W miarę jak nasze życie społeczne stopniowo wraca do normy, znów trzeba przypominać o konsekwencjach nadużywania alkoholu w klubach, na koncertach, czy innych imprezach masowych, za którymi tak bardzo tęskniliśmy przez czas lockdownu. Po odzyskaniu wolności niektórzy mogą „zachłysnąć” się wolnością i możliwością zabawy w szerszym gronie, a wówczas nietrudno o nieprzyjemne sytuacje, które towarzyszą zakrapianym spotkaniom.
Francuska kompania alkoholowa Pernod Ricard (właściciel m.in. takich marek jak Chivas, The Glenlivet, Wyborowa, Ballantines czy Malibu) postanowiło w tym celu uruchomić odważną kampanię, za której wykonanie była odpowiedzialna agencja Buzzman.
Zobacz również
Kampania opiera się na głównych motywach programu Responsible Party i dotyka problemu młodych konsumentów, którzy łatwiej tracą kontrolę podczas spożywania alkoholu i tym samym mogą szybciej doprowadzić się do stanu upojenia. Jednak chęć zabawy i ponownej integracji jest czasem silniejsza od rozsądku, a całkowite odradzanie sięgania po alkohol wydaje się pobożnym życzeniem. Dlatego hasłem kampanii Pernod Ricard jest „Pij więcej” – jednak, co ważne, to słowa nie odnoszą się do alkoholu, ale do wody, która ratuje nas nie tylko podczas upałów, ale także podczas imprez.
Kampania jest skierowana przede wszystkim do generacji Z i to właśnie jej przedstawiciele są bohaterami spotu reklamowego będącego częścią kampanii. W wideo widzimy młodych ludzi podczas wstydliwych i szkodliwych dla nich sytuacji będących efektem upojenia alkoholowego. Te sceny w ciekawy sposób korespondują z pojawiającym się hasłem „Drink more”, ale cały kontekst reklamy zostaje ujawniony dopiero na końcu produkcji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Ta ambitna kampania odzwierciedla nowy, cyfrowy wymiar naszego programu Responsible Party. Zwracając się do młodych dorosłych z całego świata, znacząco rozszerzymy zasięg naszego przesłania – mówi Alexandre Ricard, prezes i dyrektor generalny Pernod Ricard.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Responsible Party to program, który odniósł ogromny sukces – od momentu jego uruchomienia dotarł do ponad 450 000 studentów w 33 krajach. Działanie kampanii potwierdzają statystyki – aż 88% respondentów uznało przekaz za przydatny, a 61,4% stwierdziło, że wpłynął on pozytywnie na ich nawyk picia. 74,5% ankietowanych stwierdziło, że promowanie picia wody i w ogóle odpowiedzialnego imprezowania są z ich perspektywy wartościowe i istotne.