Jubileuszowy spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r., gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, spot podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego.
– Ten wyjątkowy dla nas spot, stworzony z okazji obchodów 100-lecia powstania PKO Banku Polskiego, obejrzało blisko 5 mln internautów. Od początku był dla nas niecodziennym wydarzeniem. Łącząc tradycję z nowoczesnością, historię z wizją przyszłości podkreśliliśmy istotę zmian i skutki śmiałych decyzji Banku. Efekt – jak widać – jest imponujący. Czego potwierdzeniem jest również Złoty Bankier – mówi Marek Kozłowski, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.
Zobacz również
Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk, a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.
PKO Bank Polski odebrał też nagrodę w kategorii Innowacja Fin-Tech. Będąc liderem technologicznym krajowego sektora bankowego, konsekwentnie poszukuje i wdraża innowacyjne rozwiązania. Wspólnie z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, w ramach bankowej platformy „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, z sukcesem wypracował rozwiązanie w technologii blockchain.
Rozwiązanie pozwala na zdalną weryfikację autentyczności dokumentów bankowych, potwierdzając ich pochodzenie oraz informując, kiedy po raz ostatni były modyfikowane. Wdrożona technologia dostępna jest dla ponad 5 milionów klientów banku. Pod względem skali jest to największe wdrożenie technologii blockchain w europejskiej bankowości.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W kategorii Karta kredytowa PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce. Zbadane zostały parametry cenowe oraz funkcjonalność zgłoszonych produktów (Przejrzysta karta kredytowa, karta kredytowa PKO Mastercard Platinum) z uwzględnieniem różnych profili klientów. PKO Bank Polski doceniono za obsługę produktową i płatniczą oraz wysokie limity (20 tys. zł na karcie Przejrzystej i 200 tys. zł – na Platinum).
Słuchaj podcastu NowyMarketing