Kobiety na całym świecie stanowią jedynie 6% prezesów spółek giełdowych. Jak pokazują badania, firmy, którymi zarządzają są jednak bardziej dochodowe oraz mają lepsze wyniki cen akcji. Z kolei ceny akcji firm, które zatrudniają kobiety na stanowiskach dyrektorów generalnych, spadają o 2-3%. Często stawia to kobiety w negatywnym świetle, jeszcze zanim rozpoczną pracę na wysokich stanowiskach.
Między innymi dlatego AKQA, we współpracy z Thematic, DEGIRO i UN Women NL, stworzyły Pink Chip, czyli narzędzie finansowe, które śledzi wyniki przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety na rynkach na całym świecie.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Celem Pink Chip jest zwrócenie uwagi inwestorom na to, jak zatrudnianie kobiet na stanowiskach liderskich może polepszyć wyniki finansowe firm oraz zwiększyć ich zwroty. Jednocześnie, AKQA chce po prostu wesprzeć kobiety-liderki.
Pink Chip uruchomiono w Międzynarodowy Dzień Kobiet. Informacja o powstaniu narzędzia miała miejsce podczas otwarcia giełdy w Euronext. Tematem tegorocznego wydarzenia było „#InvestInWomenAccelerateProgress”.
W ciągu dwóch tygodni od uruchomienia aplikacji, ponad 14 500 nowych inwestorów w spółki Pink Chip, odnotowało wzrost ceny akcji o 6,7%. Od tego czasu indeks wzrósł o kolejne 9,48% i przewyższył rynkowe benchmarki.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z kolei reklama Pink Chip osiągnęła ponad 2 miliony wyświetleń w mediach społecznościowych i na nośnikach zewnętrznych, a w ciągu pierwszego tygodnia przyciągnęła niemal 70 000 odwiedzających stronę poświęconą narzędziu.
Narzędzie jest dostępne bezpłatnie na stronie Pink Chip oraz w aplikacji DEGIRO.