Do udziału w tegorocznej kampanii na rzecz zbierania 1% podatku, Rak’n’Roll zaprosił utalentowany zespół The Dumplings: Justynę Święs oraz Kubę Karasia, którzy specjalnie dla Fundacji stworzyli utwór „Dla Nas KRS 0000 338 803”, inspirowany doświadczeniami osób, które przeszły przez raka, a dzisiaj mówią o sobie, że są pijani życiem. Bohaterowie teledysku, wyreżyserowanego przez aktorkę Olgę Bołądź – Marta, Weronika, Kasia, Wioletta i Artur silniej czują jego smak, czym dzielą się w testimonialach.
– Jestem szczęśliwy, że mamy swój pierwszy oryginalny projekt muzyczny. Współpraca z The Dumplings okazała się po prostu świetna Justyna napisała doskonały tekst, a muzyka Kuby zrobiła z tego przyszły przebój. Olga Bołądź jako reżyserka klipu okazała się rewelacyjna. Kolejny raz udało się zrobić tak, by kampania 1% Rak’n’Roll dawała coś fajnego tym, którzy nas wspierają, bo wiedzą, że „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów!” – mówi Jacek Maciejewski, strażnik marki Rak’n’Roll.
Zobacz również
W teledysku „Dla Nas KRS 0000 338 803” zagrało również rzemieślnicze piwo bezalkoholowe „KRS 000 338 803”. Było ono głównym motywem zeszłorocznej kampanii „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”, w której fundacja, poprzez zastosowaną grę słowną zwracała uwagę, że do działania potrzebuje procentów, jednak innych niż może się wydawać. Kampania przyniosła fundacji i twórcom w sumie 11 nagród: 3 Złote Spinacze, 5 mieczy KTR oraz 4 statuetki w konkursie Innovation.
Piwo „KRS 0000 338 803” to oryginalna receptura browaru rzemieślniczego Inne Beczki. Etykieta umieszczona na butelce informuje o tym jak wesprzeć fundację. Nazwa piwa to numer KRS, który należy wpisać w deklaracji podatkowej, gdy chcemy przykazać 1% podatku na Fundację Rak’n’Roll. Piwo dystrybuowane jest, tak jak poprzednio, w popularnych lokalach gastronomicznych w całym kraju oraz w sieci Frisco.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W realizację kampanii „Pijani Życiem” fundacji Rak’n’Roll zaangażowało się wiele podmiotów. Za przygotowanie strategii oraz wypracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada agencja reklamowa GREY, za realizację teledysku studio produkcyjne Shootme Warsaw, postprodukcję studio The Chimney Pot, a za opracowanie strategii komunikacji agencja Cohn&Wolfe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
29 stycznia br. wystartowała akcja #Rakstar, której celem było spełnienie marzeń podopiecznych fundacji Rak’n’Roll. Uśmiech, radość i szczęście, pomimo raka – to główny cel, który postawił sobie pomysłodawca całego przedsięwzięcia – podróżnik i reporter Tomasz Michniewicz.
PS2
W październiku 2018 roku Rak’n’Roll wystartował z nową kampanią „Coś do nich mam!”, w ramach której zachęca kobiety do regularnego badania swoich piersi. By im to ułatwić, Fundacja stworzyła bota BOOBlabla, który umówi na dofinansowane badanie USG piersi w gabinetach w całej Polsce.
PS3
W Walentynki okazujemy miłość na różne sposoby. Fundacja Rak’n’Roll też poruszyła w mediach społecznościowych kwestie miłości z pięknym hasłem „Nie ma miłości bez procentów”. Dlaczego tak?