Pizza bez sera, pad thai bez jajka czyli co Polacy zamawiają z Uber Eats w wakacje

Burgery z samym mięsem, pad thai bez jajka, ale z dużą ilością sosu czy pizza bez sera. Uber Eats przeanalizował dane pochodzące ze swojej aplikacji z kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca i odkrył jakie dania najchętniej Polacy zamawiali w wakacje. Wszystko podane jak na talerzu.
O autorze
2 min czytania 2019-08-20

Analitycy firmy Uber Eats przeanalizowali kilkaset tysięcy danych oraz komentarzy dotyczących zamówień od początku czerwca, zestawiając je z danymi z okresu kwiecień-maj. Statystyki odnośnie liczby zamawianych potraw są niezwykle interesujące. Jeszcze ciekawsze wydają się komentarze klientów składane do zamówień.

Kurczak raz

Od początku wakacji Polacy najczęściej zamawiali… dania z kurczakiem. Wiele komentarzy sugeruje, że lubimy go jeść saute, a także w papryce zamiast w ziołach. Często też wyżej cenimy ten rodzaj mięsa niż np. wołowinę czy boczek.

Według danych Uber Eats, popyt na dania z kurczakiem wzrósł od początku czerwca w porównaniu do okresu od kwietnia do maja prawie o 11%. Co ciekawe, Polacy często zamawiali dania z kurczakiem bez… kurczaka, wymieniając ten składnik na falafel, ser kozi, tofu, jajko, awokado, kukurydzę czy hummus.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Burger bez składników

Cheeseburger uplasował się na drugim miejscu wśród najczęściej zamawianych dań w aplikacji Uber Eats od początku czerwca. Burger znalazł się tuż za podium, jednak Polacy mają bardzo zbliżone upodobania co do składu tych dwóch kanapek. Poza klasycznymi wersjami, coraz częściej rezygnują z dodatków. Wśród wykluczanych składników znalazły się m.in: ogórek, pikle czy cebula. Zdarza się, że całkiem rezygnują z warzyw. Często zamawiając cheeseburgera, wymagają, żeby był plain, czyli by w jego składzie znalazły się jedynie bułka, mięso oraz ser. Co ciekawe, niektórzy użytkownicy proszą, żeby cheeseburgery nie zawierały mięsa, czyli były de facto kanapką z serem. Zainteresowanie cheeseburgerami wzrosło od początku czerwca w Uber Eats o ponad 12&.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gdzie dwóch Polaków…tam 3 różne pizze

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Trzecie miejsce wśród najchętniej zamawianych dań przypadło pizzy, niewiele dalej, bo na 5 miejscu znalazł się kebab. Jedno jest pewne: nie ma identycznego placka ani pity, ponieważ Polacy są w stosunku do tych dwóch najbardziej wybredni, tworząc swoje niepowtarzalne konfiguracje smakowe. To, co jednak łączy większość tego typu zamówień to sos. Polacy lubią go dużo, niezależnie czy jest czosnkowy, ostry czy mieszany. Lubimy się również dzielić (lub trudno nam zdecydować?), korzystając z opcji „pół na pół”, czyli np. jedna połowa to pizza pepperoni, a druga hawajska. Są także tacy, którzy rezygnują z sera – wydawałoby się – podstawowego składnika tego włoskiego dania.

Pad thai bez jajka i orzeszków, ale z sosem

Pad thai to król tegorocznych wakacji. Mimo zajęcia 6 pozycji wśród najczęściej zamawianych dań, zanotował aż 40% wzrost zamówień. I choć chętnie zamawiamy klasyczne wersje z kurczakiem, tofu czy krewetkami, na życzenie użytkowników powstają wersję alternatywne: pozbawione jajka czy orzechów, bez których trudno wyobrazić sobie pad thaia. Równie istotna dla konsumentów była duża ilość sosu – ostrego lub łagodnego, żeby danie nie było za suche.

A do picia poproszę…

Klasyczny cheeseburger, pizza czy pikantny kurczak nie smakowałyby tak samo bez odpowiedniego napoju. Wybór mógł być tylko jeden – cola. To ona najczęściej gasi pragnienie Polaków, zamawiających posiłki z dowozem. Ciekawostką jest, że na drugim miejscu uplasowało się… lassi. Co prawda, klasyczna odmiana tego indyjskiego, orzeźwiającego napoju przyrządzana jest z jogurtu, wody i przypraw (głównie soli i chili), ale swoje 5 minut popularności przeżywa obecnie jego słodka odmiana z dodatkiem mango czy truskawek.