1. W marketingu najważniejsze są…
Umiejętności obserwowania świata zewnętrznego i zdarzeń w nim zachodzących, analizowania i wyciągania wniosków, a ponadto odwaga w tworzeniu rzeczy po raz pierwszy i skuteczność w realizacji swojego planu.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jeśli chodzi o kampanię to w wymiarze historycznym i bardzo osobistym muszę sięgnąć do momentu, gdy udało mi się przekonać Kraft Foods do związania marki Milka w Polsce z Pucharem Świata w Skokach Narciarskich. To było tuż przed eksplozją talentu Adama Małysza, który później przez wiele lat dodawał Polakom i Milce skrzydeł.
Zobacz również
W odniesieniu do projektu to zdecydowanie najważniejsze w ostatnim czasie było stworzenie i wprowadzenie na rynek marki DNA, dzięki której kompetencje analityczne, badawcze i technologiczne SMG stały się integralną częścią wszystkich rekomendacji i działań jakie tworzymy dla naszych klientów, by realizować ich cele biznesowe. DNA w ciągu niespełna roku stało się analitycznym centrum kompetencyjnym dla całej naszej europejskiej sieci.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z jakimi przyszło mi się zmierzyć…
To przede wszystkim objęcie stanowiska prezesa Starcom Mediavest Group i całkowite przestawienie firmy na nowe tory. Przekształcenie dużej i osiągającej sukcesy firmy w przeszłości w zmotywowaną i sprawną organizację gotową do podejmowania nowych wyzwań, niebojącą się porażek, żądną wiedzy i nowych wyzwań. Pozwolenie obecnie zatrudnianym 340 osobom na realizację swoich pomysłów i przekuwanie ich w sukces biznesowy Klientów.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Stworzenie w ciągu ostatniego roku nowej Wizji dla całego SMG, która odważnie i konsekwentnie jest wdrażana w organizacji. Jasno zdefiniowany cel oraz strategia jego osiągnięcia pozwalają na koncentrację prac przy jego realizacji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
A jeśli chodzi o kampanię, to osobiście za absolutny majstersztyk, który do dziś budzi moją dumę, uważam kampanię Milka. Razem dla Tatr. Projekt przełomowy jeśli chodzi o komunikację w branży FMCG, wielokrotnie nagradzany, multidyscyplinarny, niemal w całości zrealizowany siłami naszej agencji i co najważniejsze bardzo skuteczny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Nigdy nie zazdroszczę. Uczę się, podpatruję, analizuję, zawsze staram się zrobić coś nowego i to od razu najlepiej. Niestety nie zawsze wychodzi…
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
800 wystawców na Targach i Konferencji dmexco w Kolonii w tym roku nie może się mylić – motorem rozwoju rynku w najbliższych latach będzie bez wątpienia marketing precyzyjny, oparty na zaawansowanej technologii, analityce, bazach danych i wiedzy ekspertów. Istotne zaczną być szybkości realizacji transakcji – podobnie jak obecnie na giełdzie w Nowym Jorku. Kupujący albo realizujący transakcję w czasie jednej nanosekundy może wykonać ich 1000 razy więcej niż podmiot robiący to w czasie 1 mikrosekundy – olbrzymi potencjał do optymalizacji.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
„Buzz wordy” używane i odmieniane przez wszystkie przypadki przez pseudospecjalistów mających pobieżną wiedzę, którzy dodatkowo nie widzą całego biznesu klienta, a tylko jego wycinek.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Znajomość celów biznesowych klienta z jednej strony i zaufanie do kompetencji oraz wiedzy agencji po drugiej stronie. A poza tym wspólny entuzjazm, pasja i wiara, że tworzymy coś wyjątkowego, robimy biznes, ale świetnie się przy tym bawimy.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Uczę się od ludzi, którymi się otaczam. Lubię patrzeć i słuchać. Lubię wychodzić ze strefy komfortu, aby dowiedzieć się czegoś więcej. Prywatnie to moja najbliższa Rodzina i przyjaciele. Biznesowo mam szczęście do spotykania i przyciągania nieprzeciętnych, mądrych osób, o różnych zainteresowaniach i pasjach. Dostęp do takiej mieszanki pozwala rozwijać się każdego dnia.
10. Efektywność w marketingu to…
Koncentracja i konsekwencja realizacji celów biznesowych marek i usług.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Uwielbiam adrenalinę, jaką przynosi każdy kolejny dzień w tej branży. Bycie w awangardzie zmian postępujących w dzisiejszym świecie porównywanych do Rewolucji Przemysłowej i świadomość wpływu na zachowania milionów jest pociągająca już teraz. Choć jak pisze Ray Kurzweil w swojej książce „Nadchodzi osobliwość” dopiero zaczynamy przyspieszać. Warto więc zapiąć pasy i w drogę!
Piotr Piętka – Prezes i CEO Starcom MediaVest Group w Polsce (SMG)
Piotr Piętka rozpoczął karierę w branży marketingowej w 1996 r. dołączając do agencji reklamowej DMB&B. Dwa lata później objął stanowisko media managera w agencji Leo Burnett. W 2001 r. został dyrektorem ds. handlowym w domu mediowym Starcom, który został wyodrębniony w samodzielną spółkę ze struktur Leo Burnett. Od 2004 r. pełnił funkcję członka zarządu, a w 2007 r. objął stanowisko wiceprezesa SMG. Zarządzał obszarem negocjacji, odpowiadał za strategie handlowe, kontrakty z dostawcami i system szkoleń pracowników.
Na początku 2013 r. został Prezesem i CEO SMG w Polsce. Zapoczątkował wówczas proces intensywnych zmian wewnątrz agencji, których celem jest dostarczaniem klientom SMG najbardziej skutecznych biznesowych rozwiązań, integrujących specjalistyczne usługi z różnych obszarów komunikacji marketingowych. Odpowiada za implementację strategii przeobrażenia SMG w agencję oferującą najnowocześniejsze, digitalowe, technologiczne i poparte najlepszą na rynku analityką, rozwiązania z zakresu marketingu precyzyjnego, wykorzystującego innowacyjne i angażujące treści wpływające na doświadczenia konsumentów z markami.
Pod jego kierownictwem SMG w 2014 r. tryumfowała w najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach branżowych: Innovation Awards Media Trendy, Festival of Media, Effie Awards, Mixx Awards.
Piotr Piętka jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył również Podyplomowe Studia z Historii Sztuki na Collegium Civitas w Warszawie.
Znane już są kampanie nominowane do Effie Awards 2015. Nagrody zostaną wręczone 12 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Do tego czasu NowyMarketing jako patron medialny wydarzenia będzie przedstawiał Wam jurorów konkursu w specjalnej edycji Marketingowej 11. W tegorocznym Jury Effie Awards 2015 zasiada 82 specjalistów – praktyków, ekspertów i autorytetów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacyjnych, mediów i instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 171 zgłoszeń. Effie to najważniejszy konkurs oceniający efektywność działań komunikacji marketingowej i ich wpływ na wyniki biznesowe firm. Więcej na www.effie.pl