fot. depositphotos.com
Igrzyska Europejskie Kraków – Małopolska 2023 zbliżają się wielkimi krokami. Ceremonia Otwarcia odbędzie się 21 czerwca na Stadionie Miejskim w Krakowie. Wydarzenie będzie największą imprezą sportową 2023 roku w całej Europie. Niespełna trzy miesiące przed jego startem do grona sponsorów wydarzenia dołącza PKN ORLEN.
Zobacz również
– Od kilku lat konsekwentnie budujemy multienergetyczny koncern, który plasuje się wśród 150 największych firm na świecie. Nasze produkty są dostępne w blisko 100 krajach. Potrzebujemy silnej i rozpoznawalnej marki, którą budujemy między innymi poprzez zaangażowanie w projekty sponsoringowe. W poprzednim roku zapewniły nam one rekordowe 1,4 mld zł ekwiwalentu reklamowego. Jako Sponsor Generalny dołączamy do grona partnerów Igrzysk Europejskich Kraków – Małopolska 2023. Wesprzemy organizację największego multidyscyplinarnego wydarzenia sportowego w historii Polski, którego przebieg będzie transmitowany w ponad 50 krajach. Dzięki temu będziemy dalej wzmacniać markę ORLEN, a także promować wizerunek Polski za granicą – mówił Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.
PKN ORLEN swoim kompleksowym wsparciem obejmuje blisko 100 utalentowanych zawodników i zawodniczek, 70 klubów sportowych, 10 związków i 2 komitety. Od lat współpracuje m.in. z Polskim Komitetem Olimpijskim, Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, a dzięki połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG także z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, Polskim Związkiem Narciarskim i Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Konsekwentnie stawia na obecność w Formule 1, od 2023 roku jako Partner Główny Scuderia AlphaTauri. PKN ORLEN wspiera mistrzów, ale aktywnie poszukuje także młode talenty. W całym 2022 roku koncern kontynuował programy, które swoim zasięgiem objęły ponad 300 tys. dzieci w całym kraju.
– Bardzo cieszymy się, że firma ORLEN została Sponsorem Generalnym Igrzysk. Z takim partnerem jesteśmy pewni, że wszystko jest możliwe. To naturalne i oczywiste połączenie, by największy sponsor polskiego sportu stał się partnerem największej imprezy sportowej w historii Polski. Ta współpraca musi zakończyć się sukcesem – powiedział Marcin Nowak, prezes Komitetu Organizacyjnego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W ramach wielopłaszczyznowej współpracy marka ORLEN będzie eksponowana na numerach startowych zawodników i koszulkach wolontariuszy, na telebimach i bandach LED wszystkich aren sportowych wydarzenia, w cyfrowej kampanii realizowanej na lotnisku Balice i w licznych działaniach outdoorowych. PKN ORLEN zaznaczy obecność w projektach specjalnych takich jak sztafeta ognia pokoju czy inicjatywach zaplanowanych w strefach kibica, także objętych sponsoringiem tytularnym. Flota samochodowa Igrzysk Europejskich będzie korzystać ze stacji paliw koncernu, a część z pojazdów zasili pierwsza mobilna stacja tankowania wodoru, którą PKN ORLEN uruchomił niedawno w Krakowie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Igrzyska Europejskie Kraków – Małopolska 2023 rozpoczną się 21 czerwca i potrwają do 2 lipca. Do rywalizacji przystąpi ponad 7 tys. sportowców z 48 krajów. Zmagania odbędą się w 12 polskich miastach, między innymi w Krakowie, Wrocławiu, Chorzowie i Zakopanem. Wokół 26 aren zostaną uruchomione specjalne ORLEN Strefy Kibica, w tym także główna w samym centrum Krakowa. W każdej z nich przygotowane będzie dla kibiców wiele atrakcji. W programie igrzysk znalazło się 29 dyscyplin. Dwadzieścia z nich ma rangę kwalifikacji olimpijskich. Podczas dwóch tygodni Igrzysk, zawodnicy i zawodniczki będą rywalizować o 102 przepustki na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024. W trzynastu dyscyplinach stawką będą dodatkowo medale mistrzostw Europy.