Międzynarodowy Komitet Olimpijski ogłosił, że AB InBev – wiodący koncern browarniczy – zostanie światowym partnerem olimpijskim do 2028 roku. Oznacza to, że produkowane przez koncern bezalkoholowe piwo Corona Cero, zostanie oficjalnym globalnym sponsorem największej i najważniejszej sportowej imprezy świata. Zarówno MKOI, jak i AB InBev podkreślają, że są zaangażowani w odpowiedzialną konsumpcję i zależy im na budowaniu lepszego świata poprzez dotarcie do milionów fanów rywalizacji olimpijskiej z przesłaniem o łączności i potrzebie zachowania umiaru w świętowaniu.
– MKOI ma przyjemność ogłosić nawiązanie partnerstwa z wiodącym na świecie koncernem browarniczym, czyli AB InBev. Nasze organizacje podzielają wizję wspierania sportu oraz sportowców. Naszym wspólnym celem jest zaangażowanie fanów olimpijskiej rywalizacji z całego świata do celebrowania magii tego niezwykłego wydarzenia w sposób odpowiedzialny. Zarówno MKOI, jak i AB InBev przyczyniają się do realizacji celów Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które są ujęte w Agendzie Olimpijskiej. Komitet, który redystrybuuje 90% wszystkich swoich przychodów na wsparcie światowego sportu, przekaże również środki pochodzące z tej współpracy na rozwój każdej drużyny olimpijskiej. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie przyczynić się do stworzenia radosnej i wyjątkowej przyszłości sportu – powiedział przewodniczący MKOI, Thomas Bach.
Zobacz również
Firma AB InBev, która posiada wielowiekową historię browarnictwa podkreśla, że sport jest podstawową siłą napędową do dokonywania pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie. Koncern poprzez nawiązanie współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim zaznacza, jak ważne jest dla niego propagowanie postępu w kierunku odpowiedzialnego spożywania alkoholu oraz zachowywania umiaru w tym zakresie.
– Jesteśmy dumni, że nasze piwo zostało pierwszym w historii partnerem tak ważnej imprezy, jaką są Igrzyska Olimpijskie. To partnerstwo ilustruje szansę na zapoczątkowanie zupełnie nowego wymiaru olimpijskiego dopingu, a przy tym pozwala na wsparcie naszych ukochanych sportowców w walce o najważniejszy medal w karierze. Z niecierpliwością czekamy na oficjalne rozpoczęcie działań w 2024 roku, a także już cieszymy się na współpracę podczas Igrzysk w 2026 i 2028 roku – dodaje dyrektor generalny AB InBev, Michel Doukeris.
Dzięki zawartej umowie, AB InBev dołączą do grona globalnych firm, takich jak AirBnb, Coca-Cola, Toyota, Visa i P&G, które już od lat wspierają Igrzyska Olimpijskie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
A Wy, jak uważacie? Czy bezalkoholowe piwo może być dobrym sponsorem dla najważniejszej sportowej imprezy na świecie?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Sponsorzy na olimpiadzie, czyli współpraca wielkich marek ze sportowcami i związkami
Początek tego roku upływa pod znakiem XXIII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu. Ośrodek sportów zimowych w północno-wschodniej części Korei Południowej to największy tego typu obiektem w kraju.
PS2 adidas nawiązuje współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim i wyposaża reprezentację na Igrzyska Olimpijskie 2024 w Paryżu
adidas podpisał pięcioletnią umowę sponsorską z Polskim Komitetem Olimpijskim, stając się oficjalnym sponsorem Polskiej Kolekcji Olimpijskiej. Na mocy umowy adidas zapewni m.in. profesjonalne stroje, obuwie i wyposażenie dla reprezentantów Polski.