PKO Bank Polski otrzymał nagrodę Global Retail Banking Innovation Award 2023 za budowanie obecności marki w Metaverse

PKO Bank Polski zwyciężył w międzynarodowym konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2023 w kategorii “Outstanding Customer Relations & Brand Engagement Initiative”.
O autorze
3 min czytania 2023-10-20

Fot. Materiały prasowe PKO Banku Polskiego

Jury konkursu doceniło działania banku związane z budowaniem jego obecności w Metaverse, w szczególności organizację Wirtualnych Targów Pracy #PKOBankTalentów oraz prowadzone działania marketingowe.

PKO Bank Polski zwyciężył w międzynarodowym konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2023 organizowanym przez magazyn The Digital Banker. Jury konkursu przyznało bankowi pierwsze miejsce w kategorii “Outstanding Customer Relations & Brand Engagement Initiative”, za działania związane z budowaniem jego obecności w Metaverse.

Uzasadniając nagrodę, organizatorzy zwrócili uwagę na innowacyjne podejście przy organizacji Wirtualnych Targów Pracy #PKOBankTalentów oraz działania marketingowe budujące zaangażowanie użytkowników platform metaversowych wokół marki PKO Banku Polskiego. W konkursie, którego wyniki zostały ogłoszone 19 października podczas uroczystej gali w Singapurze, PKO Bank Polski pokonał 530 projektów zgłoszonych przez 190 banków z całego świata.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Rok temu, kiedy uruchamialiśmy naszą pierwszą placówkę bankową w Metaverse, traktowaliśmy ten projekt jako nasze cyfrowe laboratorium. Chcieliśmy wejść do wirtualnego świata i w praktyce rozpoznać jaką wartość dodaną możemy wnieść do niego oraz jak biznesowo wykorzystać obecność w tej przestrzeni. Dziś jesteśmy bogatsi o bezcenną wiedzę i rozwiązania, które zbliżają nas do kolejnego kroku – pojawienia się na platformach gamingowych oraz budowania rozwiązań bazujących na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Chcemy być liderem metabankowości w naszym regionie i jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu w przyszłości Metaverse będzie dla nas ważnym kanałem komunikacji z młodymi klientami. Nagrody takie jak Global Retail Banking Innovation Award 2023 dodatkowo umacniają nas w tym przekonaniu – powiedział Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Technologii

Pierwszy oddział bankowy w Metaverse

PKO Bank Polski od 2022 roku jest obecny na platformie Decentraland, gdzie jako pierwszy bank w Polsce uruchomił swoją wirtualną placówkę – cyfrową kopię warszawskiej PKO Rotundy. Oddział pełni rolę cyfrowego laboratorium służącego rozwojowi narzędzi dedykowanych obszarowi Metaverse. Bank testuje za jego pośrednictwem różne formy zaangażowania użytkowników oraz buduje know-how w zakresie obecności w świecie wirtualnym. Odwiedzający wirtualną Rotundę mogą zobaczyć w jej wnętrzu m.in. galerię polskiej sztuki współczesnej ze zbiorów PKO Banku Polskiego, czy wystawę poświęconą historii banku. Jest też element grywalizacji, który wprowadza możliwość odnajdywania i zbierania cyfrowych kropek umieszczonych w różnych miejscach placówki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wirtualne Targi Pracy #PKO Bank Talentów

W maju 2023 roku, PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na świecie, zorganizował w pełni wirtualne targi pracy w Metaverse. Targi dedykowane były zarówno osobom dopiero wchodzącym na rynek pracy, jak i bardziej doświadczonym specjalistom z obszarów IT, Data Science, Big Data, Sprzedaż, Obsługa Klienta, UX, Ryzyko, czy Operacje. Na uczestników targów czekały porady dotyczące budowania ścieżki kariery w oparciu o kompetencje przyszłości oraz wskazówki jak napisać dobre CV, jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej oraz jak zrobić dobre pierwsze wrażenie. Najbardziej aktywni użytkownicy otrzymali możliwość umówienia się na indywidualną rozmowę z bankowymi rekruterami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
W PKO Banku Polskim stale poszukujemy nowych form kontaktu z osobami zainteresowanymi pracą w banku i dlatego w maju zdecydowaliśmy się przetestować możliwości jakie daje w tym zakresie świat Metaverse. Zorganizowaliśmy w pełni wirtualne targi pracy, które zakończyły się wielkim sukcesem. Odwiedziło je ponad 600 osób, z których część nie tylko pozostawiła nam swoje CV, ale także od razu umówiła się na rozmowę z rekruterami. Organizacja wydarzenia była dla nas sporym wyzwaniem. Planując je, nie mogliśmy bowiem w prosty sposób odnieść naszej wizji do innych tego typu wydarzeń. Dlatego sukces wydarzenia i przyznana nagroda cieszy nas z podwójną siłą – powiedziała Jolanta Wiewióra, Dyrektor Pionu Relacji z pracownikami w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski przyśpieszy rozwój w Metaverse

Po pierwszych, bardzo dobrych doświadczeniach związanych z obecnością na platformie Decentraland, PKO Bank Polski podjął decyzję, że chce dalej rozwijać swoją wirtualną PKO Rotundę i zwiększać jej atrakcyjność. Chce także pojawić się na platformach gamingowych takich jak Fortnite czy Roblox, gdzie planuje stworzyć interaktywne przestrzenie edukacyjno-rozrywkowe dla dzieci i młodzieży. Bank będzie także w dalszym ciągu budował doświadczenie w zakresie wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (XR). Po stworzeniu w 2022 roku modelu PKO Rotundy w technologii VR przygotowuje się również do zaprojektowania i utrzymania wirtualnej przestrzeni banku na kolejnych modelach gogli VR/XR.