczyć scrollowanie i czas spędzany przed ekranem telefonu. O ile całkowita rezygnacja ze smartfona wydaje się właściwie niemożliwa, wielu z nas w telefonach ma przecież m.in. karty płatnicze, kalendarze, a przede wszystkim dostęp do kontaktu z bliskimi czy współpracownikami, o tyle zadbanie o to, aby zmniejszyć ilość czasu spędzanego ze smartfonem w dłoni, wydaje się osiągalne. Z pomocą przychodzi właśnie Phone Free February.

Kto z nas chociaż raz w życiu nie był w takiej sytuacji: słyszysz dźwięk przychodzącej wiadomości, odbierasz ją, odczytujesz, a następne pół godziny spędzasz na przeglądaniu feedu w social mediach. Czas ucieka, oczy bolą, a wymiernych efektów takiego scrollowania nie widać. Właśnie dlatego Jacob Warn z Global Solidarity Foundation zachęca, żeby w lutym zadać sobie pytanie: „Po co tak naprawdę potrzebuję telefonu?”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na oficjalnej stronie ogólnoświatowej kampanii czytamy, że każdego dnia sięgamy po telefon średnio 221 razy, czyli co 6,5 minuty. A od 24 godzin trzeba przecież jeszcze odliczyć czas na sen! Pomysłodawcy inicjatywy Phone Free February przekonują, że warto zadbać o zdrowe nawyki związane z korzystaniem ze smartfona, a luty może być doskonałym miesiącem na ich wdrożenie.

Wszystkich, którzy chcą dołączyć do lutowego wyzwania, organizatorzy zachęcają do wypełnienia ankiety, która pozwoli monitorować przebieg i wyniki akcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: Freepik

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS DoomScroller: robot, który wystawi ci rachunek za zdrowie psychiczne po scrollowaniu mediów społecznościowych