Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]

Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Październik to od lat tzw. różowy miesiąc, czyli czas, w którym szczególny nacisk kładziony jest na profilaktykę nowotworów piersi. Z okazji okresu znanego też jako „Pink October” albo „Pinktober”, wiele firm zachęca do zapisania się na USG piersi i mammografię. Coraz częściej do badań nakłaniani są również panowie.
O autorze
3 min czytania 2024-10-02

Sprawdź, jakie kampanie z okazji Pink October organizowane są w 2024 roku. Wybierz którąś z nich i zapisz się na badania. Koniecznie zabierz ze sobą rodzinę i przyjaciół, bo lepiej zapobiegać niż leczyć.

Auchan Polska: „Pomagajmy pełną piersią”

Sieć supermarketów Auchan Polska organizuje akcję przeznaczoną dla klientów i pracowników sieci. Chodzi o budowanie świadomości raka piersi poprzez wspieranie Fundacji Onkologicznej Alivia. Aby to zrobić, wystarczy w październiku kupić w sklepach Auchan ubrania marki InExtenso z symbolem różowej wstążki. 15% ceny każdego sprzedanego produktu z tej kolekcji zostanie przeznaczone na rzecz Fundacji Alivia.

Grupa ONE House: „Pink October – All for Health”

Wewnętrzna kampania edukacyjna grupy ONE House to sposób na propagowanie świadomości na temat nowotworów wśród pracowników. ONE House skupia się jednak nie tylko na raku piersi, ale także na nowotworach jelita grubego, czy szyjki macicy. W ramach kampanii każdy pracownik i współpracownik może skorzystać z dodatkowego dnia wolnego na badania profilaktyczne, nie tylko w październiku, ale także w kolejnych miesiącach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

@kluczoweinspiracje: „Zasuwamy dla zdrowia”

Modowe konto instagramowe @kluczoweinspiracje zorganizowało akcję „Zasuwamy dla zdrowia”. Polega ona na zaproszeniu obecnych w mediach społecznościowych stylistek, influencerek i osób związanych z modą do publikowania w październiku treści co najmniej z przypiętą różową wstążką lub dodania jej do wybranych stylizacji. To jednak nie wszystko. Poza kolorem różowym warto też dodać do ubrania granatową wstążkę, symbolizującą możliwość zachorowania na nowotwór piersi również przez mężczyzn.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PZU Zdrowie: #myBREASTfriend

Akcja edukacyjna prowadzona przez PZU Zdrowie pod hasłem #myBREASTfriend ma na celu zachęcanie jak największej grupy osób do zapisania się na badania profilaktyczne. W tym roku kampania z okazji Pink October zyskała tytuł „Skieruj słowo zachęty do badań”. W sieci dostępny jest generator „przyjacielskich skierowań”, które można wypełnić i wysłać do przyjaciółek, tym samym namawiając je do badań. PZU Zdrowie stworzyło również bazę wiedzy m.in. na temat samobadania piersi, a dodatkowo w sieci został też opublikowany klip promujący kampanię. W działania zaangażowały się twórczynie internetowe, w tym m.in. biotechnolożka Katarzyna Gnador i ekspertka social media Dagmara Pakulska.

Hard Rock Cafe: „Dziaramy dla Dziewczyn!”

Kawiarnie sieci Hard Rock Cafe w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Krakowie również włączyły się w obchody tegorocznego Różowego Października. Z tej okazji 12 października br. organizowane są charytatywne akcje typu walk-in, czyli spontaniczne sesje tatuatorskie dla chętnych. Wystarczy w określonych godzinach przyjść do jednego z lokali, wybrać wzór, a następnie wrzucić do ustawionych w kawiarniach puszek dowolną kwotę. Cały dochód zebrany podczas akcji zostanie przekazany na rzecz fundacji „W związku z rakiem”.

Eflorist i The Eve Appeal: „Zduś to w zarodku”

Na jednym z najruchliwszych dworców kolejowych w Wielkiej Brytanii, London Waterloo, zorganizowano akcję „Nip it in the bud” (pol. „Zduś to w zarodku”). Wszystko po to, aby podnieść świadomość społeczeństwa na temat nowotworów i zebrać pieniądze na ten cel. Organizatorzy przeprowadzili z paniami wywiady na temat znajomości zagadnień związanych z nowotworami, a także wręczyli symboliczne kwiaty zarówno kobietom, jak i mężczyzną. W ten sposób chciano włączyć ich w kampanię edukacyjną.

Estée Lauder Companies: „Pięknie Zjednoczeni w Walce, by Pokonać Raka Piersi”

Globalna kampania „Pięknie Zjednoczeni w Walce, by Pokonać Raka Piersi” od 1992 roku wspiera ponad 60 organizacji z całego świata, finansując badania naukowe, edukację oraz opiekę medyczną, a jednocześnie zwiększa świadomość na temat profilaktyki i wczesnego wykrywania raka piersi. W Polsce akcja wspiera finansowo Fundację „Piękniejsze Życie” oraz Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. 

RevitaLash Cosmetics: „Eternally Pink”

W związku z trwającym Pink October firma kosmetyczna RevitaLash Cosmetics kontynuuje swoją całoroczną misję filantropijną, przekazując część dochodów z każdego sprzedanego produktu na rzecz przełomowych badań nad rakiem i zapewnienia opieki ratującej życie większej liczbie pacjentów. Dodatkowo brand prowadzi całoroczne działania uświadamiające poprzez umieszczanie na opakowaniu każdego produktu z oferty charakterystycznej różowej wstążki – symbolu walki z nowotworem piersi.

H&M i kampania Wylecz Raka: „Przymierz się do samobadania”

Już po raz drugi z okazji Pink October H&M wystartował z akcją „Przymierz się do samobadania”. Chodzi o zachęcanie kobiet do regularnego wykonywania samobadania piersi oraz badań przesiewowych, takich jak mammografia. W tym celu, na lustrach zamontowanych w przebieralniach sklepów H&M pojawiły się naklejki z hasłem akcji, kodem QR prowadzącym do bazy wiedzy na temat samobadania piersi oraz symbolem kampanii i logo twórców.

Superbet: XX

W sobotę, 5 października 2024 r. o godz. 11 piłkarki GKS Katowice zmierzą się na własnym boisku z Górnikiem Łęczna. Zawodniczki lidera Ekstraligi wystąpią w tym meczu z różowymi opaskami. Ponadto Superbet za każdego strzelonego przez zawodniczki z Katowic gola przekaże 1000 zł dla Fundacji Oko w Oko z Rakiem, wspierającej leczenie kobiet chorych na nowotwór piersi i promującej profilaktykę w walce z chorobą.

PS Henkel startuje z kampanią „Różowy Patrol powered by Gliss” z Małgorzatą Rozenek-Majdan. Cel – ratowanie życia i poprawa zdrowia Polek

Ruszyła kolejna odsłona kampanii z udziałem certyfikowanych Ambasadorek projektu „Różowy Patrol” Fundacji Onkocafe – Razem lepiej we współpracy z marką Gliss. Jej celem jest dotarcie do Polek z informacją o konieczności regularnego samobadania korzystania z takich badań profilaktycznych jak USG i mammografia. Wśród twarzy kampanii znalazła się Małgorzata Rozenek – Majdan, certyfikowana ambasadorka projektu „Różowy Patrol powered by Gliss”.