fot. depositphotos.com
Nazwa Polski Koncern Naftowy, która funkcjonuje od wielu lat, niebawem może doczekać się zmiany. Powodem jest zwiększenie skali działalności spółki m.in. w wyniku oficjalnego połączenia Orlenu z Grupą LOTOS, Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem (PGNiG) oraz Grupą Energa pod koniec 2022 roku.
Zobacz również
Jak twierdzi prezes koncernu, obecna nazwa powinna zostać zaktualizowana, ponieważ nie przystaje do rzeczywistości. Jego zdaniem PKN Orlen, który nie skupia się już tylko na sektorze naftowym, wymaga „nowej, silnej nazwy” i jak dodaje, ma ona odzwierciedlać „nowoczesną i multienergetyczną firmę”.
– Analizujemy możliwość zmiany nazwy spółki, bo słowo „naftowy” powinniśmy urealnić – tłumaczył prezes PKN Orlen w rozmowie z serwisem ISBnews.
Jak będzie brzmiało rozwinięcie zmienionego skrótu w nazwie koncernu? Firma na razie nie zdradza szczegółów, jednak wśród propozycji pojawił się wariant wykorzystujący określenie „multienergetyczny”.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Ostateczna decyzja na temat nowej nazwy jeszcze nie została podjęta, ale jak przewiduje koncern, może to nastąpić w 2023 roku, po uzyskaniu zgody walnego zgromadzenia spółki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wraz z zapowiedziami wprowadzenia zmian w nazwie koncernu, rodzą się pytania na temat rebrandingu Orlenu. Zdaniem Daniela Obajtka, modyfikacje nie dotkną brandu Orlen, „który posiada konkretną, znaczącą wartość marketingową”. Tym samym logo marki, które pojawia się nierzadko m.in. na strojach polskich piłkarzy i skoczków narciarskich, pozostanie bez zmian.
W 2023 roku logotyp ORLEN będzie eksponowany również podczas Formuły 1. To efekt podpisanej niedawno umowy z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri, którego Orlen został partnerem głównym.
PS. PKN Orlen przedłużył współpracę z PZPN
Koncern przez blisko 4 lata będzie sponsorem generalnym polskiej piłki nożnej, 11 reprezentacji narodowych oraz Sponsorem Tytularnym m.in. Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet i ePucharu Polski.