fot. depositphotos.com
Z początkiem sierpnia br. PKN Orlen stał się nowym właścicielem Grupy Lotos. W wyniku połączenia, koncern wejdzie w posiadanie nowych praw i obowiązków sponsorskich. Tym samym sportowi podopieczni zmienią barwy i logo na swoich strojach, a znak firmowy Orlenu będzie prezentowany na nośnikach reklamowych podczas wydarzeń sportowych.
Zobacz również
– To długi i pracochłonny proces zarówno od strony operacyjnej, jak i czysto komunikacyjnej – powiedział w rozmowie z wirtualnemedia.pl Maciej Akimow, szef Shark Agency.
Lotos od 2015 roku był sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Od dwudziestu lat Grupa wspierała Polski Związek Narciarski, a w ciągu ostatnich pięciu lat stała się również sponsorem generalnym i sponsorem głównym Pucharu Świata w skokach narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz turnieju dla najmłodszych skoczków.
Lotos wspierał również Tour de Pologne, Polski Związek Tenisowy, a także zespół rajdowy reprezentowany przez Kajetana Kajetanowicza. Z końcem sierpnia polski rajdowiec zaprezentował nowe barwy Orlen Rally Team na swoim stroju oraz na samochodzie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
New livery, same goals! pic.twitter.com/jLSI07A7ax — Kajetan Kajetanowicz (@Kajto_pl) August 29, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Fuzje mają bardzo duże znaczenie dla gospodarki. Pozwalają też na synchronizację zadań społecznych związanych m.in. ze sponsoringiem sportowym – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. – W umowach mamy zaangażowanych ok. 100 wspaniałych sportowców. Nasza drużyna Orlen będzie mocno wspierała sportowców – dodał.
PS
Nowym Sponsorem Strategicznym PZPN-u została firma InPost. To największy w historii Reprezentacji kontrakt z firmą prywatną.