Na stronie internetowej kampanii podano dane z Raportu Instytutu Człowieka Świadomego, badania „Inicjacja alkoholowa i postawy wobec alkoholu” zrealizowanego w kwietniu 2024 r. przez Delikatesy Badawcze na osobach w wieku 18-22 lata, zgodnie z którymi:
- 8 na 10 niepełnoletnich w Polsce ma za sobą inicjację alkoholową,
- 78% z nich sięga po piwo,
- ponad 80% badanych próbowało pić alkohol w wieku 10-12 lat za zgodą lub zachętą rodziców.
Inicjatorka akcji podkreśla, że nie godzi się na używanie sformułowania, „to tylko piwo”, ponieważ to stawianie, np. piwa bezalkoholowego na równi z lemoniadą. A co za tym idzie – na przyzwyczajanie najmłodszych do obecności piwa i innych alkoholi wszędzie, nie tylko w otoczeniu domowym, ale również w miejscach publicznych.
To właśnie usunięcie reklam alkoholu z przestrzeni publicznej jest głównym celem kampanii. Olga Legosz wskazuje, że młodzież, która na co dzień widzi przekazy normalizujące spożycie alkoholu, traktuje go jako element codzienności, zabawy, a nie jak zagrożenie.
Influencerka nawołuje, by włączyć się w akcję, zrobić krok w stronę odpowiedzialnej polityki zdrowotnej i ochrony młodych ludzi przez presją społeczną oraz uzależnieniami. W lutym 2025 roku przekazana została petycja do Ministerstwa Zdrowia oraz Sejmu, podpisana przez blisko 48 tysięcy osób, a złożona przez Olgę. Na stronie wciąż trwa zbieranie podpisów.
Można również zobaczyć, jak prezentuje się przestrzeń miejska pozbawiona reklam alkoholu.
