Pierwsza niewidoma lalka od Barbie®

Pierwsza niewidoma lalka od Barbie®
Firma Mattel wprowadziła na rynek pierwszą w historii niewidomą Barbie. Lalka została stworzona we współpracy z American Foundation for the Blind, aby zapewnić, że reprezentuje społeczność osób niewidzących lub niedowidzących.
O autorze
2 min czytania 2024-07-23

Niewidoma Barbie powstała przy współpracy z American Foundation for the Blind (AFB) – organizacją, która skupia się na tworzeniu świata nieskończonych możliwości dla osób niewidomych i niedowidzących.

Zadbano o detale takie jak twarz, akcesoria, ubranie, a nawet samo opakowanie. Wszystko po to, aby zapewnić, że niewidoma lalka jest dokładnym przedstawieniem osoby niewidomej lub niedowidzącej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zanim jednak wyprodukowano lalkę, podjęto konsultacje z AFB, dzięki którym udało się ustalić szczegóły jej powstawania. Ustalono, że:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • lalka zostanie wyposażona w biało-czerwoną laskę z typowym miękkim zakończeniem oraz okulary przeciwsłoneczne (w przypadku niektórych osób niewidomych lub niedowidzących, szczególnie wrażliwych na światło, soczewki takich okularów zapewniają dodatkową ochronę oczu),
  • niewidoma lalka Barbie będzie posiadać ruchome łokcie, aby zapewnić komfortowe użycie laski,
  • przeprowadzone zostaną testy z dziećmi niewidomymi i niedowidzącymi, aby zapewnić satysfakcjonujące doświadczenia z zabawy; zaprojektowano ubranko lalki złożone z satynowej różowej bluzki oraz spódniczki z teksturowanymi falbankami, które stymulują zmysł dotyku; dodatkowe szczegóły miały objąć zapięcia na rzepy o wysokim kontraście kolorów z tyłu bluzki oraz elastyczną talię spódnicy, co ułatwi przebieranie lalki,
  • opakowanie będzie ułatwiało dostęp do lalki, na którym znajdzie się napis „Barbie” w alfabecie Braille’a,
  • projekt lalki uwzględni także kierunek spojrzenia osoby niewidomej, która zwykle ma nieco uniesiony wzrok i spojrzenie skierowane na zewnątrz.

– Barbie to znacznie więcej niż tylko lalka. Dzięki niej dzieci mogą wyrażać siebie i odnaleźć poczucie przynależności. Z dumą wprowadzamy nową niewidomą lalkę do linii Barbie Fashionistas, wzmacniając nasze zaangażowanie w tworzenie produktów inkluzywnych, które wspomagają poczucie globalnej przynależności i promują różnorodność na sklepowych półkach – mówi Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls.

– Możliwość współpracowania z Barbie przy tworzeniu niewidomej lalki to był dla nas zaszczyt. Zwiększając reprezentację i świadomość na temat doświadczeń osób niewidomych i niedowidzących, realizujemy nasz wspólny cel, którym jest tworzenie świata inkluzywnego i dostępnego dla wszystkich, w którym każda osoba ma nieograniczone możliwości – dodaje Eric Bridges, CEO i Prezes American Foundation for the Blind.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Mattel wprowadza na rynek pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa

Firma Mattel zaprezentowała światu pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa. W procesie projektowania marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society – organizacją działająca na rzecz osób z zespołem Downa w USA. Lalka będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie.

PS2 Barbie stawia na różnorodność – będzie lalka bez włosów, z bielactwem, a także Ken z długimi włosami

Firma Mattel niedawno ogłosiła wprowadzenie nowych, zróżnicowanych modeli lalek w kolekcji Fashionistas. Już wkrótce w ofercie marki będzie m.in. Barbie bez włosów, z bielactwem, ze złotą protezą, czy też Ken z rudymi włosami.