Niewidoma Barbie powstała przy współpracy z American Foundation for the Blind (AFB) – organizacją, która skupia się na tworzeniu świata nieskończonych możliwości dla osób niewidomych i niedowidzących.
Zadbano o detale takie jak twarz, akcesoria, ubranie, a nawet samo opakowanie. Wszystko po to, aby zapewnić, że niewidoma lalka jest dokładnym przedstawieniem osoby niewidomej lub niedowidzącej.
Zobacz również
Zanim jednak wyprodukowano lalkę, podjęto konsultacje z AFB, dzięki którym udało się ustalić szczegóły jej powstawania. Ustalono, że:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- lalka zostanie wyposażona w biało-czerwoną laskę z typowym miękkim zakończeniem oraz okulary przeciwsłoneczne (w przypadku niektórych osób niewidomych lub niedowidzących, szczególnie wrażliwych na światło, soczewki takich okularów zapewniają dodatkową ochronę oczu),
- niewidoma lalka Barbie będzie posiadać ruchome łokcie, aby zapewnić komfortowe użycie laski,
- przeprowadzone zostaną testy z dziećmi niewidomymi i niedowidzącymi, aby zapewnić satysfakcjonujące doświadczenia z zabawy; zaprojektowano ubranko lalki złożone z satynowej różowej bluzki oraz spódniczki z teksturowanymi falbankami, które stymulują zmysł dotyku; dodatkowe szczegóły miały objąć zapięcia na rzepy o wysokim kontraście kolorów z tyłu bluzki oraz elastyczną talię spódnicy, co ułatwi przebieranie lalki,
- opakowanie będzie ułatwiało dostęp do lalki, na którym znajdzie się napis „Barbie” w alfabecie Braille’a,
- projekt lalki uwzględni także kierunek spojrzenia osoby niewidomej, która zwykle ma nieco uniesiony wzrok i spojrzenie skierowane na zewnątrz.
– Barbie to znacznie więcej niż tylko lalka. Dzięki niej dzieci mogą wyrażać siebie i odnaleźć poczucie przynależności. Z dumą wprowadzamy nową niewidomą lalkę do linii Barbie Fashionistas, wzmacniając nasze zaangażowanie w tworzenie produktów inkluzywnych, które wspomagają poczucie globalnej przynależności i promują różnorodność na sklepowych półkach – mówi Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls.
– Możliwość współpracowania z Barbie przy tworzeniu niewidomej lalki to był dla nas zaszczyt. Zwiększając reprezentację i świadomość na temat doświadczeń osób niewidomych i niedowidzących, realizujemy nasz wspólny cel, którym jest tworzenie świata inkluzywnego i dostępnego dla wszystkich, w którym każda osoba ma nieograniczone możliwości – dodaje Eric Bridges, CEO i Prezes American Foundation for the Blind.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Mattel wprowadza na rynek pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa
Firma Mattel zaprezentowała światu pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa. W procesie projektowania marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society – organizacją działająca na rzecz osób z zespołem Downa w USA. Lalka będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie.
PS2 Barbie stawia na różnorodność – będzie lalka bez włosów, z bielactwem, a także Ken z długimi włosami
Firma Mattel niedawno ogłosiła wprowadzenie nowych, zróżnicowanych modeli lalek w kolekcji Fashionistas. Już wkrótce w ofercie marki będzie m.in. Barbie bez włosów, z bielactwem, ze złotą protezą, czy też Ken z rudymi włosami.