1. W marketingu najważniejsze są…
Świadomość, że marketing jest przede wszystkim odpowiedzialny za realizację mierzalnych celów biznesowych, nie tylko efektowną komunikację.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Wprowadzenie smartfonów Lumia na rynek polski i efekty jakie udało się nam osiągnąć.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z jakimi przyszło mi się zmierzyć…
Niezmiennie najtrudniejszym wyzwaniem jest łamanie schematów myślowych, również tych własnych, o tym, czym jest współcześnie marketing i jaka powinna być jego rola w organizacji.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Myślę, że taki projekt jest jeszcze przede mną.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Nie zazdroszczę, ale doceniam i czerpię inspirację z działań prowadzonych przez LEGO. To niesamowite jak kreatywne wykorzystanie klocków LEGO przez konsumentów lub artystów może stać się reklamą marki, która naturalnie rozejdzie się po różnych kanałach. Bardzo fajnym przykładem jest przykład DispatchWork, gdzie kolorowe klocki zostały wykorzystane do ożywienia przestrzeni miejskiej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Działania związane z urządzeniami mobilnymi, również tzw. wearables. Większość Polaków posiada już smartfony i wykorzystuje je do poszukiwania informacji, rozrywki, pracy. Marketerzy mają szansę na stworzenie lepszej, bardziej dopasowanej do kontekstu komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Los marketera to ciągłe zadawanie sobie pytań; co to działanie marketingowe ma osiągnąć, w jaki sposób to zmierzę, czy rezultat ma sens w kontekście inwestycji itd. Nie warto być uprzedzonym co do różnych rozwiązań, ale należy podejść do tematu ze zdrowym rozsądkiem.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Partnerskie podejście.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Z otaczającego mnie świata. Inspirację możemy znaleźć w najmniej oczekiwanych momentach i miejscach, warto uważnie obserwować to, co dzieje się wokół nas. Staram się czytać dużo beletrystyki, biografii czy wywiadów, które dają mi inne spojrzenie i jednocześnie pozwalają wypracować nowe pomysły.
10. Efektywność w marketingu to…
To osiąganie biznesowych założeń nie tylko w krótkim, ale i długim okresie.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Sprawia mi to mnóstwo frajdy.
Piotr Szymanek – Microsoft Mobile Devices Marketing
Ponad 10 lat doświadczenia w budowania marki i komunikacji zdobywane zarówno po stronie klienta jak i agencji. Od 2010 związany z marką Nokia, w której objął stanowisko Head of Marketing w 2013 roku. Po przejęciu dywizji Nokia Devices and Services przez Microsoft odpowiada za marketing marki Lumia na polskim rynku.
Znane już są kampanie nominowane do Effie Awards 2015. Nagrody zostaną wręczone 12 października podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Do tego czasu NowyMarketing jako patron medialny wydarzenia będzie przedstawiał Wam jurorów konkursu w specjalnej edycji Marketingowej 11. W tegorocznym Jury Effie Awards 2015 zasiada 82 specjalistów – praktyków, ekspertów i autorytetów z szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców, agencji komunikacyjnych, mediów i instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 171 zgłoszeń. Effie to najważniejszy konkurs oceniający efektywność działań komunikacji marketingowej i ich wpływ na wyniki biznesowe firm. Więcej na www.effie.pl