19 lutego br. odbył się mecz klubu piłkarskiego Tottenham przeciwko RB Lipsk, w ramach 1/8 finału Ligi Mistrzów. W momencie gdy tylko piłkarze niemieckiej drużyny wyszli na boisko, kibice zauważyli, że część z nich gra w innych strojach niż pozostali koledzy – na siedmiu koszulkach logo sponsora – czyli marki Red Bull – było bowiem kolorowe, zaś na pozostałych czterech – szare.
Zobacz również
Wiele osób zaczęło się więc zastanawiać, czy takie działanie nie jest sprzeczne z zasadami UEFA, które dość precyzyjnie określają wymogi dotyczące strojów piłkarskich. Okazuje się jednak, że nie do końca.
Jak bowiem wynika z regulaminu określonego przez UEFA, wybór czcionek czy też koloru jest nieograniczony, nie można jedynie wprowadzać żadnych elementów identyfikujących producenta czy też elementów dekoracyjnych. Marka Red Bull skorzystała więc z luki w regulaminie i postanowiła ubrać piłkarzy w różne koszulki.
Niekonwencjonalna akcja marketingowa niewątpliwie odniosła sukces, bo o koszulkach zawodników rozpisują się media na całym świecie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
zdjęcie: twitter.com/veronicainside
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
12 maja 2019 roku drużyna piłkarska klubu Juventus zagrała swój pierwszy mecz w nowych koszulkach. Zmiana ta podyktowana była kwestiami marketingowymi.
PS2
Wychodząc na murawę w meczu z Cagliari w 2018 piłkarze Interu zamiast nazwisk na koszulkach mieli nicki z Instagrama. Wszystko za sprawą akcji, którą klub nazwał #InterSocialNight.
PS3
W marcu 2018 roku zaprezentowano nowe koszulki piłkarskiej reprezentacji Polski. Przygotowała je firma Nike i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie sesja z nowymi strojami w roli głównej. Postawy modeli, jak i sceneria wywołały fale negatywnych komentarzy.
PS4
20 stycznia 2017 roku klub piłkarski Juventus zaprezentował swoje nowe logo. Reakcje wielu kibiców były krytyczne. Czy jednak zmiana ta była naprawdę taka straszna? Co uważają na ten temat eksperci?